Ik heb voor de gein eens in de zoekfunktie gekeken of de naam van onze zoon nog vaker voorkomt dan in mijn berichten en zie hem nergens verschijnen. Zijn naam is Ryker (op zijn engels uitgesproken raajker dus)
haha youame komt ook niet voor hier ja alleen die van mij dan dice heb ik hier ook nog niet gezien verder
Heb de naam wel vaker gehoord. Maar als een echte startrek fan betaamt denk ik dan meteen aan William T. Riker...tja (ja ok t is een achter naam en anders gespelt...)
Hoe we aan de naam komen... Mijn man was er heilig van overtuigd dat we een zoon zouden krijgen en wou graag dat hij een Nederlandse naam kreeg. Hij was op google aan het zoeken naar "Dutch boy names" en Ryker was een van de namen die hij tegenkwam. Ik moet erbij zeggen dat mijn vent Amerikaan is, dus heeft geen idee van wat ECHT nederlandse namen zijn. Hij vertelde me dat hij DE Nederlandse naam had gevonden en er was geen discussie mogelijk. Ik zag de naam en dacht bij mezelf "hmm niet slecht, maar dat is geen Nederlandse naam en ik ga het hem niet vertellen". Ik heb een paar weken over de naam nagedacht en in de tussentijd was ook daadwerkelijk vastgesteld dat we een zoon kregen. Toen ik op het laatst liep heb ik mijn man toch gezegd dat dit geen Nederlandse naam is en hebben we besloten dat zijn tweede naam dan maar echt Nederlands is. Zijn tweede naam is Johannes
Ik heb de naam wel eens ergens gezien of gehoord, maar geen idee meer waar... Zeldzaam is hij zeker! Leuk toch?
Hoe spreek je Youame uit? Hi hi wel grappig dat je zoon Dice heet. Ik vind het leuk en origineel maar zou hem niet aan mijn zoon geven omdat we in een engels sprekend land wonen en wil niet dat mijn zoon steeds "blokje" of "dobbelsteen" genoemd word
Ik vind het een mooie naam die ik nog nooit ben tegengekomen. Ik vind zeldzame namen vervelend worden als een kind zelf moet spellen of dat zijn/haar naam altijd verkeerd geschreven wordt. Maar dat probleem zie ik niet bij Ryker, nou misschien dat het met een lange ij wordt geschreven ipv y
Nee ik denk niet dat er mensen zullen zijn die het met een ij zouden schrijven. eerder met een i zoals Wilma het al zei. In het engels gebruiken ze geen lange ij he Ja weet je wat mij ergert is dat mensen hun kinderen een naam geven die dat helemaal vern*^kt word door het zo apart mogelijk te schrijven. Het word er niet makkelijker op en je kindje blijft ook net zo bijzonder als de naam normaal geschreven word toch?
Ik ben al wel een Vigo tegen gekomen. maar niet hier op ZP nee. Spreek je het uit als Vie-go of Vaaj-go of hoe?