cyclusdrama's, help?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mummy, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

van wat voor cyclus moet ik uitgaan?

1. 3 weekse cyslus

2. 4 weekse cyslus

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Pff, ik snap echt niks van mijn cyclus, maar hoop even wat antwoorden van jullie te krijgen. ik besef me wel dat het pas duidelijk wordt als ik eenmaal weer ongesteld word, maar voor nu is dit het enige wat ik kan doen ;) . Dit is mijn verhaal:

in juli ben ik gecurreteerd. Een week later startte een bruine bloeding van ongeveer een week. 3 Weken hierna (dus 4 weken na de curretage) kreeg ik de eerstvolgende menstruatie.

Als ik uitga van een 3weekse cyclus zou ik ongeveer vandaag al wat bruinverlies moeten krijgen (zoals de 2 keer na de curretage). Als ik uitga van een 4 weekse cyslus moet ik nu ongeveer de eisprong hebben. Wat mijn afscheiding betreft heb ik al een ei gehad (als die uberhaubt al is geweest, want alles is anders sinds de curretage, niet meer zulke duidelijke afscheiding).
    Ik ben niet gewend dat ik een onregelmatige/3 weekse cyslus heb. Na de bevalling van mijn dochter ben ik nooit meer aan de pil geweest en had ik een cyslus volgens het boekje. Ik loop mezelf nu al gek te maken met gedachtes van testen, maar wil mezelf eigenlijk een beetje met beide benen op de grond houden.

Wat denken jullie?

2. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Lieve Mummy,

tja het blijft moeilijk met die beide beentjes op de grond te blijven ;)
    Ik ben voor mijn vorige menstruatie ook in "test-val" getrapt terwijl mijn menstruatie in het oude ritme doorgaat. En mummy dat komt voor jou ook en alleen duurt het allemaal zo verrekte lang, ik weet het pffff maakt het extra moeilijk.
    Wat ik nu probeer te doen is eigenlijk een beetje terugkijken hoe het was. Mijn eerste zwangerschap heb ik 5 of 6 dagen na mijn NOD getest en vette streep en bij de tweede 1 dag voor NOD en vette streep. En daar ga ik dus mijn grens aangeven. Ik ga nog uitsluitend op m'n NOD testen maar dan moeten mijn borsten ook meedoen was altijd overduidelijk.
    Zo kun jij misschien toch die "oude" 28 dagen aanhouden en verder kijken wat jou opviel voordat je positief teste bij beide zwangerschappen. En alle gekmakende dingen, zoals pijntjes steekjes te laten voor wat ze zijn. Een beetje op ervaring durven varen zou ik het willen noemen en helaas onze grote vijand de tijd nog ff meer ruimte gunnen want je lichaam heeft die tijd toch schijnbaar nodig ;)
    Suc6 en als iets is stuur me een PBtje

liefs

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Thanks lieve Diana. Je snapt altijd goed hoe ik me voel.
    Jammer is alleen dat ik bij de tweede 2 dagen voor de NOD positief testte. Ik voelde het aan mijn buik en borsten. Dat voel ik nu ook, tenminste, dat wil ik voelen! Bij de eerste had ik geen flauw benul dat ik mijn NOD al had overschreden met 5 dagen (rekenfoutje). Ik voelde niks, behalve wat kleine dingetjes die ik pas achteraf kon herleiden. Dus echt vertrouwen op eerdere ervaringen lukt niet helemaal. Ben er toch stiekem veel mee bezig omdat mijn NOD voor een 3 weekse cyclus ergens tussen vandaag en overmorgen ligt. Dat zou betekenen dat ik vandaag al positief zou testen afgaand op mijn vorige ervaring.

Jij bent toch ong net zo ver in de cyclus? Lukt het jou een beetje om kalm te blijven? Nog een weekje voor je meer weet. Lang hè?!

Deel Deze Pagina