Hoi allemaal Afgelopen zomer werd geconstateerd dat ik ADHD heb. Ben toen ook begonnen met ritalin en slikte dit ook de eerste 7-8 weken van mijn zwangerschap daar ik niet wist dat ik zwanger was! Natuurlijk ben ik direct gestopt met het gebruik hiervan toen ik twee streepjes op de test zag maar ben toch bezorgd of het schadelijk is voor het kindje. Volgende week donderdag (week 11 waarschijnlijk) krijg ik pas mn eerste echo dus ik zit me nu al anderhalve week op te vreten van de zenuwen. Ook merk ik dat ik weer helemaal terug ben gegaan in mn gedrag en dat geeft veel stress thuis en op mn werk. Mn baas toont weinig begrip en stond me af te blaffen waar mn stagiaire bij was en kinderen mn klas inliepen. En dat om een vragenlijst die ik niet gekregen had en dus niet had ingeleverd (met twee vragen die niet van cruciaal belang waren). Ik wil graag een gesprek met mn baas maar voel me zo geintimideerd dat ik niet goed durf, wat ook weer stress opleverd. Heb me vandaag ziek gemeld omdat ik er niet van kan slapen en me helemaal niet goed voelde vanmorgen (steken en een knallende koppijn). Hebben jullie misschien tips hoe ik deze tijd het beste door kan komen? Zijn er meer (aanstaande) moeders die ADHD hebben en misschien tips hebben hoe het zonder medicatie toch leefbaar te houden?
hoi, wat vervelend zeg! ik heb zelf een combinatie van adhd en add, maar slik geen medicijnen meer, omdat er niks was wat goed hielp. je weet nog niet zo lang dat je adhd hebt, en slikt dus, neem ik aan, de medicijnen ook nog niet zo lang. Hoe hield je het leefbaar voor je de medicijnen kreeg? misschien moet je je dat afvragen, want dat is waarschijnlijk voor jou de beste manier. hoe ik het verder voor mezelf leefbaar hou... geen idee, ik ben er niet meer zo bewust mee bezig denk ik. ik zou toch een gesprek aan gaan met m'n baas, als ik jou was. probeer op een niet aanvallende manier alleen de feiten te benoemen, en daarna je gevoel, zonder hem te beschuldigen. dan heeft hij geen kans om je uit te foeteren... heel veel succes, en bedenk dat het voor je kleine beter is als je geen stress hebt. dat helpt mij vaak om rustig te worden!