vraagje over ovulatietest, eisprong temperatuur ???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door celientje, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Deze maand heb ik voor de eerste keer ovulatietesten gebruikt.

    Op dag 15 gaf hij negatief aan. op dag 16 positief.
    Nu doe ik ook elke morgen temperaturen, en dit vul ik dan in op fertility friend of op mijn eigen schemaatje.

    Nu is dit het gekke geval:
    Volgens fertility had ik mijn eispron op dag 15. Maar volgens de ovulatietest was die later, want ik teste positief op dag 16, en dan volgt daarna toch pas je eisprong?
    Verder gaat mijn temperatuur niet omhoog, maar blijft hij op de temp hangen die ik al constant 2 weken heb.

    Wie snapt hier iets van, want ik snap het niet ;)

    Hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

    groetjes
    celiene
     
  2. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi Celiene!

    Het is idd zo dat als je positief test met de ovu test je binnen 24 tot 48 uur je ei moet krijgen, pas als je ei is geweest stijgt volgens mij je temp met ongeveer 0,3 graad!

    Ik zelf denk dat een ovu test iets makkelijker is, als je geen eisprong gaat krijgen maak je ook dat hormoon niet aan, dus als je pos test, kun je er zeker van uit gaan dat je daarna pas je ei krijgt!

    Hoop dat je hier wat mee kan!

    groetjes Petra
     
  3. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    dank je peetje voor je antwoord.

    Ik heb nog even naar de datums gekeken, en nog een keer een berekening gemaakt over mijn eisprong.
    Volgens die berekening was mijn meest vruchtbare dag 3 december, eisprongdag op 4 december.
    De postitieve test had ik op 2 december, en we hebben geklust op 3 en 4 december.
    Alleen die temperatuur he, die wil niet hoger worden, vorige maand zag je het heel duidelijk stijgen, en bleef hij hoog totdat ik 1 dag ongesteld was.
    t blijft spannend dus, maar snappen doe ik het nog steeds niet haha.

    groetjes
    celiene
     
  4. milou

    milou Niet meer actief

    ik denk dat je temp morgen wel omhoog zal gaan. dat gebeurt meestal zo'n dag of 2 na de eisprong, niet meteen de dag erna.
     
  5. Chica

    Chica Lid

    17 nov 2005
    14
    0
    0
    Iets financieels
    Noord-Holland
    Hoi Celientje,

    Ik denk persoonlijk dat je op de site van FF de negatieve tests niet hebt ingevuld en dat hij daarom op dag 15 je eisprong heeft gezet. Vul je wel in dat je een negatieve ovutest had op dag 15 en later pas een positieve test dan zul je zien dat hij dan het kruis ergens anders plaatst.

    x, Faa
     
  6. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    oke, dat heb ik gedaan, en hij heeft nu het kruis op dag 16 gezet. Dit was de dag van mijn positieve ovulatietest. Wat ik begreep komt pas, als je positief test, daarna je eisprong. We hebben op de dag van de test en de 2 dagen daarna geklust, maar volgens fertility had ik dus mijn ovulatiedag op dag 16, en maak ik geen kans op zwanger worden, omdat we daarna pas geklust hebben.
    Mijn temperatuur is echter gisteren echt omhoog gegaan, dus ik ga er zelf maar van uit dat mijn eisprong op de dagen is geweest na de test.
    Ach, nog maar 11 dagen, dan mag ik testen, we wachten het af.
    Maar bedankt voor de informatie, heeft me weer een eindje op weg geholpen !!

    groetjes
    celiene
     

Deel Deze Pagina