Hallo lieve dames, Ik ben op dit moment 17,3 weken in blijde verwachting van mijn derde meisje maar maak mij een beetje zorgen. Ik dacht van de week een vaginale schimmelinfectie te hebben en heb de huisarts gebeld met de volgende klachten: jeuk en branderig gevoel aan mijn schaamlippen en de ingang van mijn vagina. Ik heb hiervoor daktarin capsules gehad en de kuur is inmiddels afgemaakt. Maar ik blijf bij opstaan of benen optrekken en dergelijken ineens scheutjes vocht te verliezen wat absoluut geen urine is en het is ook helemaal kleurloos. Daarbij blijf ik een branderig gevoel aan de ingang van mijn vagina houden, net als dat je net bevallen bent zeg maar. Zo'n beurs en branderig gevoel. Ik begin een beetje te twijfelen of het geen vruchtwater kan zijn, daar het echt met scheutjes komt bij opstaan, benen optrekken en omdraaien of gewoon zomaar. Het is absoluut met zekerheid geen urine. Kan dit vruchtwater zijn of is het mogelijk nog steeds een schimmelinfectie? het is ook geen blaasontsteking daarheb ik ook op laten testen ivm harde buiken en buikpijn. Liefs, Lindsay
Hoi LIndsey, vruchtwater zou vreemd zijn, dan zou je eigenlijk veel meer moeten verliezen aangezien er geen deel van het kindje je bekken afsluit. Zolang je geen bloed verliest of een soort weeen krijgt, denk ik zeker icm je andere klachten als jeuk en branderig, dat je schimmelinfectie nog niet over is. In de zwangerschap kun je hier namelijk heftiger op reageren en ook minder adequaat op een behandeling. Ik zou gewoon je HA weer opbellen voor advies en waarschijnlijk een nieuwe kuur. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Hartelijk dank voor je reactie. Inmiddels zijn we er achter dat het geen schimmel was maar een domme actie van mij: ik heb mij klaarblijkelijk op verschillende stukjes bij mijn vagina open geschoren. Na heftige brand en jeuk aanvallen heb ik manlief een kijkje laten nemen en die zag kleine haarscheurtje tussen mijn schaamlippen en vlakbij de ingang van mijn vagina. Als je het aanraakt zwelt het ook direct rood op en begint het te jeuken en branden. Het is ook niet makkelijk om jezelf goed van onderen te bekijken. En verder heeft de afscheiding het dus verder doen laten jeuken en branden. het was gewone normale afscheiding alleen iets meer dan normaal, tsja hoort ook bij de zwangerschap, wel jammer dat dit die extra jeuk en branderigheid veroorzaakte. Nogmaals ontzettend bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!!! Ken iemand van jullie verloskundige hier een verloskundige die Monique heet en voor de thuismonotoring van het Tweestedenziekenhuis en Elisabeth ziekenhuis in Tilburg werkt of gewerkt heeft? Zij heeft mij 3 jaar geleden dit forum geadviseerd en verteld dat een kennis/vriendin van haar mede verloskundige op dit forum is. Veel liefs, Lindsay
hoi Lindsay, ja, ik ken Monqiue heel goed, zij is een vriendin van mij, grappig dat ze jou op dit forum attent heeft gemaakt! Mirjam
Hey wat leuk!!!!!!!!!!!!!! Zij is echt mijn steun en toeverlaat geweest in mijn eerste zwangerschap (was nogal een zware zwangerschap met premature weeën en zwangerschapsvergifitiging plus een depressie in ontwikkeling). Zou je haar voor mij a.u.b. heel veel groetjes kunnen doen? En vertellen dat ik in verwachting ben van mijn derde meisje. En dat ik hoop haar in het Tweesteden eens tegen te komen? Groetjes, Lindsay Leuk leuk leuk leuk leuk!!!!!!