Voel me zo slecht

Discussie in 'De lounge' gestart door madelief, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik moet het gewoon even van me afschrijven sorry :(
    Wij hebben 3 honden en een lief klein meisje, een gelukkig gezinnetje dus :D Nu werk ik op een hondenschool / hondenasiel in mijn vrije uurtjes en ik zie daar veel honden vanuit Spanje komen. Nu wilde ik al telkens een vierde klein hondje hebben, wat heb ik dus nu gedaan, ik heb er gisteren 1 meegenomen (proef).

En ik ben er dus achter dat het helemaal niet werkt, heb weer eens mijn hart laten spreken en niet mijn hersens. Heb net gebelt naar het tehuis dat ik het niet trek (kan niet eten niets......) Nu komen ze haar zo weer halen......voel me aan de ene kant opgelucht en aan de andere kant zo k*t :cry: :cry: . Ik weet dat ze gauw een goed huisje vind want ze is jong en klein....maar ik voel gewoon dat ik gefaald heb..............

Ik weet dat ik de goede beslissing heb genomen, maar ja mijn hart huilt nu gewoon! Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt! Ben ook zo bang dat ze mij er op aan zullen kijken..........maar ja dit is denk ik het beste.......

Liefs Es

2. Milla

Milla Niet meer actief

Gevoel en verstand kan soms zo ver uit elkaar liggen. Daar hebben heel veel mensen last van. Iedereen kan dit soort fouten maken, zeker als je emotioneel erg bij iets betrokken bent. Probeer de positieve kant te zien, dat je er wat van geleerd hebt. De volgende keer ga je er waarschijnlijk anders mee om. Blijf tegen jezelf zeggen dat je niet anders kunt/kon.
    Sterkte!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik denk dat ze liever het hondje weer ophalen en het een ander onderdak proberen te geven dan dat jij er aan onderdoor gaat, dat is ook niet goed voor het hondje.

een huisdier niet nemen is ook wel eens een goede keuze. En soms botst het met je gevoel, maar dat komt uiteindelijk wel goed.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Als het niet gaat is het toch ook niet goed voor het hondje. Je doet er het beste aan.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Juist een goede beslissing. Je denkt ook in het belang van de hond, als het niet gaat wordt hij/zij ergens anders gelukkiger.
    Sterkte!

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik merk het in mijn omgeving ook heel vaak... Mensen die heeelemaal voor het welzijn van een dier gaan... Dus je neemt een dier in huis en dat mag vervolgens niet meer weg, want dat hoort niet... Dat is niet goed voor een beestje...
    Het komt dan niet in ze op dat het wegdoen van een beestje misschien juist WEL de juiste oplossing is... Dat je een dier daar juist heel erg mee kan helpen!

Ik denk dat je een juiste beslissing hebt genomen... Je geeft het hondje nu de kans op een thuis waar hij/zij het gigantisch goed zal hebben!

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    thanx meiden, hondje is nu al weer bijna 2 uur weg heb me helemaal suf gejankt ervoor en erna :( Maar voel mij nu al een stukje beter.......heb er zeker van geleerd, voor ons geen vierde hond pfffffffff. En gelukkig weet ik dat ze heus wel een goed baasje voor haar vinden.Ik ga nu zo eens wat proberen te eten want dat heb ik ook al 24 uur niet meer gedaan.

liefs Es

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben blij dat je je nu alweer een stukje beter voelt...
    Goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk he... Dus inderdaad... snel wat eten!

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ja ik weet het :) Ik heb al een broodje op.........wist niet dat je je zo slecht door zo iets kon voelen, ik weet dat ik net alle dieren redden kan, zou het wel willen hoor! Maar ja dit was een harde les voor mij, maar ben blij dat me andere honden me een beetje troost geven en natuurlijk mijn kleine meid :)

Liefs Es

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als iedereen ook kwa dieren meteen het juiste besluit zou nemen waren we geen asiels etc. nodig he...
    Overigens ben ik erop tegen om honden uit het buitenland naar hier te halen...
    We hebben hier genoeg dieren in het asiel zitten denk ik dan...
    Al hoe erg ik de omstandigheden ook vind hier die ze daar hebben... maar zoals je zelf ook zegt..
    We kunnen niet alle dieren redden...
    Ook niet alle mensen...

Geniet maar lekker van je kleine meid!

Helpen is 1 ding... doorslaan is een ander ding zeg ik altijd maar ;)

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ja, heb er al 2 geholpen en dat is dus wel genoeg :). Ga nu lekker met de kleine wandelen en 1 van de 3 overige honden ;)

Liefs Es

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb hier ook 2 hondjes lopen die ik geholpen heb en dat is ook wel genoeg ;)

Veel plezier met wandelen!

Deel Deze Pagina