vraagje over ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lieve, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

lieve Actief lid

6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

ik wil gana beginnen met ovulatietesten.
    mijn vraag is, kan ik hiervoor beter ochtendurine of urine op de middag ervoor gebruiken.
    wie heeft er ervaring met ovulatietesten?
    hoeveel dagen moet je klussen als de test positief is?

groetjes

2. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Je kunt met die van matcare geen ochtendurine gebruiken, je kunt die testen tussen 10.00 en 22.00 gebruiken (liefst rond 12.00) en dan mag je daarvoor vier uur niet plassen en twee uur heel weinig drinken. Er zijn ook andere testen waarbij dat niet hoeft, zoals clear blue en de testen van testjezelf. Ik vind zelf dat vier uur niet plassen wel moeilijk misschien is het ook een kwestie van training. Als je test positief is dan kun je gaan smeppen (3 avonden klussen achter elkaar, dag rust en dan nog een 1 avond klussen, ik bedoel niet de hele avond hoor gewoon 1 keer) of je kunt dan een paar keer klussen maar net wat je zelf wilt en je partner natuurlijk. Maar wel gelijk beginnen als test positief is! Succes!

3. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    ik heb hier veel gelezen dat meiden alleen op de + dag hebben geklust en zwanger waren, dus dat kan ook! Ik doe nu op de + test, dan een dag niet en dan nog een keer. Succes!

4. Jip

Jip Lid

19 jan 2008
    31
    0
    0
    Beste Lieve,

Ik heb ook een test van Matcare. Meestal doe ik die om 18.00 uur als ik thuis kom van mijn werk. Dus dat betekent vanaf 14.00 uur niet plassen! Maar als ik niet veel drink (vooral geen groene thee) en om 14.00 uur nog even naar het toilet ga, dan houd ik het meestal wel vol. Het scheelt dat ik aan het werk ben, dan denk ik er niet zo aan. Zodra de test positief is, betekent dit dat je eisprong 24 tot 48 uur erna plaats kan vinden (dat schijnt niet zeker te zijn, want soms springt een ei niet om verschillende redenen, bv. stress). Dus vanaf dan kun je aan de slag! Wij hebben nog maar 2 maanden de test gebruikt, zijn helaas nog niet zwanger :( Maar door die test wordt het wel duidelijker. Wij gingen eerst namelijk veel te vroeg aan de slag en tegen die tijd dat de eisprong was, hadden we geen puf meer ;).

Groetjes en veel sterkte!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik gebruikt ovulatietesten van sensitest en ben daar heel tevreden over. Ik weet nu dat ik ongeveer mijn eisprong rond dag 17 heb. Vanaf dag 15 tot de dag van de positieve ovulatietest vrijen wij niet. Het schijnt dat het zaad met 2 dagen onthouding beter wordt volgens de gyn. Wij vrijen dus sowieso op de dag van de positieve test en de dag erna. Ben op die manier toch twee keer zwanger geraakt.

succes

gr vruchtje

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook de ovulatietesten van Matcare. Ik test als ik thuis kom van mijn werk, meestal zo rond 4 uur/half 5 's middags. Het is zo dat weinig drinken soms wel lastig is en niet plassen ook, maar het weegt voor mij niet op tegen bijvoorbeeld temperaturen. Ook is het zo dat als je eenmaal je cyclus een beetje doorhebt, je ook niet meer dan 6 testen nodig hebt om je ei te vinden (bij een wat regelmatige cyclus dan he)

Succes!
    Groetjes, Hanna

7. lieve

lieve Actief lid

6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    ik heb de testen gekocht via internet.
    via de site testjezelf.
    heeft iemand die ook?

groetjes lieve

8. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Maar als je test positef is heb je altijd een eisprong toch? :(

9. Jip

Jip Lid

19 jan 2008
    31
    0
    0
    Als je een LH-piek hebt wil dat alleen maar zeggen dat er waarschijnlijk een eisprong gaat komen, maar of het ei ook echt springt kan beïnvloed worden door diverse andere factoren. Heb het ergens gelezen op een medische betrouwbare website, maar weet helaas niet meer welke :( Helaas zit ons lichaam dus toch iets ingewikkelder in elkaar dan we dachten... En waarschijnlijk ook weer een reden waarom het niet bij iedereen meteen raak is.

10. Jip

Jip Lid

19 jan 2008
    31
    0
    0

Deel Deze Pagina