Wie heeft er een miskraam gehad en is (net als ik) daarna nog niet opnieuw zwanger geworden? Lees de laatste tijd veel hier op de site..."gelijk weer zwanger na mmiskraamk"...etc En nu voel ik me een beetje alleen omdat ik alweer in de 5e ronde na de miskraam zit. Hoe zit dat met jullie? En hoe snel was je cyclus weer hersteld.. De mijne is denk ik nu pas weer helemaal oke, want m'n ei is op dag 13 gekomen deze ronde en na de miskraam kwam ie op dag 18...-daarna steeds ietsje eerder-Ben hier tevreden mee, nu nog blij worden Liefs Mirre
Hai Mirre, Ik heb na mijn 1e miskraam 6 cyclussen gewacht op een 2e zwangerschap. Ook die liep uit op een miskraam. Nu ben ik alweer in mijn 2e cyclus na mijn 2e miskraam. Na een miskraam is het inderdaad moeilijker hè, het wachten? Dat vind ik in elk geval wel.
Ik denk dat het voor iedereen anders is, maar snap je frustratie best hoor. Na mijn eerste miskraam duurde het een jaar voordat ik weer zwanger was, dat werd ook weer een miskraam, toen duurde het 6 maanden, dat ging goed en is mijn zoontje geboren. Vorig jaar augustus weer miskraam gehad, maand erop meteen weer zwanger en weer een miskraam en sindsdien weer aan het proberen. Dus alweer een jaar nu
Hoi Mirre, Ik vind het wachten ook heel moeilijk. Ik ben nu (pas) in de derde ronde na mijn miskraam, maar vind het erg tegenvallen. Ik las ook overal na miskraam snel weer zwanger en omdat ik zowel van mijn zoontje als van de miskraam snel zwanger was, had ik dat nu ook een beetje verwacht. Heb nu ook de laatste paar dagen een ontzettende dip. Bang dat het nooit meer lukt enzo... Sterkte! Liefs, Suus
Ik ken het gevoel..Ik ben pas in tweede ronde na miskraam, maar mijn ei is de afgelopen 2 ronden pas op cd 18 gekomen terwijl voor de miskraam mijn ei op cd 15 was....ik denk dat mijn lichaam dus nog aan het herstellen is. En dat frustreert me. Meteen weer zw. na een miskraam is dus net zo "bijzonder" als meteen zwanger na stoppen met de pil. Door die miskraam kan je weer helemaal op nieuw beginnen, dat vind ik frustrerend en zo ben je voor dat je het weet ook al weer een jaar onderweg voordat het hopelijk wel een keer goed gaat! Nou genoeg gefrust van mij. we gaan vol goede moed verder!
Hi Mirre, Ik heb 24 augustus een miskraam gehad. 28 augustus ben ik gecurreteerd. Ik heb toen anderhalve week gevloeid. Daarna heb ik eigenlijk geen normale menstruatie gehad. Geen druppeltje, niets . 10 Oktober moest ik voor controle naar de gynocoloog en zij vertelde me dat ik gauw ongesteld zou moeten worden omdat mijn baarmoederslijmvlies flink was verdikt. Vandaag is het drie weken geleden dat ik bij de gyn ben geweest en ik ben nog niet ongesteld. Ik heb afgelopen week een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Ik wordt nu wel erg onzeker ... Heb ik na de curretage wel een eisprong, wanneer en wordt ik wel ongesteld, ben ik zwanger? Dus om een lang verhaal kort te maken is nog heel mijn cyclus in de war maar zijn wel weer druk aan de klus .
Goed om te lezen dat het herkenbaar is meiden. Sosm baal ik van mezelf dat ik ongeduldig ben, de ene dag meer dan de andere..., maar aan de andere kant lijkt het me logisch gezien de situatie. Onzekerheid overheerst ook wel bij vlagen bv als ik lees (wat ik al beschreef) dat er meiden gelijk zwanger worden na een miskraam. Dan denk ik bij mezelf...hoe kan het nou , waar om ik niet!? Heb een eisprong, doe iedere dag tempen , gebruik ovu-test(en), probeer bewust en gezond te leven, emotioneel/met m'n psyche ook met andere dingen bezig te zijn (niet alleen met het zwanger worden) en we klussen goed...dus praktisch gezien zou het moeten lukken. Maar ja ...we hebben het verder niet in de hand. Het lot beslist. Liefs Mirre
Helaas mirre heb je helemaal gelijk. Ik zit nu op ronde 8 na mijn miskraam. Momenteel heb ik het zwaar omdat ik deze maand zou moeten bevallen.... Ik heb momenteel van zowel mijn vaderskant als van mijn moederskant van de familie 2 zwangere nichten, dus 4 in het totaal. En ikke nog steeds niet. Hoezo onzeker Veels sterkte!
@jody, Zo herkenbaar.. Ook hier heb ik het dat ik meiden zie die tegelijk zwanger werden...en hoe ver die nu zijn...en hier nog niks is Om me heen ook...vriendinnetje was net bevallen en ik kreeg een week later de miskraam toen...merk toch dat het kontakt moeizamer loopt 'misschien' mede daardoor. Ik gun het haar/hun (kindje) maar heb het te moeilijk met mezelf om enorm sociaal te zijn en dat is ze ook niet naar mij toe...druk met haarzelf en de baby etc. Dus ik ga me niet schuldig voelen.
je moet jezelf ook absoluut niet schuldig voelen. 8) Het is voor allebei nu erg moeilijk. Neem rustig een stapje terug en neem de tijd om het een plaatsje te geven. Als het een goede vriendin is komt het contact vanzelf weer goed Dikke *knuf* van mij!
Lieve Mirre heb eigenlijk geen recht van spreken maar hoop dat ik toch welkom ben ik wilde je veel succes wensen deze ronde! Het komt goed. OOk voor jou. Ik duim met je mee! Ik vond je reactie op mijn zwanger zijn lief, dus hierbij. jennie72
hi mirre, hier nog een hoor. in feb was ik zwanger en in mei, na 13 weken heb ik een curretage gehad..en daarna..steeds maar niks. was veel te veel bezig met "ik wil zwanger worden, voordat de baby eigenlijk geboren zou worden", maar die baby zou over een dag of 10 geboren moeten worden, en ik... nog steeds niet zwanger. probeer goed te klussen, etc etc...maar ja..nog geen resultaat. KAn dan ook af en toe zo teleurgesteld zijn als ik hier verhalen lees van: oh deze maand doen we het niet, want dan wordt baby in juli geboren en dan hebben we al 6 verjaardagen..pfff al hadden we elke dag een verjaardag, er kan er altijd wel een bij. nu ook weer een nieuw dillema; mijn oudste zus is weer bezig voor een baby, de eerste keer is ze niet eens meer ongesteld geworden, hup meteen raak... en nu... ik was echt blij, diep in mijn hart, dat ze ongesteld geworden was en dat het niet raak was... vind ik dan weer slecht van mezelf, maar kan het niet anders voelen... verder heb ik elke maand als de duivels gekomen zijn een echte jank dag...
Hi Mirre, ik zit ook in dat "wacht schuitje". Het vervelende is hoe langer het duurt hoe meer ik ga twijfelen . Ik krijg zo te veel tijd om meer angst te krijgen en over de risico's van een eventuele volgende zwangerschap na te denken . Had ik eindelijk na mijn eerste zwangerschap, die vervelend eindigde met een heel heftige zwangerschapsvergiftiging, alle moed verzameld en goed voorbereid, krijg ik een miskraam wat ik/we helemaal niet verwacht hadden Zo zie je maar weer en ondertussen twijfel twijfel twijfel..... liefs
hoi lieve meiden, wil even zeggen dat ik echt hoop dat jullie snel weer zwanger worden. ik weet wat jullie voelen want ik heb het ook gehad. en ik heb de massel de 5e ronde na mijn curretage zwanger te zijn geworden. heb de ronde na curretage niet meegeteld dus overgeslagen . ik duim voor jullie. liefs chantal.
Hoi Mirre.... Ik ben in januari dit jaar in de eerste ronde zwanger geworden en ben 6 april gecurreteerd na een miskraam...ben nu alweer 6 rondes verder en helaas nog niet zwanger..,,ik vind het kei moeilijk net als jij maar ons lichaam heeft bewezen dat het kan en dat geeft me goede moed! Mijn cyclus is net pas een maand of 2 weer regelmatig, daarvoor was het onregelmatig door de curettage denk ik.... Onze tijd komt nog hoor let maar op... Ik kopieeer ff een stukje tekst van een verloskundige die mij antwoord gaf op een vraag over zwanger worden na een miskraam....miss heb je er wat aan.... Je kunt in elk geval zwanger worden, dat is een goed teken. We zien heel vaak dat het na een miskraam wel weer een poosje duurt voor je weer zwanger bent. Dat zegt niets over dat je helemaal niet meer zwanger kunt worden, jouw lijf heeft al bewezen dat het dat wel kan! Waardoor het komt dat het dan de tweede keer langer duurt is onbekend. Toch proberen gewoon geduld te hebben! Succes met zwanger worden....
Ik heb in maart een curretage gehad en ik ben nu sinds kort weer zwanger. Het heeft 4 rondes geduurd. Dat leek inderdaad een eeuwigheid. Achteraf vind ik dat wel meevallen, maar je bent er dag en nacht mee bezig, dus dat hakt er aardig in. Heel veel succes, geduld en klusplezier (niet geheel onbelangrijk) toegewenst, ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt bij je. Groetjes, Anakin. Oh ja, en ik weet dat dit zo´n clicheverhaal is, maar in de maand dat wij er maar wat op los klusten en ik niet op mijn vruchtbare dagen heb gelet, ben ik zwanger geworden.......´t is maar dat je het weet
Hey meiden, Ik kan de frustraties en het ongeduld heel goed begrijpen, Was eerste ronde na pil gelijk zwanger maar met 12 weken een miskraam en op 26 sept gecurreteerd. Ik dacht we gaan er gelijk weer voor... maar ben zojuist ongi geworden. Hoop dat alles snel op orde is. De dag dat ik in het ziekenhuis naar de gyn moest om de curretage te plannen, lag mijn beste vriendin in datzelfde ziekenhuis en was die nacht bevallen van een dochter. Stond ik dan met men lijsten voor narcose enzo aan het bed van men vriendin , was emotioneel erg heftig pppffff Ook ik zeg steeds tegen mezlf kom op , het kan dus niet zo veel nadenken. Ja als men ongi er is geen probleem maar vanaf je ei dan begint de elende Meiden ik ga duimen voor jullie allemaal dat het snel raak is. Veel liefs sancho
@jennie Dat is lief van je! Ze zeggen wat je een ander gunt, komt ook jouw kant op Jaloerzie ligt niet in m'n aard. @Marloes Zoooooooo herkenbaar dat sommige dingen steken (hier) wat betr..verjaardagen /vakantie's...ehh nu even niet. Zo kunnen denken kan ik me geen voorstelling van maken omdat we er alles voor op zouden offeren! Ik kan niets/geen enkele reden bedenken wanneer een beebje 'even' niet welkom zou zijn. En wat je schreef over je zuster, dat lijkt me ook meer dan een logische reactie zoals je reageerde van binnen. @Diana Inderdaad een ieder heeft z'n twijfels en angsten en een miskraam komt toch eigenlijk altijd onverwachts (al hou je in het achterhoofdje dat het kan gebeuren, je hoopt toch altijd dat het je deur voorbij gaat) Uiteindelijk komt het wel goed en komen we er wel, maar het duurt even.. @chantal Lief dat je een reactie geeft. Zoals je zelf al schreef ...je hebt gewoon mazzel gehad (maar gun het je wel hoor, geniet er maar van) @Mila Herkenbaar dat een cyclus toch vaak even tijd nodig heeft om te herstellen al zal niet iedereen dit merken. Mijn HA zei hetzelfde als de VK....je kunt in iedergeval zwanger worden We doen ons best om geduldig te zijn, maar soms lukt dat gewoon ff-ies niet. @Anakin Ik geloof daar ook wel in...als je er niet zo mee bezig bent ..overkomt het je.De meningen zijn hierover verdeeld, maar bij mij werkt(e) het vaak wel zo. Ook in de liefde...Ik wilde zo graag en steeds lukte het niet. Toen ik kontakt kreeg met m'n huidige vriend dacht ik eerst niet echt verder dan vriendschap en het is een relatie geworden. Zwanger ben ik geworden toen ik er niet mee bezig was..met het hoofdje bij andere dingen was zoals de vakantie regelen etc. Zo zie je maar.. Het komt zoals het komt. Ik geloof wel in het lot. Alleen bevalt het lot ..tot nu toe...me even niet zo @sancho Ik duim ook heel hard voor jou, iedereen hier en voor mezelf heeeel hard. Bedankt voor jullie reactie meiden. Mirre
Ik had begin maart mijn miskraam. Ik zit nu in mijn tweede wachtweek van mijn eerste IUI poging. Het schiet dus nog niet echt op. groeten femke