Dag dames! Ik heb misschien een hele stomme vraag maar ik weet het echt niet meer. Ik ben in December gestopt met de pil, in Januari ongesteld geworden (menstruatie na laatste pil). In Febuari ben ik niet ongesteld geworden.. ik was precies een hele cyclus overtijd. Ik ben van 12-17 maart ongesteld geweest en dat was ook mijn eerste 'echte' ongesteldheid. Ik merkte wel overduidelijk verschil vergeleken met toen ik aan de pil zat. Als ik het een beetje bereken had ik afgelopen woensdag weer ongesteld moeten worden maar natuurlijk ook weer overtijd... Ik weet dat dit alles te maken kan hebben met het ontpillen maar ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of je überhaupt vruchtbaar bent als je overtijd bent. Wij willen erg graag aan kinderen beginnen maar het is best wel frustrerend als ik continue overtijd ben. Mocht het zo zijn dat er een kans is dat ik gewoon vruchtbaar ben op welke dagen kan ik dan het beste ovulatietesten doen? Dankjewel alvast voor de reacties!!
Je geeft aan dat je pas net bent gestopt met de pil. Hoogstwaarschijnlijk moet je lichaam even wennen aan het "zelf" regelen. Je kunt er nog niet direct vanuit gaan dat je overtijd bent... tenzij je zeker weet dat je kort geleden je eisprong hebt gehad (ovulatietesten of temperaturen). Het kan ook zijn dat je cycli langer zijn dan je verwacht, met de pil heb je immers geen natuurlijke cyclus. Je weet nl pas adhv je eisprong of je overtijd bent of niet. Voor het zelfde geld heb je nu nog niet eens je eisprong gehad en ben je nu misschien wel super vruchtbaar.
In principe mag je pas van overtijd spreken als je zeker bent van een eisprong (dag van eisprong + 14 dagen is je NOD, daaroverheen ben je overtijd) als je je NOD niet weet door midden van vaststellen van de eisprong kan je dus niet van overtijd spreken. Je bent pas gestopt met de pil, daardoor kan je cyclus langer zijn omdat alle hormonen weer terug naar 'normaal' moeten. Maar dat betekent niet dat je niet zwanger kunt worden het is alleen lastig in te schatten wanneer en of je je eisprong hebt, en wanneer je eventueel kunt beginnen met ovulatietesten. De temperatuur methode is dan beter aan te raden maar dan zie je het pas als je eisprong is geweest (is met langere cyclussen een minder duur grapje ook) Ik zou gewoon regelmatig seks hebben en temperaturen dan is er mits je een eisprong hebt gewoon een kans op zwangerschap
Continu overtijd? Probeer dat van je af te zetten. Je bent 'pas' voor de 2e keer overtijd. En pas net met de pil gestopt. Idd ben je pas echt overtijd 2 weken na eisprong. Ontpillen kan lang duren dus zou proberen het nu te laten gebeuren zoals t komt. Je lijf heeft even tijd nodig om op de rit te komen. Dit betekend niet dat je niet zwanger kunt worden. Je eisprong is alleen later.