Hallo dames, staan er nog meer dames op het punt te gaan starten met IUI (of IVF of ICSI)?? Wij starten eind mei/begin juni met IUI. Na deze ronde nog 1 ronde zelf proberen, en dan dus hulp... Misschien vinden jullie het leuk om elkaar hier op de hoogte te houden?? Of ervaringen, spanningen twijfels te bespreken...
Hey Knuffel, hier nog even een reactie... Kan me voorstellen dat je "schrok" van de mededeling dat je eerst IUI krijgt voordat jullie naar IVF/ICSI gaan. Je was er immers al helemaal op ingesteld! Ik duim dat de IUI natuurlijk genoeg is. Is het zaad van Knuffelman al eens opgewerkt voor IUI? Bleef er toen voldoende over? Ws wel, anders zou het nu niet gedaan worden, maar ben wel benieuwd. Hier vandaag HSG gehad. Zag er goed uit, dus dan ws ook van de zomer aan de IUI.
He, jij ook hier. Ik was inderdaad wel even uit het veld geslagen ja. Had totaal niet gerekend op IUI. Mar goed, zie het nu wel positiever hoor! Er is nog nooit een proef opwerking gedaan van het zaad van Knuffelman... Is dat "standaard"dan. Ik kon naar huis met de mededeling: bel maar op de eerste of tweede dag van je menstruatie... en met een paar foldertjes stonden we weer buiten.. Wat fijn dat de HSG goed was! Viel het je me of tegen? (mij viel het heel erg tegen)
ik weet niet wanneer ik mijn eerste iui heb...pasen valt eigenlijk ongunstig voor mij want zondags werken ze daar niet
What??? Nou ja zeg! Alsof zorg in het weekend niet belangrijk is.. Maar je hebt dus al wel follikel metingen gehad neem ik aan? Ik zie aan je onderschrift dat het bij jou allemaal niet "volgens de regeltjes gaat" (als je begrijpt wat ik bedoel). Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jou "geschiedenis" is?? Wij zijn in oktober 2009 gestopt met de pil. Vorig jaar maart was is zwanger, helaas een VMK met 6 weken. Sindsdien dus nog geen zwangerschap. Wij zitten sinds januari in de MMM. Het zaad van Knuffelman was bedroevend slecht (98% onbeweeglijk), maar de laatste test was iets minder beroerd (81% slecht). Daarom nu dus eerst IUI, waar wij al helemaal uit gingen van ICSI of IVF...
Het viel zo ontzettend tegen! Heb echt liggen huilen van de pijn daar op die tafel. Ze gebruiken hier een ballonnetje die ze opblazen in je bm. Dat deed zo verrekte zeer op de plaats die pijn doet sinds de currettage. Pffff Hubby was er zo van onder de indruk dat hij in het aankleedkamertje ook zat te huilen omdat ik het allemaal alleen moet doorstaan...en hij geen vervelende onderzoeken krijgt...Tsja, had ik maar geen vrouw moeten worden... Dat is wel fijne summiere info...
Bij jou dus ook. Ik vond het ook echt heel veel pijn doen. Had wel gerekend op wat pijn (zoals bij hele heftige krampen tijdens ongi), maar als ik dit iedere maand zou hebben haalden ze de hele handel er maar uit. En wel lief dat je mannetje zo mee leeft, daar kan Knuffelman nog wat van leren (alhoewel hij ook wel onder de indruk was van de HSG en dan vooral hoeveel pijn het mij deed).
hallo allemaal, wij gaan zws ook hopelijk ergens in juni met IUI beginnen. Ik moet alleen nog eerst mijn HSG... ik probeer me er niet druk om te maken maar na jullie verhalen hierboven krijg ik er steeds minder zin in . Ik wordt morgen ongesteld denk ik. Vandaag al lage temp en ook beetje bruinverlies. Dat was dan denk ik dus mijn laatste natuurlijke cyclus, want vanaf komende cyclus ga ik als het goed is ook utrogestan gebruiken (start ik al mee voor de IUI). @knuffel: ik weet dat de vraag niet aan mij gesteld was, maar ben toch wel nieuwsgierig... wat bedoel je met "niet volgens de regeltjes?" bij sasje? Wel leuk dat jullie dit topic hebben geopend. Hoort het trouwens niet beter thuis bij het onderdeel "vruchtbaarheidsbehandelingen"? of vinden jullie dat nog te confronterend? Wij waren trouwens wel blij met IUI hoor. Ging wel ff twijfelen toen ik de resultaten zag, maar wij zijn nog niet heeeeel lang aan het proberen (al vind ik het eigenlijk wel al veel te lang!), dus ik heb ook nog wel hoop. Vind het prettig het in elk geval eerst zo natuurlijk mogelijk te proberen. Krijgen jullie gestimuleerde, of ongestimuleerde IUI's? en zit er toevallig nog iemand in het VU (of een ander academisch ziekenhuis)? Dan heb je nl misschien ook nog kans mee te doen aan de INES-studie en dan kun je wel ingeloot worden bij de IVF-conditie. Dan kun je dus als nog IVF doen eerst!
Welkom hier! Helaas zou ik bijna zeggen maar goed... Balen dat de MMM nodig is voor jullie. Die HSG, ik zou graag willen zeggen dat het mij heel erg mee viel...... maar zoals je gelezen hebt is dat niet zo. Ik weet wel dat er zat meiden zijn die het wel mee vonden vallen hoor, die omschreven het als pijnlijke ongi-krampen. Ik hoop voor jou dat jij hoort bij de groep waarbij het mee valt! Uterogestan, wat doet dat??? Ik weet inmiddels meer dan me lief is van allerlei "hulpmiddelen", maar deze ken ik niet Wat ik bedoelde met "de regeltjes" was dat ik zag dat er heel veel variatie zat in de "rondetijden" en dat de SLT ook 2 keer negatief was... Ik wist niet zo goed hoe ik het op moest schrijven, dus vandaar mijn creativiteit. En misschien hoort het inderdaad wel bij vruchtbaarheids problemen dit topic, maar omdat ik nog niet met de IUI begonnen ben dacht ik.... Ach, misschien toch maar verhuizen dan?? maakt mij niet zo veel uit hoor! Wij krijgen gesimuleerde IUI, tenminste ik neem aan dat er dan bedoelt wordt dat er hormonen gebruikt worden. Ik begin op dag 3 met hormonen prikken. Ik zit niet bij een academisch, maar wat voor studie is dat dan??
Hoi Knuffel, ah... ik snap wat je bedoelt met niet volgens de regels Ik weet zelf inmiddels ook al veel te veel van al die medische dingen. Ben ook iemand die zich direct vastbijt als iets me interesseert of ik het belangrijk vind en tja, met zwanger worden/ mmm is dat dus ook zo. Utrogestan is de merknaam voor progesteron. Dat krijg je soms na je eisprong, om je luteale fase te verlengen en de innesteling te bevorderen. Na IVF wordt het vaak voorgeschreven en dus ook als je een korte luteale fase hebt. Die van mij is op het randje (ong 10 dagen), maar ik hoop dat het toch wat toevoegt. Hi hi, ik hoop voor je dat jullie een gestimuleerde IUI krijgen en geen gesimuleerde Zou een beetje lullig zijn om om het wachtbankje te zitten als ze helemaal niets gedaan hebben! (sorry, flauw!) In het Vu doen ze eerst 3x zonder hormonen (alleen pregnyl) en dan pas 3x met. En dan ook nog eerst een kijkoperatie tussendoor (na de 3x zonder hormonen). Die studie waar ik het over had is de INES-studie. Die doen onderzoek naar IUI met hormonen, IVF MNC (= is ivf maar met minder hormonen zodat er maar 1 of 2 eitjes komen en ze plaatsen maar 1 embryo terug) en IVF met terugplaatsing van 1 embryo. Als je aan zo'n onderzoek meedoet, betaalt het onderzoek de poginen. Dus je kunt mee doen, wordt dan ingeloot in 1 van de condities en krijgt dan of 6xIUI, of 6x IVF MNC of 3x standaard IVF. Als je na het onderzoek nog niet zwanger bent, heb je nog recht op alle vergoedingen uit de basisverzekering en kun je dus nog steeds 6x IUI doen en 3xIVF als je dat wil. Het idee is dat je met die 2 andere behandelingen IVF MNC en IVF SET minder kans op meerlingen hebt, terwijl je wel de hoge kansen behoudt. Maar je moet wel aan alle eisen van het onderzoek voldoen. Ik weet ook nog niet zeker of wij eraan voldoen, maar ik denk het eigenlijk wel. Zit nu dus nog een beetje te dubben (ik loop graag op zaken vooruit ) of we dat dan evt zouden willen. Je mag nl nog geen behandelingen hebben gehad en eigenlijk wil ik het toch graag eerst zonder hormonen proberen.
Hey meiden, wij moeten nog 4 maanden zelf proberen m.b.v. Clomid en als ik dan nog niet zwanger ben gaan wij ook over op IUI. Het zaad van mijn vriend is prima in orde,waarschijnlijk is bij mij de zuurgraad van m'n cervixslijm niet goed. Misschien krijg ik eerst nog een HSG maar de gynaecoloog dacht niet dat het echt nodig was bij mij. Hij wilde eerst de uitslag van het bloedprikken afwachten (progesteron). Als ik geen eisprong heb gehad moet ik de komende 4 rondes blijven komen voor follikelmetingen en dus waarschijnlijk ook een baarmoederfoto. Vandaag of morgen is mijn nod (als ik dus een eisprong heb gehad). Ik hoop zoooo dat het in de komende 4 maanden nog lukt want ook al heb ik er alles voor over om zwanger te worden, tegen de IUI zie ik wel op!
Hey knuffel, Hier ook slechte zaadkwaliteit van manlief, wij doen nog 1x IUI en dan worden we w.s doorgestuurd naar academische ziekenhuis voor ICSI in e.c (mnc), zitten nu nog bij een streekziekenhuis. Onze IUI in niet gestimuleerd, alleen pregnyl. Ik heb trouwens geen hsg gehad, dit omdat er bij mij geen problemen zijn, wel hadden ze gezegd dat we eerst 3 ongestimuleerde doen, dan hsg en verder met gestimuleerde. Aangezien we de 1e iui 0,2 milj hadden en de 2e iui 0,1 milj. zit het er dik in dat dit niet gaat lukken, we kijken nog eenmaal of het verbeterd is, misschien heeft manlief koorts gehad. Zo lees je toch dat elk ziekenhuis weer anders werkt, ik ben zelf blij dat het nu zo gegaan is, geen hormonen of hsg, moet ook geen pretje zijn, er natuurlijk wel voor over!
Welkom hier! Ook voor jou geld dat het jammer is dat dit een topic is voor jou, maar ja.. Ik zie dat de SLT negatef was, gaan ze die nog herhalen?? Vaak hoor je dat men 2 keer kmoet. Bij ons is een SLT helemaal niet ter sprake gekomen, weer het enorme verschil tussen de ziekenhuizen... JE NOD is dus vandaag, en en en??? Zou wel wat zijn als het toch nog lukt voordat je echt de molen in gaat zeg maar... Ik snap het hoor, dat je er tegen op ziet... Maar teleurstelling na teleurstelling begint mij soms ook wel een beetje op te breken...
Bij jullie dus ook eerst 3 ongestimuleerde en dan 3 gestimuleerde. Mijn gyn begon meteen over hormonen... Misschien toch nog eens navragen. Hadden ze deze "score" van je man niet van te voren verwacht?? Bij ons da tweede keer dus wel iets beter dan de eerste, maar nog niet echt denderend... Ben wel benieuwd wat ze ervan zeggen na een eerste "opwerking". Wanneer staat de 3e IUI gepland?? Edit: ik ben ook in oktber 2009 gestopt met de pil...
Dank je! De gynaecoloog heeft mij niets verteld over een eventuele tweede samenlevingstest. Het is eigenlijk ook maar een soort "steekproef" natuurlijk en er wordt getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de test dus ik vertrouw de uitslag niet 100%. Ik heb idd gehoord/gelezen dat ze niet in ieder ziekenhuis een samenlevingstest doen,mede door de betrouwbaarheid.. Ja,vandaag NOD en niet ongesteld. Geen bruinverlies,helemaal niets! Maar goed,ik weet natuurlijk niet of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad dus dat is nog even afwachten. Ik zit mezelf nu helemaal gek te maken,zou er nóg meer aan de hand zijn. Verklevingen in de eileider, geen eisprong enz enz.. Ik zie dat jij met gestimuleerde IUI gaat beginnen,wat spannend zeg! Ga je zelf de spuiten zetten? Ik hoop voor je dat je heel snel resultaat hebt want het positief blijven en een leuke glimlach opzetten houdt een keer op natuurlijk.. Het is soms frustrerend he. Je wilt zooo graag en dan ben jij precies degene die pech heeft. Een vrouw is, van oorsprong, op de wereld om nageslacht op de wereld te zetten en jij kan dat niet zonder hulp..toch een aanslag op je vrouwelijkheid. Vind jij dat ook?
Eerste uitslag was 6,9 milj., vandaar dat we al gelijk konden beginnen met IUI. Nou heeft manlief blijkbaar een fikse urineweginfectie gehad, en dit heeft invloed op de zaadkwaliteit, het is alleen niet bekend hoelang hij dit al had aangezien hij nergens last van heeft gehad, dus was wel even een schok. We hebben nu een rustmaand omdat zaad zich elke 3 maand "ververst". Ben ondertussen 1 week overtijd, gerekend van mijn laatste normale cyclus. Maar mijn lichaam heeft me al vaker voor de gek gehad, dus nog niet getest, voel me ook niet anders dan anders. IUI begint weer wanneer ik ongi. wordt. En hoe is het ondertussen bij jou?
Hoi meiden, @nataik: wat een geduld heb jij zeg! Wauw! Ik had echt al 10 keer een test gedaan!!! Ben wel erg benieuwd hoor... @knuffel: ik hoefde inderdaad net geen SLT meer te doen. Het VU is er per april (had op 5 april afspraak ) mee gestopt. Het was weinig betrouwbaar en zeiden ze, als het slecht is, is het advies toch ook IUI. Nou gingen we dat dus toch al doen, dus het zou niets toevoegen. Ik moet dus wel HSG, omdat ze eerst willen weten of je eileiders goed doorgankelijk zijn, voor ze een procedure beginnen die je daarvoor nodig hebt. over die studie: ze hebben hier alleen op de algemene informatiemiddag over verteld. De rest van de info heb ik zelf gegoogled. Omdat ik eerst nog een HSG moet, staan we nog niet op de lijst voor IUI. Volgens mij hoor je dan nl ook pas of je voor zo'n onderzoek in aanmerking komt (je hoort erover als je dus in aanmerking komt). Ik heb nu dinsdag 3 mei HSG. Ben er wel zenuwachtig voor aan het worden. Wilde hem eigenlijk wel liever eerder (kon ook 29-4) maar ik weet nooit zeker wanneer ik helemaal gestopt ben met vloeien. Ik heb paradoxaal genoeg een hele lichte ongi, die eigenlijk maar anderhalve tot 2 dagen duurt. Maar daarna blijf ik dus altijd nog lang "lekken" Dat kan wel eens tot 8/9 dagen daarna duren. Omdat je voor de HSG al 2 dagen helemaal schoon moet zijn, durfde ik hem niet eerder te plannen. Alleen komt de datum me dus helemaal niet uit (avond ervoor verjaardag van manlief en moet dan dus ook flinke pijnstillers al innemen). En ook zit het wel dicht op mij ei vind ik (dag 12, verwacht ei rond dag 16/17). Weet iemand of het slecht is/ je kansen verminderd deze maand, als je dus nog net (enkele dagen ervoor) die HSG hebt gehad? Ik hoor dat mensen nog een paar dagen navloeien en dat lijkt me niet bevorderlijk voor een bevruchting, toch? Terwijl ik natuurlijk ook juist hoop op dat beetje extra kans dat je vaak hoort... En ik wil zeker niet een ronde overslaan. Wil toch nog alle natuurlijke kansen benutten voor we écht gaan dokteren.