Hoi, Onze zoon is nu al voor de derde dag in de diarree. Ik vraag me af of dit met een eventueel tandje te maken kan hebben. Ik zie in zijn mondje een wit stipje, maar voel nog geen bultje. Zou dit misschien een tandje kunnen zijn? Hij heeft ook hele rode wangen en bijt overal op. hoelang kan het duren voordat tandjes doorkomen? Hij drinkt ineens ook veel minder goed. Hij dronk voorheen alle flessen schoon leeg. Hij krijgt 5 x 180/6, waarvan de laatste fles met een beetje nutrix. Hij laat nu overde hele dag bij elkaar ongeveer 100 tot 150 cc staan. Hij speelt ook meer met zijn fles. Kan dit ook door een tandje komen of heeft dit met de leeftijd te maken (hij is 4 maand en een week) En hoeveel moet een kindje van zijn leeftijd binnen krijgen? (hij is ca 66 cm lang en weegt ca 7,7 kg) Ik hoop dat je een antwoord weet op mijn vragen. Alvast bedankt. Groetjes Simke
Vaak zie e al ruim van te voren witte puntje(s) zitten waar een tand door moet komen. Hoelang het dan nog gaat duren verschilt per kind. Kwijlen, bijten en zure poepluiers kunnen er wel op wijzen. Waarom hij nu ineens minder drinkt kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Kan een tandje zijn, maar ook een ontwikkelingsfase. 5x180cc is wel een gemiddelde wat ze drinken op deze leeftijd. Ilja
Hoi Ilja, Bedankt voor je antwoord. Ik ben vanmiddag toch maar voor de zekerheid even bij de ha geweest. hij vermoed een combi van tandjes en buikgriep. Het wordt gelukkig ook al weer iets beter, hij heeft minder poepluiers, tot nu toe vandaag 4 en van de 4 flessen die hij vandaag al heeft gehad zijn er 3 op gegaan. Hij is nog wel een beetje hangerig en houdt een rode, warme wang, maar dat had volgens de ha met het tandje te maken. Groetjes Simke