Mama's in Drenthe

Discussie in 'De mama's' gestart door Martine1983, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hallo!

Zijn hier nog meer mama's die in Drenthe wonen?
    Ik zou het wel gezellig vinden om hier samen wat te kletsen over onze kleintjes.

Zelf ben ik 30, mama van Ruben (geb. 30 mei 2013) en ik woon in Assen.

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hoi, je woont dicht bij me.
    Toevallig dat ik je toppic zie.
    Ik ben 37 en de moeder van Maik (2008) en Roald (2010)

Duurt niet lang meer dan word jou Ruben ook al weer 1. Gaat snel he??

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hoi Janna,
    Leuk dat je reageert!
    Ja de tijd vliegt echt hard voorbij, ik kan het soms bijna niet geloven. Jouw jongens worden ook al groot. Allebei nu al naar school, of alleen de oudste?

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Leuk, ik ben Bianca, bijna mama, wordt morgen 28 jaar en woon in Assen.

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ten eerste gefeliciteerd alvast Bianca.

En ja, mijn jongste Roald is vorige week net voor het eerst naar de basisschool. Pffff, moeilijker voor mij dan voor hem. Maar toch. Om eerlijk te zijn ik moest echt slikken hoor. Er is dan geen klein jochie meer in huis die altijd je aandacht vraagt of hele verhalen loopt te vertellen. En zal ik jullie wat bekkennen? Ik dacht dat de meeste mamma`s hier toch van verder weg zouden komen. Maar jullie zitten ook dicht bij. Ik woon ongeveer twintig minuten van assen vandaan.

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Maar gaan jullie nog wat leuks doen met dit prachtige weer?
    En Bianca, ben je niet stiekem blij dat het niet al hoog zomer is? Nog even dan komt je kleintje er aan. Spannend. Maar mocht je naar het ziekenhuis moeten. Wees dan gerust over het willhelmina. Ik vind mijn eerste bevalling daar heel goed gegaan.

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Spannend Bianca, hoe lang moet je nog?
    Gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk. Leuk nog een Assenaar.

Janna, ik kan het me indenken dat het lastig is om op deze manier weer een fase af te moeten sluiten. Wat gaat de tijd dan snel he..
    Ja ik hoopte ook al dat er wat mama's in de buurt zouden wonen.

Mijn zoontje Ruben is overigens ook in het Wilhelmina geboren (spoedkeizersnede).

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Pfff, was zo van plan vanavond nog even uitgebreid te reageren.
    Maar ze hebben me gesloopt.;):D Ga lekker op bed, ben namelijk perongeluk op de bank in slaap gevallen.
    School brengen, halen. Eet je brood je krijgt honger.
    Schiet op we moeten naar zwemles. En dat mijn jongste dacht. Hmmm, als mijn grote broer met kleren aan zwemt. Dan kan ik toch ook zwemmen? Ik ben tenslotte in het zwembad. Kon hem nog net grijpen. Nu grappig, toen niet.

Maar ik wou jullie nog even weltrusten voor vandaag zeggen.
    En morgen een fijne dag wensen.

Liefs Janna

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik hoop dat je in de nachten je rust kan pakken Janna. Het zal inderdaad wel een drukke bedoening voor je zijn. Ik ben met mijn kleine mannetje al zo moe 's avonds en dan zijn we gewoon nog voornamelijk thuis. ;)

Ik hoop dat vandaag een goede dag is geweest.
    In ieder geval weer een heerlijk lenteweertje erbij! Vandaag ben ik niet zover gegaan, maar de afgelopen dagen hele einden gewandeld met de kleine. Heerlijk hoor.

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Heerlijk is dat he? En zo klein als ze zijn je kunt ze zo zien genieten!
    Maar het duurt ook niet lang meer. Dan is Ruben geen baby meer. Dan vieren jullie zijn eerste verjaardag.
    Het is mei voordat je het weet.
    Heb je er al een beetje zin in? Ik vond/vind het altijd een beetje slikken als ze jarig zijn. Als ze vroeger tegen je zeiden van het gaat zo snel. Zei ik altijd van; Zal wel!
    Maar achteraf gezien hadden ze gelijk.

Mag ik vragen wat je eigenlijk doet verder?
    Ben je vanplan om nog weer te gaan werken of ben je thuis moeder mischien?
    Wat trouwens ook een vierentwintig uur per dag baan is hoor!;)

Want ik ben nieuwschierig hoe jij dat nou doet. En hoe je dat bevalt.
    Ik moest Maik vaak mee slepen naar het land bijvoorbeeld.
    (Mijn man en ik runnen een boerderij) Dat leverde wel hele schattige plaatjes op. Maar was wel een gedoe. Dat is iets wat ik niet mis. Afgelopen zomer ben ik de jongens wel even kwijt geraakt. Ze zijn allebeide heel blond. En wat hadden ze nou gedaan. We waren aan het combainen(koren dorsen) en het was etens tijd. Hadden ze zig in het los liggende stro verstopt.;)

groetjes Janna

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Oh heerlijk een boerderij, fijne plek ook voor kinderen lijkt me.
    Kan me er wel wat bij indenken dat je in het begin dan veel moet slepen en waarschijnlijk niet zo makkelijk kunt werken. Nu een heerlijke plek voor ze om te spelen. Ik zie het helemaal voor me in het stro. ;)

Zelf werk ik op dit moment alleen 1 ochtend in de week. Ben verder (bewust) thuis, maar ik vind het wel prettig die ene dag even voor mezelf te hebben. Ruben is dan bij mijn ouders, ik haal hem eind van de middag weer op, zo heb ik ook nog even wat tijd voor het huishouden en boodschappen doen. Ik heb nog steeds erg weinig energie helaas maar zo is het goed te doen.
    Maar ook daardoor laat ik het voorlopig zoals het nu is. Ik ben dankbaar dat we die keuze hebben.

Ja al bijna weer 1 jaar, het gaat echt hard hoor en ik vind het ook wel moeilijk. Vooral omdat ik in het begin gevoelsmatig zoveel gemist heb, pas na een half jaar was ik er weer een beetje en begon ik langzaamaan te genieten. Dus dat voelt nog maar heel kort.

12. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Oeh, dat klinkt alsof je veel heb meegemaakt na de bevalling. Heel vervelend. Vooral als je net bevallen bent verwacht je een lekkere roze wolk. Was hier dus ook niet zo. Maik heeft ook bijna drie maand in het ziekenhuis gelegen. Persoonlijk was ik na afloop gewoon overspannen. En het is zo niet grappig als je eigenlijk niet kunt genieten.

En ik ben het wel met je eens. Het is geweldig dat we de keuze hebben kunnen maken om bij huis te blijven. Eigenlijk zijn we best gezegend als ik zo vrij mag zijn. Ik mekker dan wel over het gesleep. Maar om ze altijd, maar weg te brengen om ze bijna op het kdv te laten opvoeden? Is niks mis mee. Maar niet mijn keuze. Staat wel tegenover dat ik blij zijn dat ze er zijn. Want heel veel mensen hebben gewoon geen keuze.

En ja op een boerderij opgroeien is ook lekker hoor. Maar heeft ook zo zijn nadelen. Als ze iets willen moet er altijd voor gereden worden. Als je in de bouw woont en je bent je brood vergeten pak je je fiets vaak. Nou, ik moet eerst 5minuten rijden;):D
    Nou heb ik een heerlijke bak van een auto net. Dus zon drama vind ik dat ook niet:$;)

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Doe het toch. Mag ik vragen wat er aan de hand was? Om dat je zegt dat je er na een half jaar weer een beetje bij was.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zal vanavond wat uitgebreider reageren, want mijn mannetje heeft totaal geen zin in slapen vanmiddag.
    Hij begint heel langzaamaan het kruipen te ontdekken en volgens mij vindt hij zijn middagslaap ineens tijdverspilling. Ligt nu lekker te gillen en spelen en over het vloerkleed te schuiven.
    Die zal vanavond wel vroeg op bed liggen haha... ;)

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ruben is inderdaad mooi op tijd naar dromenland vertrokken. :)
    Helemaal niet erg om zo nog wat extra avond te hebben.

Ja hoor ik zie het ook als een zegen dat ik thuis kan zijn voor hem. Mijn moeder was ook altijd thuis voor ons, wat toen al een uitzondering was als ik dat zo hoorde van de buurtkinderen. Samen drinken als ik uit school kwam en de dag doornemen, tot rust komen. Ik heb altijd gezegd dat ik dat later ook zou doen, en gelukkig heb ik die gelegenheid op dit moment ook.

Klinkt heftig dat Maik 3 maanden in het ziekenhuis moest liggen. Was dit bij zijn geboorte of later? Ik kan me er alles bij voorstellen dat zoiets enorm veel van je vraagt.

Bij mij was het uiteindelijk dus ook overspannenheid/ depressie.
    Ik herstelde slecht van het HELLP-syndroom, de eerste maanden kon ik nauwelijks op mijn benen staan maar ja met zo'n kleine moet je wel doorgaan. Hij huilde de eerste drie maanden ook nog dag en nacht en was alleen rustig wanneer hij bovenop mij sliep. Ik sliep dus niet. Uiteindelijk bleek hij KMA en reflux te hebben. Het ging allemaal een stuk beter met andere voeding en medicatie, maar ik was echt kapot. Hij was (en is nog een beetje) een slechte slaper en wanneer hij eindelijk sliep zat ik huilend op de bank. Ik ging me ook heel slecht voelen omdat we zo lang hebben moeten wachten op een (levend) kindje, maar ik kon er totaal niet van genieten. Met af en toe dieptepunten dat ik tegen hem liep te schreeuwen van frustratie, daar ging ik me zeker niet beter door voelen.

Dus eigenlijk relatief kort pas dat ik me lichamelijk weer iets sterker voel en ik mezelf emotioneel weer aardig onder controle kan houden. Ik heb zeker nog mindere momenten, maar kan nu wel van Ruben genieten gelukkig en voelen dat ik toch echt onwijs veel van hem houd! Af en toe gaat hij eens een dagje naar opa en oma, en gaan mijn man en ik die dag even wat samen doen. Lekker in het bos wandelen, vooral de rust opzoeken. Dat helpt nu enorm.

Sorry voor het hele verhaal op je vraag ;)

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Goedemorgen,

Even zeggen dat ik je niet vergeet. Maar ben ziek geweest en het is op het moment nog al druk. Hahahaha en niet te geloven hoe vroeg ik soms in mijn bed lig. Dan wil internet er nog wel eens bij inschieten. Hahahaha.

Groetjes Janna

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Daar kun je niks aan doen toch. Vervelend dat je ziek was, ik hoop dat je inmiddels weer wat fitter bent. Goed bijslapen is dan alleen maar verstandig. Succes met alle drukte!

Deel Deze Pagina