Vraagje over opvang kind als je zelf niet werkt

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Tja dat heb je dus ook en weet niet of iemand dat zomaar doet het zijn toch 2 of 3 dagen hè

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Al zou het maar 1 dag zijn, ben je toch voor een dag uit de brand geholpen. En je zou natuurlijk eerst kennis kunnen maken. een oppas van mp op prikbord in de supermarkt ken je ook niet.

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Nou als iemand in de buurt van Purmerend woont en wilt mij helpen mag reageren maar vraag het niet graag maar zal wel super zijn

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb ook een medische indicatie van de HA voor 1 dag in de week kdv voor zoonlief,

maar de gemeente/uwv/belastingsdienst doet hier niets mee,

ik heb er volgens hun gewoon geen recht op. wel heb ik 50%korting gekregen van het kdv zelf, omdat we gewoon belangrijk is dat zoonlief 1 dag in de week daar heen gaat, en hun ons daarin wouden helpen.

ben dus bang dat je het niet voor elkaar kunt krijgen :(

5. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Erg eigenlijk hè

En belachelijk ik blijf rondkijken want er moet een oplossing zijn ervoor

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Kunnen ze je niet doorverwijzen naar een ziekenhuis/instelling die wel een opvang intern heeft?
    Dat lijkt me de meest logische oplossing?

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

En bestaat er voor je man niet zoiets als zorgverlof?

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat kan hij niet opnemen is al gezegd...

En trouwens...net alsof dat een voordelige oplossing is...als je langdurig zorgverlofopneemt krijg je dat niet uitbetaald...dus heb je nog weinig inkomen wat je overhoud.

9. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Na maar de psygoloog die me onderzocht heeft wilt me in dat ziekenhuis behandelen dus wordt moeilijk maar kan het vragen zal wel de beste oplossing zijn maar weet dan niet welk ziekenhuis het word

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier is het zo dat als je niet werkt en je dus geen recht op KDV toeslag hebt je wel recht hebt op kdv toeslag als je een psychische stoornis hebt ( zoals ahdh, autisme, borderline) en er ff doorheen zit

zou gewoon je gemeente bellen.. Wat voor iets heb je als ik vragen mag waarvoor je in behandeling moet? Als het ied van bovenstaande is dan kun je er wel degelijk recht op hebben

en dan van fam en vriendn dat snap ik best. Als er iets met mij zou gebeuren zou ik ook geen opvang hebben.. Ouders/schoonouders/vrienden werken ook fulltime en zelf werk ik ook niet en zelf het kdv betalen is idd niet te doen

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zag al staan noord-hollan, dus dacht misschien is het dichtbij, maar zag net dat je in purmerend woont. Ik woon in IJmuiden, is wel erg ver denk ik.

12. SeaShell

Zorgverlof is idd maar 10 dagen per jaar geloof ik.. En dan moet je een verklaring van een arts hebben zodat zei dat verhalen op het UWV

en je krijgt alleen zorgverlof als je voor een ZIEK iemand moet zorgen en TS wordt verzorgd in het zkh en niet door haar man, dus hij heeft er nogineens recht op. Ook is het kindje niet ziek dus heb je er wederom geen recht op

als TS ziek thuis zou zijn zou haar man wel 10 dagen zorgverlod kunnen krijgen met 70% doorbetaling

daarna wordt het langdurig en niet uitbetaald met een max van 8 weken

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik moet behandelt worden voor persoonlijkheids stoornis zeg het niet graag maar ach ja

14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Hihi lief van je maar moet in Zaandam in therapie dus is inderdaad ver weg

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hij heeft wel recht op zorgverlof hoor!

16. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    kdv is los van het verhaal van de kosten toch ook niet zomaar mogelijk. Er zijn toch altijd wachtlijsten.........

En zorgverlof idd ook moeilijk omdat er niet "gezorgd" hoeft te worden.

Ik woon in ZH anders had ik je met alle liefde willen helpen....

17. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik had zo voor je opgepast meid ... maar ik woon in de buurt van den haag! Dus dat gaat 'm denk ik niet worden! :(

Succes er mee ... en sterkte!!

18. SeaShell

je hebt alleen recht op zorgverlof als je voor je ZIEKE partner/kind/moeder, etc moet zorgen als je geen mantelzorg hebt

maar TS is niet ziek thuis maar in een ziekenhuis, dus kan haar man GEEN zorgverlof krijgen want ze is opgenomen in een ziekenhuis dus haar man zorgt NIET voor haar, maar dat doen de verplegers, dus heb je er geen recht op, krom, maar waar...

ook al heb je een baby thuis dan heb je nog geen recht op zorgverlof, want het kind is immers niet ziek.. mocht je vrouw opgenomen zijn in een kliniek en je kind is erg ziek en je hebt geen mantelzorg DAN PAS krijg je zorgverlof

zo staat het hier in de cao..

toen ikzelf erg ziek was een paar weken geleden met nierstenen toen kreeg mijn man geen zorgverlof mocht ik opgenomen worden, ook al had mijn kleine dan geen plek om naar toe te gaan, want ik zou immers worden verzorgd in het ziekenhuis en mijn kind was immers niet ziek..

maar hier in Helmond ( vlakbij eindhoven) krijg je kinderopvang WEL toegezegd als de moeder een psychische stoornis heeft en tijdelijk niet voor het kind kan zorgen, dan gaat het kind wel naar een speciaal kdv dat wel, maar het wordt weldegelijk door de gemeente vergoed, ken namelijk iemand die dat heeft via de gemeente. en TS geeft aan vanwege psychische problemen, dus ik zou morgen als de wiedeweerga de gemeente bellen

19. SeaShell

als je aangeeft even niet voor je kind te kunnen zorgen ivm psychische stoornissen heeft de gemeente hier binnen een weekje een plek voor je

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik zal morgen weer eens de gemeente bellen dit moet mogelijk zijn pffff maar ben bang dat ze weer zeggen sorry geen opvang

Me dochter staat al 2 jaar ingeschreven als ik verhaal uitleg kan ze zo ergens terecht en anders gastouder

Deel Deze Pagina