pffft, seks..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door plientje123, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plientje123

    plientje123 Actief lid

    20 jun 2007
    117
    0
    0
    Ik lees er hier helemaal niks over, maar ben ik de enige die zich er vaker wel dan niet toe moet zetten om seks te hebben op de vruchtbare dagen? Ik heb helemaal niet zo'n seksdrive en nu moet ik om de dag seks hebben. Ben ik de enige?
     
  2. nee hoor helemaal niet!
    ik heb ook vaker geen zin dan wel de afgelopen maanden...
    maar dat komt denk ik omdat je dan sex hebt omdat het "moet"
    dat hebben we dus de afgelopen 2 mnd afgeschaft en nu gaat t gelukkig stukken beter. we klussen (sexen) niet meer om de dag maar gewoon wanneer we zin hebben, alleen rond de eisprong letten we er wat meer op...
    maar snap helemaal wat je bedoeld!

    liefs marieke
     
  3. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    We vrijen gewoon als we er allebei zin in hebben en niet omdat er vruchtbare dagen zijn... Dan maar pech. Ik kan niet vrijen als ik echt geen zin heb (en soms ook gewoon niet zo'n zin om zin te maken)... Maar we zijn pas net aan het 'proberen', dat maakt wel een verschil denk ik...
     
  4. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Meestal heb ik automatisch tijdens mijn vruchtbare dagen meer zin dan normaal. Wij houden het ruim een week tot 10 dagen vol om om de 2 dagen te klussen. Daarna houden we wel wat rust. Ik vind het ook veel lekkerder als we het 3/4 dagen niet hebben gedaan. Maar goed ik heb zaadjes nodig :)
     
  5. Antoinet

    Antoinet Lid

    4 sep 2007
    98
    0
    0
    Verzorgende
    Betuwe
    Nee hoor, hier nog één..
    Het is dat je er iets voor moet doen om zwanger te worden....
    Zal wel de "sleur" in het sexleven zijn..
    Doordat ik al een zoontje heb, kan het niet meer altijd spontaan..
    Voor mij is de lol er daardoor echt af..
    Ik hoop dat het weer terugkomt, maar... :rolleyes:
     
  6. Troetelbeer

    Troetelbeer Actief lid

    3 sep 2007
    156
    0
    0
    Je ben echt niet de enige! Rond de dagen van mijn eisprong heb ik wel duidelijk meer zin. Ik heb dan veel slijmverlies. Een week na de eisprong moesten we ook echt moeite doen om om de twee dagen te klussen, want dat ging duidelijk moeizamer.
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Het lijkt mijn man en mij ook niks aan om de dag seks te móeten hebben. Als het met zo'n tegenzin gaat, lijkt het me niet goed, hoor. Vrij als je beiden zin hebt, en anders niet.
     
  8. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    wij moesten van de fert.arts 3 dagen achter elkaar... de 3e dag hebben we er ons beiden even overheen moeten zetten en ervoor gekozen om er dan toch ook maar het beste er van te maken :) Maar leuk is idd anders dan... maar het is wel voor het goede doel!
     
  9. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    En niks moet hé.... ik heb in de maand dat ik zwanger werd maar in totaal 3 keer sex gehad (waarvan één net na ongi.. en één net voor ongi die nooit kwam ;) )

    Dus gewoon klussen omdat je zin hebt en niet omdat het " moet" zelf vrouwen die klussen met OV testen en exact op de juiste dagen worden niet zwanger... het komt wanneer het komt!

    Heb het ook moeten leren maar goed genietse van elkaar!
     
  10. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij klussen ook vanaf dag 8 tot 17 om de dag. Het is niet leuk als het zo verplicht moet, maar ja, je moet er iets voor over hebben. Ben ook wel blij als het daarna ff niet meer "moet". Vind het moeilijk om het spontaan te laten gebeuren, zou dan zo'n gevoel hebben dat ik er niet alles aan gedaan heb om de eisprong niet te missen.
     
  11. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik weet door de ovutesten wanneer we moeten en dan maken we 3 dagen zin. Alhoewel ik rond die dagen ook wel zin heb meestal, maar mijn vriend en ik doen het normaal niet zo vaak (heeft hij ook niet zo'n behoefte aan) . Maar om de dag gaat echt niet werken bij ons. En we maken het wel leuk ookal "moet "het want anders voelt echt heel erg verplicht. De rest van de maand doen we het alleen wanneer we echt zin hebben.Dus je bent hier niet alleen in hoor!
    bar
     
  12. Ritje

    Ritje Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wel hier ook, omdat het zo lang nog niet is lukt het nog wel, in de periode van de eisprong de dag ervoor en dan ook meer zin hoor, we proberen het zo ongeveer die week toch een paar keer te doen, dan is het snel, en gelukkig dan he,
    maar erna nemen we even rust en dan nemen we terug de tijd zoals voorheen he,
    dan gaat het weer luchtig en met plezier!

    Maar moeten wel als het echt tegen de zin is gebeurt het dan niet hoor.

    Ritje
     
  13. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Wij doen het ook niet als we echt geen zin hebben. Soms heb ik geen zin, maar dan is er niet veel voor nodig om het toch zover te krijgen en dan doen we het ook gewoon. Maar het moet wel leuk blijven, vind ik.
     
  14. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik heb er ook zo'n probleem mee. Ik kreeg eerst groen licht van de gyn en toen wij het lekker veel gedaan. Zelfs een keer 2 keer per dag. 5 dagen later kreeg ik van de gyn te horen dat ik toch geen eisprong had en vanaf die dag niets meer gedaan. Had er zo de balen van. Week later bleek ik wel een eisprong gehad te hebben :( ben benieuwd of dat vele doen toch nog iets opgeleverd heeft. Was de eerste eisprong sinds 1,5 jaar. Wel beetje balen. Maar door dit gedoe is mijn zin echt ver te zoeken af en toe. We doen het nu eigenlijk alleen als het moet en dat is niet echt de bedoeling :(
     
  15. plientje123

    plientje123 Actief lid

    20 jun 2007
    117
    0
    0
    :D ben dus niet de enige! Ach, wij zien de lol nu wel van de "vluggertjes" in, record staat op 4 minuten (dan heb ik het over het minimum hoor ;) ). Mijn ervaring is wel dat je soms tegen je zin begint maar dan toch zin krijgt. Maar dan toch, ik blijf het een opgave vinden!
     
  16. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nu ik er over nadenk... Ik heb mezelf de vorige ronde op deze uitspraak betrapt:
    "Nou, ik heb eigenlijk geen zin, maar doe maar even gauw, want volgens mij ben ik vruchtbaar..."

    Vraag me af hoe mijn man zich voelde op dat moment. Niet echt gevleid denk ik...

    Ach ja, bovenstaande uitspraak heb ik dan wel echt gezegd, maar eigenlijk valt het tegen-me-zin-in-gehalte heel erg mee... We doen het tijdens de vruchtbare dagen wat vaker dan normaal. En soms moet ik even in de stemming gebracht worden omdat ik 'alweer moet'... Maar ik ben eigenlijk steeds snel in de stemming en heb het nog nooit tegen mijn zin in gedaan. Ik toon tegenwoordig zelfs vaak zelf het initiatief, iets dat ik voorheen zelden deed.


    Maar goed, deze maand gaan we aan de SMEP, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren...
     
  17. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook het gevoel dat wij de afgelopen ronde (ronde 7) alleen maar Baby Making Sex gehad hebben. Dus vrijen voor een kindje en niet omdat we er allebei echt zin in hadden...

    Sinds m'n vruchtbare dagen voorbij zijn hebben we het niet een keer meer gedaan. Ik moet ook zeggen dat we 's avonds gewoon allebei te moe zijn... Gelukkig is het nu weekend, kunnen we overdag uitrusten en er 's avonds weer tegenaan! Gewoon voor de fun dit keer, de vruchtbare dagen zijn allang weer voorbij!
     
  18. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou het om de dag seksen gaat bij ons wel goed, maar je merkt dat na de vruchtbare dagen (die voor mij nog steeds een gok zijn ivm onregelmatige cylclus) het erg afneemt...

    en tjah ook wij hebben 2 keer gehad, dat het echt baby maken seks was...vond er niks aan...

    maarja, we zien het wel weer deze ronde...
     

Deel Deze Pagina