Vraagje over oorbellen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oudste dochter van 15 jaar heeft afgelopen juli gaatjes laten schieten. Is allemaal zonder problemen gegaan en gisteren heeft ze voor het eerst haar oorbellen verwisseld met zilveren hangers die ze graag wilde dragen. Nu was het verwijderen van de zweerknopjes al een dingetje omdat de achterkantjes muurvast zaten maar uiteindelijk gelukt. Met wat gefrummel de hangers erin gekregen maar wel vrij snel dat het gevoelig werd. Ook het gaatje aan het linker oor zag een beetje rood. Gisteravond de oorbellen verwijderd, uit het linker gaatje kwam een hoop witte zooi ( onsmakelijk) en weer de zweerknopjes erin gedaan. Die had ik al ontsmet en uitgekookt dus goed steriel. Ook de gaatjes schoongemaakt met een spulletje wat ze toen bij de juwelier had gekregen, dus geen sterilon. Hoe nu verder? Voorlopig maar weer de zweerknopjes dragen?
    Zou ze een allergie hebben voor het zilver? De zweerknopjes zijn van chirurgisch staal. Ik vind het voor haar ook wel weer sneu. Ze wil zo graag leuke oorbellen dragen en dan krijg je dit geklooi.
    Ik draag al jaren geen oorbellen meer omdat het bij mij ook altijd drama was met ontstoken en rode oorlellen ;)
    Graag tips.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik zou eerst weer zweerknopjes dragen en elke dag druppelen om het zo schoon te houden. Succes, erg vervelend
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ze ze voor het eerst uit heeft gedaan, is het mogelijk een beetje open getrokken - zeker als de achterkantjes zo vast zaten, mogelijk beetje vastgegroeid? Ik zou nu die zweerknopjes weer even in laten en gewoon goed schoon maken met water en een beetje zeep. Als de irritatie minder is, eens de knopjes eruit halen, en weer erin doen. Zodat ze niet weer vast groeien. Als dat moeiteloos gaat zonder irritatie, kun je wisselen van oorbellen en kijken of ze eventueel op zilver reageert. Maar nu lijkt het me meer een combinatie van vastgegroeide knopjes en een kleine ontsteking dan een allergie.
     
    flipflop, miloena, Claprose en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Eerst zweerknopjes in en even oren rust geven.
    Het zou kunnen dat ze inderdaad niet tegen zilver kan.
    Ik kan alleen maar echt goud dragen, geen idee of dat ook bijv. verguld goud of 9k is, maar ik koop eigenlijk altijd safe 14k bij de juwelier, dan weet ik dat het goed gaat.
    En het verkleurd niet.
    Van alle andere oorbellen die ik vroeger droeg, kreeg ik altijd last van mijn oren en groene uitslag als het bijvoorbeeld nikkel bevatte.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik zou gewoon andere leuke oorbellen in doen en goed schoon houden en niet te zware oorbellen
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.891
    13.062
    113
    Vrouw
    Ik zou de zweerknopjes in doen tot dat de boel weer geheeld is.
    Daarbij ook weer een paar keer per dag draaien om te voorkomen dat de achterkantjes weer ingroeien.
    Daarna pas de zilveren oorbellen weer proberen.
     
    Zeebra, Bellybell, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Allergie zou goed kunnen aangezien jij er ook last van hebt. Ik kan zelf alleen tegen titanium en dochter kan niet tegen zilver. Ik heb voor haar veel chirurgisch staal en titanium oorbellen, zijn er steeds meer gelukkig.
     
    Anouk2005 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zou het nu eerst weer laten herstellen. En dan opnieuw proberen, heeft ze dan weer last, dan zou ik andere oorbellen van chirurgisch staal bestellen en die proberen.

    Mijn dochter heeft ook aan dat de oorbellen gaan jeuken na verloop van tijd. De ene keer heeft ze er meer last van dan de andere keer. Nu heeft ze daardoor al een paar maanden geen oorbellen meer in (ze prikt alleen de gaatjes af en toe door).
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb zelf wat maanden geleden een 2e gaatje erbij laten schieten, nog steeds zweerknopjes in want dat gaat dus ook steeds weer goed en dan weer niet. (Rood, pijnlijk) en helemaaaaal als ik er andere oorbellen in doe. Zo heb ik dat ook gehad met een traguspiercing (In t oor) Dat bleef ook altijd wel een dingetje en die heb ik er toen maar uitgehaald. :rolleyes:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik zou de gaatjes eerst weer tot rust laten komen met de zweerknopjes in. Goed druppelen en meerdere keren per dag draaien aan de knopjes zodat het niet vastgroeit. Als het weer tot rust is gekomen dan andere oorbellen proberen, evt ook van chirurgisch staal. Wellicht is ze gevoelig voor zilver.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Is al eerder genoemd, maar echt de oplossing denk ik: zweerknopjesweer in en elke ochtend en avond draaien.voor het draaien wel de handen wassen, anders raken de oren ontstoken.
    Pas alles dichtgedroeid is nornale oorbellen gaan gebruiken

    Nog een laatste tip: als het verwisselen van oorbellen niet soepel gaat, bevochtig dan de gaatjes met wat water. Dan glijden de oorbellen er makkelijker doorheen
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik kon ook nergens anders tegen dan goud en chirurgisch staal. Maar nu gaf mijn zus de tip dat zij de oorbellen van my juwellery goed kon verdragen. En verhip ik ook! En echt heel veel keus, en betaalbaar.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de tips. Met de zweerknopjes in gaat het nu goed. Ze laat ze even zitten en hoopt ze met de kerst te kunnen wisselen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  14. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Of glijmiddel met op waterbasis.


    Daar deed ik altijd mee stretchen:roflmao:
     
    cherrytomaatjes en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft precies hetzelfde en baalde heel erg van zij haar mooie hangers niet in kon doen, ze had er nagellak opgesmeerd en kon ze gewoon dragen (afgezien dat het niet de bedoeling is, vond ik de oplossing voor 1 avondje prima).
     
    Syane en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik weet niet of het een taal ding is maar bij mijn dochter een jaar geleden zeiden ze dat je pas na 1 jaar een hang oorbel in mocht doen.

    Dus tot 1 jaar na schieten een oorbel met een recht staafje en achterkantje.

    :)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Smeert ze dan nagellak op het hangertje zelf of op het gaatje?
    Wat een gedoe allemaal hihi
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit vraag ik me ook af. Het zijn sws geen zware hangers maar anders zouden we ook eerst kunnen starten met kleine ringetjes. Ze heeft nu gelukkig geen last met de zweerknopjes.
     
  19. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Op het hangertje of knopje!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Wat ik altijd doe, is als ik nieuwe bellen in doe, dat ik het steekgedeelte even in sterilon doop en daarna pas in m’n oor. Dat scheelt bij mij zo veel! Of als de bellen uit zijn, het oorlelletje goed nat maken met sterilon, dan dopen en dan in doen.
    Sterilon heet volgens mij tegenwoordig niet meer sterilon maar de werkelijke naam weet ik niet meer zo uit m’n hoofd.
    Overigens verkopen steeds meer juweliers ook oorbellen van staal. Daar heb ik sowieso nooit last van.
    In Nederland mag er geen nikkel meer in oorbellen zitten maar van die goedkope van De Action bijvoorbeeld, verdenk ik ze er toch van.
     

Deel Deze Pagina