Ik maak de warme maaltijd/groentehap vrijwel altijd zelf en gaf tot nog toe altijd 200 gram, maar nu zag ik pas dat de Olvarit potjes 1 jaar potje 250 gram bevatten. Hoeveel moet ik nu geven dan? 200 gram of 250 gram? Hoeveel hebben kleintjes van die leeftijd nodig? Hoeveel geven jullie?
Met zelfgemaakte hap heb ik nooit afgewogen. Gewoon een prakje waarvan jijzelf het gevoel hebt dat het voldoende is. Zelfgemaakt vult beter dan de potjes, daar zit veel water in..
Hier zoals Loetje, geen idee hoeveel gram Fenne altijd eet. De ene dag een goed bordje vol en de andere dag 3 hapjes... tis maar net of ze er zin in heeft...
Hier ook op gevoel. Meestal twee flinke scheppen groente, 2 flinke scheppen aardappel/rijst/pasta en nog wat vlees. Ik kom overigens denk ik wel uit op meer dan 250 gram. Mijn borden zijn altijd voller dan een bord waarin ik een potje heb gedaan
Hier nooit afgemeten of afgewogen, er word gewoon net zo veel gegeten als de kinderen zelf willen. En of dat nu 2 of 20 hapjes zijn, 50 gram of 300 gram, zolang ze zelf aangeven hoeveel ze willen en wanneer ze genoeg hebben, dan is het gewoon precies genoeg.
Ik geef Isa ook iets van 2 eetlepels aardappelen en ongeveer 3 eetlepels groente. Gaat schoon op, met nog een yogolino of kwarktoetje na ook. Zou ze minder eten vind ik het ook prima, maar tot nu toe gaat alles wat je haar geeft op.
Mijn zoontje eet tussen de 200 en 250 gram meestal.. maar sommige dagen 2 happen..tja... kinderen hè? Het hangt er ook erg vanaf wat er verder op de dag gegeten wordt hoeveel er 's avonds nog in gaat.