vraagje over ovu + zw test na miskraam

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aloha, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal

ik heb zojuist weer een test gedaan na mijn miskraam vorige week vrijdag. 2 dagen geleden teste ik nog knalposi met de kruitvat 2v5. logisch want heb natuurlijk nog hcg in me lijf. nu had ik gister testen besteld van zwanger en kids om me cyclus eens in de gaten te houden nu en had zoiets van laat ik het direct eens proberen.
    de zwangerschapstest is licht positief nog. hier ben ik blij mee want dat betekent dat het bijna uit mijn lijf is!
    maarrr de ovu test is knalpositief! de teststreep is echt veeeel donkerder dan de controle streep. nu weet ik dat het door het hcg in me lijf kan komen maar zo knal? terwijl zw test bijna nega is?

zal ik dan toch me ei al gaan krijgen?!

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    bij deze even een foto van de testen.

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ps ik had vroeger altijd een 27 dagen cyclus met een ei tussen dag 9 en dag 14. daarna ben ik een jaartje weer aan de pil geweest en daardoorheen zwanger geworden en daarvan een mk gehad dus.

4. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    ik weet hiet geen antwoord op, maar ik hoop dat iemand je het kan vertellen.

wat ik soms wel eens lees is dat de ovutesten pas echt knal zijn door zwangerschap als de zwangerschapstesten ook echt al flink positief zijn. maar ik weet niet of je met hcg in je bloed een eisprong kan krijgen en dat heb je nog wel gezien je test. hmmmm... hopelijk snel duidelijkheid, zou je anders de poli gyn of verlos niet kunnen bellen?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook denken dat het van het HCG komt, omdat je in principe geen eisprong hebt als je nog HCG in je lichaam hebt...

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Volgens mij kun je inderdaad geen eisprong krijgen als je nog hcg hebt... Maar dit weet ik niet zeker. Gewoon blijven doortesten met de ovutesten en blijven klussen als dat mag van de gyn....
    Veel sterkte nog trouwens.... :( Hopelijk heb je snel een plakbeeb!

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik ben in 2009 in de cyclus na missed abortion en curettage ook te vroeg gestart met ovutesten, dus terwijl mijn zw test nog licht positief was. En ja, in dat geval zijn de ovutesten dus knalpositief. Ik denkt dat er niet veel HCG nodig is om een ovutest te laten knallen. Maar ach, dat was bij mij, ik weet niet of dat bij iedereen zo is?

Edit: mijn eisprong kwam die ronde pas nadat mijn zw test negatief was.

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb gister nog eens getest en de ovu test was iets lichter maar nog wel posi. de zwangerschapstest was ook iets lichter maar nog posi.

ga er voor nu vanuit dat het echt hcg is.
    Ik vond nog wel een ander bericht hier op het forum met een stuk tekst van internet over dat je een eisprong kan hebben met hcg 6 of minder. Elke vrouw heeft namelijk een hcg tussen de 0 en 10 ten alle tijden. Ik weet toevallig dat het bij mij 1.3 was een poos geleden bij een controle.

dat schijnt ook 1 van de redenen te zijn waarom artsen vroege testen niet toejuichen omdat er dus vrouwen zijn die vals positief kunnen testen doordat hun normale level al 10 bevat. al gaat dat om bloedwaarde en niet om urine waarden en ik neem aan dat als je bloed 10 is je urine veel lager zal zijn en je nooit posi test toch.. maar goed ze moeten toch iets bedenken om het te onraden ;)

9. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    huh maar hoe kan je dan posi testen als je nog maar 1,3 hcg in je bloed had zitten?

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    die 1.3 hcg was van enkele maanden geleden een bloedcontrole toen ik niet zwanger was.

Deel Deze Pagina