Vraagje over ovu test en klussen!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ccwomen, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey meiden!

Ik had donderdag en vrijdag dus 2x op een dag een +test,gisteravond rond 18u al iets minder.
    Vandaag de middagtest gedaan, die was negatief. Dit had ik verwacht want ik had gisteravond rond de klok van 21u krampen in mijn buik. Alsof ik ongesteld werd.

Nou hebben wij donderdag en vrijdag geklust. Hebben we het nou goed gedaan of is het wijsheid om vanavond weer te klussen?

Groetjes!

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Dan heb je het goed gedaan meid. Voor de zekerheid nog een keertje klussen kan natuurlijk geen kwaad ;)

Liefs

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hoi maxicang.
    Volgens mij heb je het helemaal goed gedaan!
    Hoop voor je dat het raak is!
    Duim voor je ;)
    Vervelend is dat he?!
    Die onzekerheid....hier hetzelfde 5 nov(woe) had ik een positieve test in handen en heb het vanaf vrijdag 31ste gedaan toen zondag,maandag,dinsdag,woensdag,donderdag!
    Dus als t goed is hebben we het goed gedaan,maar toch blijft die onzekerheid van hebben we het nou goed gedaan?
    Wat denken jullie? hihi
    Word af en toe moe van mezelf! haha

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hahahaha...ik word af en toe ook moe van mezelf hoor ;). Zal dat vrouweigen zijn?
    In ieder geval hebben jullie flink geklust cc :confused: , aardig wat dagen achter elkaar!
    je zal dan toch denken dat het goed is :D.
    Ik ga ook voor jou duimen. We zitten volgens mij rond dezelfde NOD.

Voor mij was dit ook wel 'onverwacht' nadat ik de vorige cyclus een cyclus van 35 dagen had. Nu zal het dan zo rond de 30 dagen worden.

Vorige ronde hadden wij vanaf dag 8 om de dag geklust, doorgegaan tot dag 21 en toen had ik waarschijnlijk rond dag 22 mijn eisprong. Net niet lang genoeg doorgegaan.
    Vergeleken met deze ronde deden we het toen veel, nu slechts 2 keer, op de positieve dagen.
    Misschien vanavond nog, maar we krijgen visite en ik weet niet of ik het vanavond laat nog kan opbrengen :(

DuimDuimDuim.

X mexican

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hey!
    Ja hebben idd veel geklust haha en hoop ook maar dat dit voldoende is voor een wondertje!
    Nu helaas nog meer dan 2 weken wachten....
    Nou je hebt t iig gedaan in je vruchtbare tijd en dat is t belangrijkst!
    Succes nog ;)

6. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Meiden,

Wij zijn ook pas begonnen met de ovu testen. Ik heb een een cyclus van 28 dagen. Ben uit nieuwsgierigheid al op dag 7 begonnen. Gister op dag 13 zag ik een positieve lijn verschijnen. Vandaag was de lijn nog sterker van kleur.

Wij hebben op dag 7, 9, 11, 13 al geklust. Vandaag op dag 14 gaan we zeker klussen :) .

Weten jullie mij ongeveer te vertellen wanneer ik mijn ei zal krijgen?

Liefs

7. Niet meer actief

Hoi dames,

Omdat ik zelf de combi van ovutesten en tempen gebruikte kwam ik er achter dat mijn ei pas ruim 2 dagen na de posi ovutest kwam.
    We hebben echter vanaf de posi ovutest tot aan de dag dat mijn temperatuur goed omhoog was elke dag geklust.
    Zo wisten we zeker dat we hem niet zouden missen.
    Mijn advies, ga nog zeker 2 dagen door nadat de test weer negatief is.

En elke dag klussen is niet slecht voor de kwaliteit.
    Het is enkel het geval dat als er elke dag een zaadlozing plaatsvind de hoeveelheid zaadjes minder zijn dan als er om de dag een zaadlozing plaatsvind.
    Maar daarintegen, als je elke dag klust heb je meer kans dat je rond de goede tijd zit.
    En je hebt tenslotte maar 1 zaadje nodig he..

Het was voor ons de eerste ronde (van de 13) dat we echt elke dag gingen klussen rond mijn ei.
    Het heeft hier zeker resultaat gehad.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    2 dagen langer door geklust? ik maar 1 dag hoop dat dit wel genoeg was dan!
    Heb het hierboven ergens beschreven wat denk jij?
    Nou zie t wel hoor eind van de maand maak me eigen alleen maar gek! haha
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Eindelijk zie ik..... want je bent al aardig lang bezig?!

9. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Bij mij was mijn ei de dag na een positieve test. Maar er zijn ook meiden bij wie het twee dagen later is.

Klusser de klus ;)

Liefs

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    bij mij was de eiprong ook 1 dag na de positieve test, ik heb deze maand ook mijn temp bijgehouden op fertility friend en die gaf ook aan dat de eisprong vrijdag is geweest. Ik voelde toen 's avonds flinke krampen. Ik vermoed vrijdagavond laat, of in de nacht van vrijdag op zaterdag.
    Donderdag en vrijdag geklust, zou voldoende moeten zijn, de zwemmers hebben even nodig om er te komen.

Nu wachten..... en dat vond ik vorige x ellendig lang duren..... om vervolgens 4 dagen overtijd te zijn en op dag 5 kwamen de:evil: :evil:

DuimDuimDuim

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ga deze ronde voor eht eerst met ovu testen beginnen omdat mijn cyclussen dus echt niet regelmatig zijn en ik gewoon wil weten of ik wel een ei krijg .
    Ik heb nog geen flauw idee hoe of wat en waneer ik moet beginnen.
    Ik krijg ze me morgen in huis .
    En zit dan op dag 3 van me cyclus ik dacht om op ong dag 12 te beginnen of is dit te laat?

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoi Melanina,

Mijn vorige cyclus was 35 dagen. In de bijsluiter van de ovutesten staat dat ik dan op dag 17 zou kunnen beginnen met testen.
    Ik vond dat veel te laat en ben al op dag 8 begonnen en had op dag 15 een positieve test. Kortom....als ik de gebruiksaanwijzing had opgevolgd, had ik mooi mijn ei gemist!

Aangezien jou cyclus niet regelmatig is, zou ik ook ergens op dag 8 gaan beginnen met testen. Ik vond het eigenlijk ook te snel en een beetje overdreven,maar ben blij dat ik het gedaan heb.
    Sterker nog, ik test, ondanks dat ei al is geweest, nog steeds 1x per dag.

Groetjes, mexican

13. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dag dames,

Kwam bij toeval op jullie topic terecht... ik ben in ronde 3 en deze ronde naast het tempen ook maar ovutesten. Deze gebruik ik met ochtendurine. Is dat eigenlijk wel goed? Ik had maandag nog geen duidelijk tweede streepje maar gister en vandaag wel. Mijn temp was wel redelijk hoog dus ik kan er helemaal niets van zeggen en begrijp er ook maar weinig van. Kunnen jullie er als ervaren testers iets van zeggen?

14. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Eigenlijk mag je niet met ochtendurine testen omdat dit te geconcentreerd zou zijn.

Met de matcare dipsticks gebruik ik wel ochtendurine, want die geeft bij mij alleen een streep als er echt iets is ;)

Maar met die van Sensitest heb ik met ochtendurine een vals positieve test gehad.

Ik zou testen met urine opgevangen na 2 uur niet plassen en niet teveel drinken.

Liefs

15. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dank je wel Bright voor je antwoord. Ik heb nog even gekeken en ik meet met clear blue en die geeft niet aan dat het niet met ochtendurine mag en dat je 4 uur niet geplast moet hebben. Daarom dacht ik ook dat het met ochtendurine moest want ik plas overdag toch wel binnen de 4 uur. Ik zal vandaag nog eens testen. Toch dank voor je antwoord.

16. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Je kunt trouwens ook veel goedkoper testen met dipsticks hoor. Die werken net zo goed.

Naar mijn weten is alleen Persona geschikt om te testen met ochtendurine.

Liefs

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik heb de dipstocks van senidinges besteld .
    ik wil op dag 12 ong testen omdat ik eigenlijk nooit een cyclus van 26 heb gehad en die van 42 was ook erg extreem.

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Ik zou iets eerder beginnen en de korste cyclus aanhouden van 24. Volgens mij kun je dan op dag 9 beginnen met testen.

Succes meid.

Liefs

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ok dank je voor de tip
    hopelijk vind ik me ei dan ben ik weer een beetje gersutgesteld

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wat Bright ook al zegt, doe ik ook. Niet testen met ochtendurine en ongeveer 2uur van tevoren niet plassen. Dit is echt goed te doen.
    En er zijn inderdaad veel goedkopere ovutesten dan ClearBlue, ik heb die van Sensitest na een debacle met Kruidvattesten.

Melanina, het is ook al gezegd, maar ga uit van je kortste cyclus. Misschien moet je dan wel langer doorgaan, maar dat is de moeite waard. Niet te vroeg stoppen met testen dus!

Succes!

Deel Deze Pagina