twijfel over 'gewone buikkrampjes' of koemelkallergie.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door baranne, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    al eerder heb ik het erover gehad hier, maar ben er nog niet helemaal uit. ik blijf twijfel houden of onze dochter (15wkn) misschien een koemelkallergie heeft- mede doordat ik misschien teveel erover lees.. :confused:

ze slaap goed, zowel 's nachts ( van 18 tot 5 minimaal) als overdag ( meestal 2 uur 's ochtends en 2 uurtjes 's middags).
    ze spuugt niet, heeft geen eczeem etc.
    ze heeft weleens de hik, maar hebben alle baby's dat niet?
    en snotterig is ze ook, maar niet water om t zo te zeggen.
    niezen doet ze vaker, maar meestal als het licht aangaat bijv. dat heb ik zelf ook, of bij felle zon.
    maar die krampen.. zit me niet helemaal lekker.
    als ik melk op dr huid doe gebeurt er iig niks.
    wanneer openbaart zoiets zich?

hoe zit het nou bij koemelkallergie? hebben ze dan kramp tijdens de fles of erna. moeten ze daar Altijd van spugen?
    wat voor poepluiers horen bij koemelkallergie?
    etc.
    onze kleine meid heeft bijna altijd 1 poepluier per dag..
    help.. maak mezelf beetje gek denk ik.

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.812
    866
    113
    Noord Holland
    hey baranne

hier een meisje met koemelkallergie.
    nikita die had met 14 dagen de eerste krampjes tepakken die afgedaan werden als de gebruikelijke krampen tijden de 1e 3 maanden.
    ook had ze veschrikkelijke zuurbrande die door de reflux kwamen en heel vaak gaat koemelkallergie en reflux hand in hand door t leven zeg maar.
    de krampen hielden aan toen ze de 3 maanden voorbij was en langzaam aan werden die steeds erger en mijn gevoel zij al bij t eerste krampje dat t wel eens koemelkallergie kon zijn.
    we liepen bij de kinderarts ivm met die zuurbranden tot haar opviel dat nikita erg onrustg was en niet meer aankwam. uiteindelijk na testen met voeding is hier dus koemelkallergie uit gekomen. Nu heeft ze speciale voeding en nu is alles verdwenen op de zuurbranden na al zijn die niet zo erg meer als eerst.
    wat de ontlasting betreft, nikita kon er niet meer vanaf komen en zat werkelijk verstopt. met de eerste fles met dieetvoeding kam t ook meteen weer opgang.

sorry voor t lange verhaal maar dit is mijn ervaring. s6 ermee en ik hoop niet dat je meissie t blijkt te hebben.
    susanne

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook een kindje met een koemelkallergie:

- hele dagen erg onrustig zijn
    - onrustig tijdens en na de fles (veel huilen en met lijfje trappelen, verstrekken en krampjes)
    - veel teruggeven na de fles, ook uren er na nog, te veel boeren
    - zuuroprispingen, echt uren na de fles nog. Dit deed um veel pijn.
    - over de hele dag door ook veel krampen, vooral savonds en snachts
    - niet lekker in zijn vel zitten, niet veel kunnen hebben en heeeel weinig slapen.
    - enorm verstopt zitten, bijna 2 weken niet zelf kunnen poepen, alleen met hulp van een thermometer. Er kwamen dan echt alleen maar dikke kleiballen uit.

Nu met andere voeding (nutramigen) en medicijnen tegen het zuur (zantac) een heel ander kindje!
    Hij heeft nog wel wat last van zuur (reflux, gaat vaak samen met koemelkallergie) maar het doet hem geen pijn meer en het wordt steeds minder. Hij lacht veel, slaapt goed, poept goed en na de fles geen gevecht meer.

Vertrouw je eigen gevoel meid, heb ik ook gedaan. Iedereen zei maar tegen me, Joh dat zijn de 'bekende' babykwaaltjes. Nou echt niet dus, ik voelde dat er iets niet goed zat. Dus ga op je gevoel af!

oja, hier ook geen eczeem of andere huidklachten. Zijn huidjes is juist harstikke mooi. Maar doet hoeft dus ook niet met een koemelkallergie.

4. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    hey meiden,
    bedankt voor jullie verhaal.. als ik het zo bij jullie lees, dan zullen het toch echt wel gewoon krampen zijn.. :( laat ik t hopen.
    ze heeft echt verder nergens last van,niet spugen en gewoon poepen enz. alleen nu de laatste periode tijdens de fles dus krampjes.
    nu moet ik er nog bijzeggen dat het ook niet bij elke fles is.. :( :confused:
    dus tja.. nogmaals.. ik haal me wrs dingen in m'n hoofd omdat ik er zoveel over opzoek..

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier dus ook af entoe twijfels of er niet mogelijk een koemelkallergie speelt...

*Hij is onrustig tijdens & na de fles (direct na de fles huilen geblazen.. echter zakt dit best snel af) en overstrekt zich dan ook
    *Hij boert meestal niet na de fles, maar schrikt wakker na een uur huilt super hard en als ik hem eruit haal zat er vaak een boer dwars
    *Hij laat veel scheten en heeft dagen erbij dat die écht moeite heeft met zn ontlasting
    *Heeft eczeem achtige droogheid op zijn voorhoofd
    *Niest heel veel
    *Sinds een paar dagen geeft die vaker voeding terug.. dit heeft hij eigenlijk nooit gedaan maar nu na elke fles wel wat...

Wat denken jullie?

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik herken hier best wel veel van. Ik zou een bezoekje aan je huisarts brengen en een verwijsbrief vragen voor een kinderarts. Mss is het geen koemelkallergie, maar zo onrustig zijn na een fles vind ik een reden voor verder kijken, je zou zeggen dat een kindje na een flesje lekker voldaan moet zijn. Ons ventje was ook zo onrustig tijdens en na de fles, dat is nu over.

7. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    hoi,
    ik ga morgen naar de huisarts. ik moet gewoon meer weten.. vandaag weer drama met flessen. beter een keer teveel dan te weinig heen.

nutrilon pepti is toch voor koemelkallergie? moet je daar in 1 keer op overstappen?

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    nutrilon pepti heeft geen zin meer als je je kindje al gewone nutrilon heb gegeven.... als je kindje echt koemelkallergie heeft of je denkt dat zou ik gewoon een verwijskaart voor de kinderarts vragen, en die kan je meer vertellen en helpen..

Ik dacht in de eerste instantie dat mijn zoon reflux had, en heb daarvoor een verwijskaart gevraagt.

nu zit ie op de nutramigen en de klachten van reflux zijn zogoed als weg....alleen als ie iets van melk of iets waar melk inzit heeft gegeten...dan merk ik dat snel...ben er een week zoet mee...hij word er echt ziek van...slaapt niet meer...kan niet meer poepen, maag zuur en heeeeeel veel pijn...

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier idemdito, tis vreselijk smerige melk om te ruiken, maar mijn ventje doet het er super op. Geen (hele erge) refluxklachten meer gelukkig. Fijn dat jou mannetje het er ook zo goed op doet!

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij dachten na 3 weken dat Merel koemelkallergie had. Ze huilde 10 uur op een dag van de krampen, had allmaal pukkeltjes in haar gezicht, ontzettende drogen, schrale wangen. Gewoon heeeeel veel pijn. We zijn toen (na allerlei andere nutrilon melk geprobeerd te hebben) zelf overgestapt op de pepti en na 2 dagen waren de klachten bijna als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dit hebben we toen gemeld bij de kinderarts en die gaf ons een brief mee voor de verzekering en werd alles vergoed. Maar ik geloof niet dat het overal zo soepel gaat met de verwijzing......

Deel Deze Pagina