Hoe doe je dit...

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Brina84, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brina84

Brina84 Niet meer actief

Inmiddels zijn mijn ex en ik bijna 15 weken "uit elkaar".
    Uit elkaar tussen aanhalingstekens, omdat mijn ex een enorme twijfelaar is. Hij wil me aan de ene kant niet kwijt, aan de andere kant wil hij iemand anders... Doordeweeks wil hij mij om zich heen en in de weekenden die andere...

Al 15 weken lang ga ik om de week in het weekend een dag met ons kindje naar hem toe. Dan hebben we papadag waar mama bij is. Is tot nu toe altijd goed gegaan (ik heb ook eerder al een topic geopend dat ex zijn nieuwe vlam wilde introduceren, maar die boot heb ik tot nu toe af kunnen houden). Nu begint hij echter weer dat hij ons kindje ook eens voor zichzelf wil. En dat hij ons kindje bij zijn nieuwe vlam (waar hij zich dus nog steeds niet zeker van is) wil introduceren.

Hoe doe je dit en hoe ga je hiermee om? Hoe kan ik nou mijn kindje (19 maanden) bij iemand laten die ze gemiddeld maximaal 3 uur per week ziet. Die ze haar hele leventje maar weinig heeft gezien, door de abnormale werkuren van ex. Hoe doe je dit...
    Als op de papadagen de luier verschoond moet worden, zegt ex dat ik dat maar moet doen, want hij heeft hier het geduld niet voor. Dan kan ik mijn kind daar toch niet achterlaten?! Zijn nieuwe vlam spreekt geen woord Nederlands, dus als ex die taken aan haar over wilt laten... Dat kan ik mijn kindje toch ook niet aandoen...

Ik vind dit zo moeilijk... :(

NB Ex heeft alleen omgangsrecht, geen gezag.

2. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Nee,dat had ik ook niet gewild nee!Als hij haar een dag voor zich alleen wil moet hij ook de verantwoordelijkheden (kunnen)dragen die daar bij horen.Een vader is pas een vader als hij zich ook zo gedraagd!
    Maar lastig hoor....

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    het is niet verantwoord om je kindje (psychisch ook!) bloot te stellen aan een onzekere situatie. hij is met die ander maar is niet zeker, zij kan geen NL en hij kan geen praktische zaken aan met z'n kindje. je moet het hem duidelijk maken, rustig en zeggen dat het te vroeg is, dat hij eerst maar zeker moet weten of hij met die vrouw verder wil! jij gaat je kindje toch ook niet kenneis laten maken met jan en alleman? nee hier moet je duidelijk je grenzen stellen en dit niet goed vinden!

ik heb tegen mijn man gezegd dat de periode dat we afstand nemen (nu pas 9 dagen) hij hier kan komen om de kleine te zien maar hem niet kan meenemen naar de plek waar hij verblijft. het is niet zijn huis maar dat van een vriend. bovendien is mijn man in praktisch opzicht ook onervaren. er is dan wel geen ander in het spel maar ik heb mn grenzen gesteld. hij protesteerd eerst maar ik vind het ook logisch dat je je kindje zoveel mogelijk stabilitiet biedt als je echt van je kind houdt...dan moeten ze dat maar begrijpen en respecteren vind ik!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Meid, het is natuurlijk ongelofelijk moeilijk, ik kan me er niets bij voorstellen. En de omstandigheden zijn inderdaad niet super.

Ik wil je wel even mijn ervaringen (als kind) meegeven en een voorbeeld van vrienden. Mijn ervaring: je vader is in je leven ook heel erg belangrijk. Ik zou met je ex serieus gaan overleggen over hoe hij zijn relatie met zijn kind in de toekomst ziet. Zo kun je gelijk ook zien welke beelden je ex hierbij heeft en hoe belangrijk eea voor hem is, en of hij er ook moeite voor wilt doen. En dan samen een plan maken hoe daar te komen. Als de vader serieus in zijn leven aanwezig wil zijn, zul je je kindje op een bepaald moment natuurlijk ook alleen met hem moeten laten, maar wel reëel om daar naartoe te werken, zeker gezien luiers, maar ook eten en drinken en andere verzorging.

Het voorbeeld van de vrienden: zij hebben bij hun scheiding afgesproken dat een nieuwe partner pas wordt geintroduceerd als ze een jaar samen zijn. Hopelijk kun je zoiets ook met je ex afspreken, wel lastig, nu hij al een ander heeft, om nog objectief hierover te overleggen. Maar misschien helpt het als jij hem voorspiegelt dat jij een nieuwe relatie zou hebben, en hem vraagt hoe hij het vindt als je kindje die leert kennen?
    Zo'n afspraak betekent natuurlijk wel dat jij je daar zelf ook aan moet houden.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het echt NIET doen! Hij gedraagd zich zoals ik het lees alleen ff als een leuke papa als je daar bent maar draagd verder geen verantwoordelijkheid!

(alleen ff leuk doen maakt je geen papa!)

Praat er met je ex over dat het gewoon super onverantwoord is om je kindje nu al alleen bij hem (en haar) te laten. Ze is nog zo jong!

En het is aan jou, hij heeft dat maar te accepteren!

Suc6 meid! En ik hoop dat met die ex van jou WEL te praten valt!

Deel Deze Pagina