HPV en zwanger worden???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diabolique21, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diabolique21

Diabolique21 Fanatiek lid

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Dames een vraagje:

Weten jullie of je kan zwanger worden als je HPV hebt?

Vriendin van me wil zwanger worden en heeft net negatief uitstrijkje gehad en maakt zich zorgen.

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hi Diabolique,

Dat hangt geloof ik af van de gradatie (welke pap en cin) maar dat kan ze toch meteen aan de gyn vragen die de HPV heeft geconstateerd?
    Ik had in Maart pap2, heb toen een colposcopie gehad en er is een biopt genomen (klinkt allemaal erger dan het is). Er is toen vastgesteld dat ik drager ben van het HPV virus, maar omdat er geen cin is geconstateerd zou mijn lichaam dit vanzelf weer moeten "opruimen". In Augustus moet ik sowieso terug voor controle.

Wij zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig om zwanger te raken en zitten sinds Januari van dit jaar in de MMM voor ICSI, maar er is mij nooit gezegd dat ik niet zwanger zou kunnen raken door het HPV virus.

Liefs,
    RooDje

3. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Bedankt voor je reactie hierop... Gyn heeft haar beetje bang gemaakt. Kreeg ze huilend aan de lijn dat ze baarmoederhalskanker kan krijgen en dat het hierdoor komt dat ze al zo lang aan het proberen is voor kids,...Heb ze al wat kunnen kalmeren maar ja... ik snap haar wel hoor... als je al zo lang probeert zoals jij en dan hoort dat je hpv hebt dan is er iets in je dat zegt: AH VOILA OORZAAK GEVONDEN...

trouwens succes met de icsi!!!

4. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wat een nare gyn! :x
    Het eerste wat mijn gyn zei was dat het HPV veroorzaker KAN zijn van baarmoederhalskanker, maar dat zeker niet altijd zo is!

Zoals eerder gezegd is de gradatie van de pap en cin belangrijk, maar wil het nog helemaal niet zeggen dat je bmhalskanker krijgt wanneer je drager bent van het HPV virus!
    Sterker nog 80% van de bevolking is besmet of is ooit besmet geweest met het HPV virus!

Stuur je vriendin maar onderstaande link en zeg dat ze zich nog geen zorgen hoeft te maken.
    Humaan papillomavirus - Wikipedia

Ik neem aan dat haar gyn verder onderzoek gaat doen. En er is zeker nog geen man over boord. Er zijn ingrepen om dit te behandelen en er zijn vrouwen die zwanger raken na deze behandelingen. Zoek maar eens op ZP op dit soort topics. Staan genoeg succesverhalen op.

Denk ook niet dat mijn gyn me had laten starten met de ICSI als ik door mijn negatieve uitstrijkje problemen zou hebben met mijn kinderwens.

Hopelijk kan je je vriendin een klein beetje geruststellen!

5. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Ja inderdaad ben er een beetje van geschrokken hoe haar gyn het gezegd heeft. Op de koop toe is het mijn gyn ook... ik zou binnen een 2 maanden naar hem meoten maar heb er nu plots helemaal geen zin meer in omdat hij zo bot is geweest.

Kdenk dak een andere gyn ga zoeken...

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hoi,

Jeetje wat een k*t gyn! Ik ben vanmiddag ook voor het eerst naar de gyn geweest. Ik heb maandag de uitslag van mijn uitstrijkje gehad en heb hpv en pap3a. Vandaag een colposcopie gehad en hij heeft een biopt afgenomen voor verder onderzoek. Aan de hand daarvan wordt vastgesteld welke cin ik heb. Hij dacht zelfs aan 1 of 2 en dan is er niet accuut een behandeling nodig en wil hij eerst kijken of het vanzelf weggaat. Als het 3 is krijg ik een lisexcisie, dan gaan ze het weghalen.

Daarnaast hangt het er nog om dat ik op dit moment zwanger kan zijn, ik kan elk moment ongi worden of een positieve test in handen krijgen. Als ik cin3 heb en zwanger ben nu gaan ze het pas weghalen na de zwangerschap maar krijg ik tussentijds wel meer controles. Dus zwangerschap blijft gewoon mogelijk en hij zei dat het zeker niks te maken heeft om zwanger te kunnen worden.

Dus waar die gyn dat vandaan haalt? Ook vind ik het raar dat ze nog niet weet welke pap ze heeft... Ik zou haar idd ook eens adviseren naar een andere gyn te gaan als ze zich niet meer op haar gemak voelt bij m!

Succes iig. En jij ook met het zwanger worden :p

7. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Ja nee kheb eens online gezien en kheb van nog mensen gehoord dat hij zo bot kan reageren. Dus kga ze zeggen dat ze gewoon een andere gyn moet zoeken, kga er ook een andere zoeken want kheb nu echt geen zin in die gyn. als die zo op mij zou reageren denk dak zen kop eraf bijt haha...

Dus jij zit nu in volle spanning :-D spannend seg... Laat maar weten of t raak is...

Ja dank je ;) Maar kheb zo een idee dat t deze maand niet raak dus kga zaterdag een feestje bouwen... rond ei ruzie gehad met vl en dus ni correct geklust... had andere dingen aan men hoofd toen

grtjs

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Idd wat een fijne gyn. Ik heb pap3b CIN3 gehad en ben nu voor de derde keer zwanger. Ik weet niet welk ziekenhuis jullie zitten maar ik zat in het beste ziekenhuis als het om afwijkende uitstrijkjes gaat.

Deel Deze Pagina