Vraagje over oorbellen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.720
    8.445
    113
    Vrouw
    Ik krijg snel balletjes ipv gaatjes. Nu heb ik sterling silver oorbellen en valt het wel mee. Zodra het oor rustig is zou ik het dragen van andere oorbellen rustig aan gaan opbouwen. In het begin ging het nog irriteren. Maar hoe langer ik het opbouw hoe minder dat wordt. Bij mijzelf heb ik trouwens geen idee waar dat aan ligt.

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.824
    4.600
    113
    Tip; bij piercingshops kun je online vaak piercing-fix-olie kopen of desinfecterende spray met bv tea-tree erin. Zodra ik last heb van een gaatje of net als vandaag, 5 oude gaatjes heb doorgeprikt (auuuwwww!) hou ik het daarmee een tijdje bij en schoon. Voor het naar bed gaan en smorgens ff insprayen, knopjes draaien, en je kan weer verder. Pas als het niet meer gevoelig is en helemaal rustig (dus niet meer rood etc) dán pas iets nieuws erin.

Heb jaren oorbellen geschoten, maar nog nooit gehoord dat je het eerste jaar geen hangertjes in mag. Wel lijkt het me logisch dat je bij kindjes geen grote zware hangers erin gaat doen, maar dat is voor geen een oorgat gezond. Over het algemeen moet een gewoon oorgaatje in een oorlel binnen 6-12 weken echt wel voldoende genezen zijn om te kunnen wisselen. Maar bij sommige duurt het maar 4 weken, en bij sommige 6 maanden. Elk lijf gaat anders om met 'vreemde' voorwerpen.

Hier team titanium trouwens bij piercings/oorbellen. Beste kwaliteit als je het mij vraagt.

Deel Deze Pagina