Heeft onze zoon nou echt zo'n zeldzame naam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynnami, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik heb voor de gein eens in de zoekfunktie gekeken of de naam van onze zoon nog vaker voorkomt dan in mijn berichten en zie hem nergens verschijnen. Zijn naam is Ryker (op zijn engels uitgesproken raajker dus)

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    haha

youame komt ook niet voor hier ja alleen die van mij dan:)

dice heb ik hier ook nog niet gezien verder

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb die 3 namen ook allemaal nog nooit eerder gezien. ;)

4. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik deze naam nog nooit gehoord heb, hoe kom je aan die naam?

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, je kindje heeft zo'n zeldzame naam..:p Maar hij is wel erg stoer!!8)

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb de naam wel vaker gehoord. Maar als een echte startrek fan betaamt denk ik dan meteen aan William T. Riker...tja :p
    (ja ok t is een achter naam en anders gespelt...)

7. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hoe we aan de naam komen...
    Mijn man was er heilig van overtuigd dat we een zoon zouden krijgen en wou graag dat hij een Nederlandse naam kreeg. Hij was op google aan het zoeken naar "Dutch boy names" en Ryker was een van de namen die hij tegenkwam. Ik moet erbij zeggen dat mijn vent Amerikaan is, dus heeft geen idee van wat ECHT nederlandse namen zijn. Hij vertelde me dat hij DE Nederlandse naam had gevonden en er was geen discussie mogelijk. Ik zag de naam en dacht bij mezelf "hmm niet slecht, maar dat is geen Nederlandse naam en ik ga het hem niet vertellen".
    Ik heb een paar weken over de naam nagedacht en in de tussentijd was ook daadwerkelijk vastgesteld dat we een zoon kregen. Toen ik op het laatst liep heb ik mijn man toch gezegd dat dit geen Nederlandse naam is en hebben we besloten dat zijn tweede naam dan maar echt Nederlands is. Zijn tweede naam is Johannes :)

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ho ho ho! Ik ken een Ryker!
    (Had ik "vroeger" stiekem verkering mee!)

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb de naam wel eens ergens gezien of gehoord, maar geen idee meer waar... Zeldzaam is hij zeker! Leuk toch? :D

10. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Inderdaad Wilma. Of Riker's Island (weet niet of dat ook in NL uitgezonden word).

11. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Yeah! Eindelijk iemand die een Ryker kent!

12. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    ha wel een youandi in de klas vroeger

13. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hoe spreek je Youame uit?
    Hi hi wel grappig dat je zoon Dice heet. Ik vind het leuk en origineel maar zou hem niet aan mijn zoon geven omdat we in een engels sprekend land wonen en wil niet dat mijn zoon steeds "blokje" of "dobbelsteen" genoemd word :)

14. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

You and I... :)
    Mijn naam is ook Lynn am I als in I am Lynn
    Grappig

15. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik vind het een mooie naam die ik nog nooit ben tegengekomen. Ik vind zeldzame namen vervelend worden als een kind zelf moet spellen of dat zijn/haar naam altijd verkeerd geschreven wordt.
    Maar dat probleem zie ik niet bij Ryker, nou misschien dat het met een lange ij wordt geschreven ipv y ;)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mooie naam!
    Vigo is denk ik ook zeldzaam, want ik ben hem hier oon nog nergens tegengekomen :)

17. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Nee ik denk niet dat er mensen zullen zijn die het met een ij zouden schrijven. eerder met een i zoals Wilma het al zei. In het engels gebruiken ze geen lange ij he ;)

Ja weet je wat mij ergert is dat mensen hun kinderen een naam geven die dat helemaal vern*^kt word door het zo apart mogelijk te schrijven. Het word er niet makkelijker op en je kindje blijft ook net zo bijzonder als de naam normaal geschreven word toch?

18. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    was inderdaad van you and I, vader en moeder.
    Vond het altijd wel heel mooi

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik ben al wel een Vigo tegen gekomen. maar niet hier op ZP nee.
    Spreek je het uit als Vie-go of Vaaj-go of hoe?

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Je spreekt het uit als Vie-go :)

Deel Deze Pagina