welke sporten zijn goed/veilig tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door katomvn, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katomvn

katomvn Lid

13 jul 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb even een vraagje, ben net zwanger en wil heel graag sporten om fit te blijven voor mijzelf en om mijn peuter van 2,5 goed te kunnen blijven verzorgen. Nu was ik begonnen met yoga, maar die was behoorlijk intensief veel rare bewegingen voor extreem lenige mensen enzo ;) etc.

Wat kunnen jullie mij aanraden? (Zwemmen vind ik niet leuk :().

bedankt alvast!!

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wandelen, kan je je peuter ook meenemen en die amuseert zich tegelijk ook ;)

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Als ik even mag inhaken op jouw topic :). Hier merk ik zelf ook dat ik graag nog iets aan mijn conditie zou willen doen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het gevoel in een betere conditie te zijn dan nu. Maar dat komt natuurlijk ook doordat ik al een kleine man heb rondlopen ;). Hoe dan ook, hebben jullie ook tips voor mij. Ik houd zelf wel van zwemmen, maar ze hebben hier een vakantierooster bij het zwembad en dat betekend dat het zwangerschapszwemmen gestopt is en het zwembad al om 20.00 uur sluit. Ik haal het gewoon 's avonds niet om voor die tijd zelf nog baantjes te gaan zwemmen. Dus vandaar mijn vraag.
    Alvast bedankt!

Groetjes,

Mariska

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou geen contactsport doen. Je kan ook gewoon lekker gaan joggen. De sportschool kan ook samen met je een workout in elkaar zetten. Misschien dat je daar ook kan deelnemen aan een aantal groepslessen. Zolang jij je er prettig bij voelt kan je veel sporten blijven doen.
    Succes

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik deed voorheen altijd alle sporten bij de sportschool. Vooral de Les Mills lessen.
    Nu ik zwanger ben 'durf' ik alleen nog de Bodypump. Dat blijft goed voelen om in shape te blijven. (met gewichten) Het gespring met Zumba/Jam etc vind ik even niet zo prettig nu ;)

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    misschien is er in jullie omgeving ook wel een fitnish les wat gegeven word voor alleen zwangere vrouwen. Daar houden ze rekening dat niet alle oefeningen gedaan mogen worden wanneer je zwanger bent. Het bestaat uit cardio, beenspieren, armspieren, rug ademhalingsoefeningen waarbij de achterliggende buikspieren getraind worden.
    Het heet zwanger in shape. Word gegeven in Maarssen en in Mijdrecht dus als je in de buurt woont.
    Het is ook gewoon leuk om met nog meer zwangeren deze les te volgen.

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Heb tot 4 mnd gejoggd daarna was het niet meer fijn.
    Ik zit soms nog wel op de hometrainer (maar egenlijk te weinig...:()

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik heb tot 20 weken zumba, aerobic en dergelijke varianten gegeven. Ik deed nog lekker alles mee en dat voelde goed. Week 21 merkte ik plots dat het niet meer prettig voelde. Dan ben ik er mee gestopt. Je voelt zelf echt wel wat kan en wat niet! Momenteel probeer ik om nog steeds regelmatig te sporten. Ik ga afwisselend een dag zwemmen, een dag fietsen en een dag fitnessen (rustige cardio).

9. katomvn

katomvn Lid

13 jul 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar ga kijken bij een sportschool. Als ik tenminste na mijn werk nog de deur uit kom. Ben zooooooo moee ;). Ik ga mijn best doen. Jullie ook suc6 met fit blijven!!!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Tijdens m'n eerste zwangerschap heb ik in het begin nog wel hardgelopen maar ben bij 13 weken overgestapt naar de sportschool. Dat beviel me prima! Gewoon fitness oefeningen, uiteraard wel een aangepast programma. Ik had helemaal geen zin in een zwangerenklasje.
    Heb doorgesport tot 7 mnd, daarna kreeg ik bij iedere inspanning harde buiken, toen ben ik dus gestopt.

Ik kreeg er altijd leuke opmerkingen over, mensen vonden het wel bijzonder (en stoer) dat ik met m'n dikke buik gewoon nog aan het sporten was.

bij de tweede kon ik het echt niet opbrengen, de combi van werken, zwanger én een peuter vroeg erg veel van me. ik vind het dapper van je dat je het wilt proberen!

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Zwemmen! Goed voor je conditie, je spieren en niet belastend voor je botten! Je kan nog makkelijk gaan zwemmen als je hoogzwanger bent; joggen vind ik minder geschikt.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Bij bijna alle sporten wordt aangeraden er niet mee te beginnen als je al zwanger bent. Fitness lijkt me dan ook geen geschikte sport als je voor je zwangerschap helemaal niks aan sport deed.
    Ik zou even contact opnemen met een verloskundige en kijken wat die aanraad waar je het beste mee kunt beginnen. (toch zwemmen of idd wandelen)

Deel Deze Pagina