leuke en lekkere hapjes voor een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wie weet er recepten van leuke en lekkere hapjes en eten voor een bruiloft. wij gaan in augustus trouwen en houden thuis het feest. nu worden er al salades gemaakt door een tante ik moet alleen zeggen wat ik wil hebben. hebben jullie tips. wilde eerst een catering voor de hapjes laten zorgen maar daar schrokken we nog aardig van de prijs. alvast bedankt voor het mee denken.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.175
    8.167
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gevulde eitjes :D

Kook eitjes, niet TE hard maar wel dat het eigeel hard is. Snij de allemaal verticaal doormidden, eigeel in een grote bak bij elkaar gooien, mayonaise erbij, roeren tot je een smeuige bende hebt. Dan met toefjes in de eieren spuiten en ze garneren met paprikapoeder en kerriepoeder.

Zalig!

Ook lekker:

Witte asperges halen, van die kleine in potjes. Deze rollen in een plakje beenham!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Zalmraps, met roomkaas, komkommer en bieslook.

Pakje wraps, maakt niet uit welk merk.
    1 pakje gerookte zalm
    1 komkommer
    1 verse bieslook, geknipt of plantje
    1 paturain of boursain of welke roomkaas je zelf lekker vind.

Leg 1 wrap neer besmeer deze met roomkaas, leg hierboven dan de gerookte zalm. Leg hier boven op de komkommer langwerpig gesneden en dan wat bieslook.

Rol de wrap op, en snij deze in stukjes. Coctailprikkers erop en klaar.

Hoe je de volgorde doe moet je zelf bekijken, ik doe het meestal zo.

Eet smakelijk.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Gevulde dadels met mon chou.

Koop een pakje dadels ( wel degene die al schoongemaakt zijn.

1 pakje mon chou.

Pak de dadels uit, en deze zijn dan dan al open. Vul deze op met mon chou en klaar is kees.

Heel simpel en heel lekker om mee rond te gaan.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik ben zelf helemaal weg van lekkere bladerdeeghapjes. Heel makkelijk te maken en ook nog eens goedkoop :D Komt ie:

Bladerdeeghapjes

Voor alle onderstaande bladerdeeghapjes geldt:

Het bladerdeegplakje laten ontdooien en in twee driehoekjes of twee rechthoekjes snijden. Uit elke plakje haal je dus twee minihapjes.

De bovenzijde van het hapje kun je insijden met een mesje, bijvoorbeeld drie kleine sneetjes, zodat de bovenkant er leuk uitziet en de vulling een beetje zichtbaar wordt. Is ook handig om de verschillende vullingen terug te herkennen bij het serveren van de hapjes. De sneetjes snijdt je er in voordat je het driehoekje opvult en opvouwt.

Als de hapjes gevuld zijn (randjes goed aandrukken met de vingers of met een vorkje) besmeer je ze met een geklopt eitje, je kunt er ook wat geraspte kaas of gedroogte basillicum bovenop strooien. Is tevens een manier om de verschillende vullingen van elkaar te onderscheiden.

Goudbruin bakken in de oven en daarna onafgedekt laten afkoelen.

Je kunt er verschillende koude sausjes bij serveren zoals sweetchillisaus, knoflooksaus, ketchup, kerrie etc.

Vullingen: (elke vullingssoort is goed voor 2 pakjes bladerdeeg)

Tonijnvulling
    2 blikjes tonijn (op basis van olie of water)
    Groene en/of zwarte olijven gesneden in plakjes
    Kruiden naar smaak toevoegen (zout, peper en eventueel sambal of dergelijke)
    Alles goed mengen en de bladerdeeg mee vullen

Koolvisfiletvulling
    1 pakje koolvisfilet uit de diepvries (dat zijn 4 filetjes)
    1 pak verse soepgroenten (of zelf verschillende groentenin stukjes snijden zoals wortel, prei, bloemkool, etc.)
    Kruiden naar smaak toevoegen (zout, peper)
    Koolvisfilet bakken in wat olie en daarna in stukjes prakken, groenten roerbakken. Af laten koelen, en vervolgens de bladerdeeg mee vullen.

Gehaktvulling
    Halve kilo gehakt (kun je van te voren marineren voor een extra volle smaak)
    2 paprika’s
    1 prei
    1 ui
    Kruiden naar smaak (beetje knoflookpoeder erbij is lekker)
    Het gehakt bakken in wat zonnebloemolie of boter, de groenten in kleine stukjes en de kruiden toevoegen. Af laten koelen en de bladerdeeg mee vullen.

Kipvulling
    1 kipfilet (kippenborstje)
    Groenten naar wens (wortel, doperwtjes, ui, prei)
    Mihoen (half zakje)
    Kruiden naar smaak
    Het kippenborstje koken in water (en kruiden) en dan in sliertjes, stukjes uit elkaar plukken of snijden. De groenten in kleine stukjes snijden en bakken in wat olie. Kip bij de groenten doen en samen doorbakken met de kruiden erdoor. De Mihoen in kokend water laten weken en als deze klaar is afgieten en laten druipen. Mihoen mengen met de rest. Af laten koelen en dan de bladerdeeg mee vullen.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    www.studiobazar.nl

dan de boeken van julius jaspers. Hij heeft een kleine met een heleboel hapjes. Evt. wil ik de pagina's uit mijn grote boeken ook wel kopieren en naar je opsturen hoor. Moet je me even pb'en

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.135
    2.314
    113
    Brabant
    hmm, krijg er zin in!
    Is het voor de borrelhapjes of is het voor een buffetje? anders even bij de tapasdingen kijken, hmmmm. En ook warm en koud varieren, want ik lust altijd wel iets warms op een feestje (ehhh altijd)
    bv luxe frituurhapjes zijn erg lekker ( garnalen etc)
    en bitterballen doen het áltijd goed!:)

Veel plezier met de voorbereiding!

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    klinkt dat allemaal lekker zeg. ik zal eens op die site gaan kijken vanavond. het is voor bij het buffet en ook ideeen voor zowel later op de avond niet alleen standaard stukje worst en kaas.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    eehhm gevulde eitjes maar dat zei iemand al .........

ham met monchou of philadelphia .......

indische balletjes ....gehakt met nasi kruiden rollen bakken en klaar ......
    gevulde tomaatje met garnalen ......
    rookvlees met ei (rolletjes )

beetje ouderwetse dingen maar vallen vaak wel in de smaak

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Pikante balletjes:

Nodig:

Rundergehakt
    Nasi kruiden
    Ketjap
    Augurk
    Ui
    Chillisaus

Snij de augurk en de ui in kleine blokjes. Doe het gehakt in een kom en doe de nasi kruiden er door.
    Daarna een flinke schuit ketjap en wat chillisaus.

Alles goed mengen, even door de paneermeel, bakken en lekker smullen.

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    de balletjes serveer je warm neem ik aan en die bladerdeeg hapjes ook of kunnen die ook koud. wil niet al teveel werk hebben die dag zelf eigenlijk.

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    eehhm mijn balletjes kunnen koud ....bladerdeeg hapjes zou ik niet weten

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Raketjes :) doen het altijd goed ;)

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tip, houdt het simpel, spreek uit ervaring.....

Gasten hebben liever een bitterbal dan een of andere amuse als ze een paar glazen bier op hebben.

Wij sloten onze feestavond af met een puntzak friet en dat is ons en de gasten erg goed bevallen.

15. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Persoonlijk vind ik de bladerdeeghapjes koud ook lekker maar lauwwarm het lekkerst. Zolang je ze maar goed laat afkoelen en niet afdekt, dan blijven ze mooi vol en krokant.

Om tijd te besparen kun je de bladerdeeghapsjes van te voren klaarmaken (zonder ze te bakken) en dan in de diepvries. Indien je dat wilt doen zou ik de plastic filtertjes van de bladerdeeg bewaren en deze gebruiken om de hapjes van elkaar te scheiden wanneer je ze in een vriesdoos of op een blad legt in de vriezer.

Je kunt ze ook ruim van te voren bakken en dan vlak voor het tijd is voor de hapjes ze eventjes in een goed voorverwarmde oven opwarmen.

Bak ze! :)

16. Gefrituurde kaasbal

Ingrediënten
    3eieren,1tl baking powder,1pond of meer geraspte oud belegenkaas,een beetje peper,en een beetje bloem.

Voorbereiding
    Eerst kaasbal maken dan de olie verhitten.
    Bereidingswijze
    De eieren samen met de bakingpowder schuimig kloppen met een garde,de peper en de kaas toevoegen totdat je de ei niet meer ziet,bloem beetje per beetje toevoegen totdat je balletjes kan draaien,in een hete olie bakken en even op de keunpapier laten staan.

Heel lekker heb ze diverse keren al gemaakt.Wij hebben dit standaard bij feestjes.
    Succ6

17. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

chocoladefontijn! :D

die kan je voor ongeveer EUR. 20,- bij de IT's kopen (kan je dus nog vaker gebruiken ;) )

lekker met aardbijtjes, banaan, spekkies, lange vingers

(mmm krijg er nu al weer zin in.....)

18. Wat ook erg lekker is : Roze salade. (koud buffet)

1 blik mais
    1 blik doperwten
    1 blik wortels
    1 blik rode bieten
    1 blik tonijn
    Paar gekookte aardappels
    1 pot mayonaise

De blikjes samen met elkaar mengen,de rode bieten in kleine blokjes snijden en ook dit mensen met het bovenstaand. De aardappels (gekookt) in blokjes snijden en dit ook toevoegen. Tonijn prakken in kleine stukjes en ook dit toevoegen.
    Je doet ook een beetjes water van de bieten erbij(voor de kleur)voeg daarna mayonaise toe en beetje zout...roeren en dan heb je een lekker salade.

Wel ca. 1 uur in de koelkast laten staan.

Succ6

19. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Wat ook leuk is om mini hamburgers te maken en mini hamburgerbroodjes. Zeg maar van die eenhaps grootte. Origineel en erg lekker! Mayo en ketchup/curry erop en smullen maar!

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ook lekker mozarella/tomaat stokjes.

Gewoon mozarelle kopen en hapklare stukjes snijden. Bakje cherry tomaatjes en deze door de midden snijden. Die rijg je op een coctailprikker of sateprikker en tussen de mozerella en tomaat, blaadjes verse basilicum.

Ooh heel simpel om in elkaar te flansen.

Deel Deze Pagina