Voorlopig laatste keer dat ik hier wat vraag hoor Laatste paar dagen steeds wat gevraagd, maar dat komt dat ik nieuw ben in de ovulatietesten. Ik had gisteren een positieve ovulatie test(streepjes even donker, zie fotoalbum) en vandaag ook,maar dan teststreep donkerder dan controle streep.(Zie fotoalbum) Wat nu wel blijkt dat de test van gisteren na een paar uur de teststreep wat lichter wordt is dat normaal, want nu lijkt de teststreep wat lichter dan de controle streep?(zie fotoalbum met alle testen bij elkaar) De belangrijkste vraag is dat wij (mijn man) niet beschikt over miljarden zaadcellen, zoals gemiddeld. Nu hebben we gisteren gemeenschap gehad, wanneer kunnen we nu het beste weer gemeenschap hebben, na aanleiding van de ovulatietesten. vandaag of morgen. Ik weet namelijk dat om de dag het beste is gekeken na het aantal zaadcellen en elke dag het beste is gekeken na de beweeglijkheid van de zaadcellen. Is het verhaal nog een beetje begrijpelijk. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Liefs Jinky
Hoi Jinky, Ik ben ook niet zo goed op de hoogte wat betreft ovulatietesten. Heb ze deze maand voor het eerst gebruikt en bij mij werden ze na een tijdje ook lichter van kleur. Dus waarschijnlijk is dat normaal? Als het aantal zaadcellen bij je man niet heel groot is, zou ik morgen denk weer gemeenschap hebben. Succes!
Jinky; Je had gister het begin en nu de piek van de LH stijging. omdat je eisprong gemiddeld 12-48 uur na het BEGIN van de LH stijging plaats vindt, zou ik vandaag nog een keer klussen. Kans is vrij groot dat hij nu binnen 24 uur springt (of zelfs al gesprongen is). Natuurlijk verschilt het per persoon, maar doordat ik een cyclusanalyse met echo's heb gehad, ben ik erachter gekomen dat mijn ei al springt op de eerste dag met positieve ovutest (ik heb de laatste paar cycli altijd twee dagen een positieve test)
Dankjulliewel meiden! wannabmum:die 2 dagen dat jij een positieve test hebt zijn die op allebei die dagen de teststreep even donker. Ik dacht hetzelfde als jij, als de test gister even donker is en vandaag donkerder dan zal het nu niet meer 48 uur duren, dus morgen klussen heeft dan misschien geen zin meer. Ik werd ook wat onzekerder, omdat de test van gister nu op eens vager lijkt waardoor de teststreep van gisteren weer lichter lijkt, fijn om te weten dat dat bij jouw testen ook zo is, jules. Liefs Jinky
Vandaag is de teststreep van mijn ovulatietest even donker als de controlestreep en gisteren was de teststreep donkerder dan de controlestreep, betekent dit nu dat mijn eisprong geweest is omdat de teststreep lichter is dan gisteren? Alvast bedankt! Groetjes Jinky
Bij mij werden ze later ook weer wat lichter, maar dat is normaal. Je moet ze aflezen ongeveer 5 minuten na gebruik. Als de streep bij een nieuwe test weer lichter is, dan is je eisprong geweest.