Ons mannetje zit op 5 flessen van 180+6 waarvan de eerste 4 flessen Friso Extra en de laatste Friso Standaard + rijstebloem. Ik merk al een paar weken dat hij smiddags veel sneller honger heeft dan de rest van de dag. Hij krijgt na het slapen om 14 uur al een fles en om 16 uur is hij eigenlijk al behoorlijk hongerig weer (zou eigenlijk zo'n 17 a 18 uur moeten zijn) Dus geven we hem sinds een week rond 16/16.30 uur groente. Dan uiterlijk om 17 uur slobbert ie met gemak een fles van 180+6 leeg! Om vervolgens in slaap te dommelen. Om 21.15 krijgt hij de laatste fles. Meneer slaapt by the way ook erg slecht smiddags... of eigenlijk tussen 14 en 17 niet! Het is dan brullen als we hem in bed leggen. Uit bed kan hij dan vrolijk spelen Maarja... zo zie ik ons nog niet richting een laatste fles van 19.30 gaan. EN met 6 maanden zal hij toch over moeten naar opvolgmelk? En daar is de max toch 800 cc van?? Ik geloof nooit dat hij over een maand tevreden zal zijn met 5 kleinere flessen of 4 normale flessen... Of lost dit zich vanzelf een beetje op zodra hij straks groente EN fruit krijgt? Nu eet hij met gemak een half potje groente én 30 minuten daarna een hele fles! Handig zo'n hongerig kindje... maar niet altijd! HELP!
Hoi Cyn, hier drinkt zoon ook duidelijk meer 's middags. Soms denk ik wel eens: o jee, dat wordt een 6e fles. Maar vervolgens slaapt hij 's avonds ineens heel lang tot zn laatste fles Met 6 maanden 'moet' je niet over op opvolgmelk. Als dta met 7 maanden zou zijn, is het ook geen probleem. Je hebt wat dat betreft nog wel even tijd. Bijvoeding van groente en fruit wordt ook steeds meer echt voeding in de loop der tijd, dus dat scheelt ook. Ik heb me met enige regelmaat over dingen 'druk' gemaakt wat betreft voeding, maar meestal lost het zich vanzelf wel op. Moet er wel bij zeggen dat zoon hier niet zo veel eet als die van jou, dus onze situaties zijn niet helemaal vergelijkbaar. Hier slaapt zoon trouwens zo'n 10u door 's nachts. Hij krijgt rond 22u zijn laatste fles en dat gaat eigenlijk nog steeds erg goed. Klokje rond slapen gaat in de toekomst vast wel gebeuren, maar ook daar maak ik me nog geen zorgen om. Zo lang zoon tevreden is op deze manier, vind ik het ook prima.
Opvolgmelk is voller, dus zal hij ook sneller verzadigd zijn. Mijn zoon was zo'n hongerlapje dat ik maar flessen om de 3 uur aan gaf i.p.v. 4 uur. Op het hoogtepunt van zijn honger (was met 4/5 maanden) ben ik maar in elke fles wat rijstebloem gaan geven, anders had ik hem zelfs om de 2 - 2½ uur. Na 5½ maand ben ik toen volop met groenten en fruit hapjes gaan geven, omdat ik het echt met melk niet meer af kon. En toen is hij steeds minder melk gaan drinken. Niet lang daarna heb ik hem als tussendoor een broodkorst gegeven. En nu wil meneer nog maar 1 fles, 's ochtends, tussen de middag eet hij brood mee en om 19.00 krijgt hij een bord pap en dat gaat goed. Om een heel lang verhaal kort te maken wanneer je volop de groeten en fruit gaat geven zal hij minder melk gaan vragen. Als hij toch nog blijft vragen, probeer hem wat water of slappe thee of misschien een beetje diksap, om een beetje tijd te rekken.
Bedankt voor jullie reacties! Mijn moeder zegt altijd dat we blij moeten zijn met zo'n goed etend kindje. Zijn we ook! Maar soms is het best lastig... Tussen de 2,5 en bijna 4 maanden hebben we ook zo moeten rekenen en tellen om onder de liter te blijven. Dat is 2 weken minder geweest en nu is het weer zo ver. Ik ben benieuwd hoeveel hij is gegroeid de volgende afspraak cb Ik heb iid zitten denken aan tussendoor wat slokjes water of slappe thee. En inderdaad... straks als hij meer groente eet en op een gegeven moment fruit zal het misschien vanzelf gaan veranderen. Nu zit hij trouwens al op halve potjes groente De vreetzak! Maar hij moet er nog flink van groeien en de flessen gaan allemaal nog op.