welk fruit vanaf 4 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by sspielhagen, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

Sep 16, 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Welk fruit kan ik mijn dochter van 4,5 maand aanbieden? Het valt me op dat de potjes eigenlijk standaard banaan, appel of peer ofzo bevatten. Ik wil zelf wat fruithapjes gaan maken maar welk fruit kan ik daarvoor kopen?

is meloen bijvoorbeeld ook geschikt?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groet,
    Sandra

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn vanaf 4 maanden eigenlijk al het beschikbare fruit wel gaan gebruiken. In verband met allergieën worden aardbeien vaak afgeraden. Sommige fruitsoorten zijn draderig (bijvoorbeeld ananas) daar hebben sommige kindjes meer moeite mee. Ook zijn druiven en bessen vaak wat lastiger. Mijn zoontje heeft eigenlijk vanaf het begin alles gehad en eet nu ook alles en dat is wel makkelijk.
    Oja, we hebben gewacht met citrusvruchten (sinaasappel, mandarijn, kiwi) tot 6 maanden.

Heel geschikt bij vier maanden: mango, peer, meloen, appel, banaan, avocado

3. steintje

steintje Actief lid

Feb 11, 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Dit mogen ze vanaf 4 maanden hebben:
    appelen, bananen, citroenen, kiwi's, mandarijntjes, mango, meloen, nectarines, peren, perziken, pompelmoes, pruimen, sinaasappelen

en vanaf 6 maanden mogen ze dit:
    abrikozen, appelen, bananen, bramen, citroenen, frambozen, kiwi's, lychees, mandarijntjes, mango, meloen, nectarines, passievrucht (sap), papaya, peren, perziken, pompelmoes, pruimen, rabarber, sharonvruchten, sinaasappelen, sterfruit, vijgen

veel succes ermee!

4. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

Sep 16, 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Dankje voor jullie reacties! Ben zaterdagmiddag lekker naar de markt geweest voor fruit en ze smult nu al een aantal daagjes van vers fruit, echt heerlijk!

Share This Page