1ste bevalling ks, 2de ook?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roozjuh, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik heb een vraagje. 18maanden geleden is mijn zoon bevallen via een keizersnede. deze bevalling heb ik ervaren als een hell. gyn die niet wist wat ie deed, boeide hem ook totaal niet wat er allemaal gebeurde en de ruggenprik op de OK ging helemaal fout. 5x mis prikken en verging van de pijn.

Na zo'n vreselijke OK bevalling vroeg ik mij dus af, hoe zeker is het dat ik weer via een ks moet bevallen bij eventueel 2de kindje? Mijn gyn was niet duidelijk over waarom ik een ks bevalling had en deze werkt niet meer in het ziekenhuis. kan ook niet vragen naar mijn dossier want deze is nooit goed bijgehouden. mijn vk heeft erin gekeken vlak na de bevalling en stond niks in wat de reden was van de ks. En als ik weer via ks moet bevallen, kan dit dan ook onder gehele narcose? mag mijn man er dan nog bij zijn?

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar kon nergens anders mijn vraag kwijt aangezien mijn gyn dus niet meer werkzaam is (godzijdank) en mijn dossier niet goed bijgehouden is.

Groetjes Wendy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wendy

ik zou als ik jou was een afspraak maken in het ziekenhuis bij de arts die de keizersnede toen heeft gedaan. Maak van tevoren een lijstje met je vragen. Ik kan ook niet zeggen of het weer een keizersnede wordt, ik weet niet wat de reden was van de eerste keer. Afhankelijk daarvan weet je wel meer. Jouw wensen kun je ook bespreken. Algehele narcose wordt meestal niet gedaan omdat daar ook weer risico's aan verbonden zijn, als dat wel gebeurt mag je man er niet bij zijn.
    Dat er 5 keer werd mis geprikt is wel heel uitzonderlijk, meestal gaat het gewoon in 1 keer goed.
    Ik denk dat het je rust kan geven als je van tevoren zo'n afspraak maakt, dan heb je vast op een rijtje hoe het er ongeveer uit zou kunnen zien.

Mirjam

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor je antwoord. ik ga binnenkort maar is even een afspraak maken dan. ben toch benieuwd wat nou echt de reden was van de keizersnede. wat ons bij staat wat de gyn door neus en lippen door had gezegt, was dat onze zoon er niet doorheen paste. iets over dat mijn bekken te smal waren ervoor. hij was niet ver genoeg ingedaald en dat kon schijnbaar niet. Mag ik mijn eigen dossier zien trouwens? mijn vk heeft wel in mijn dossier gekeken en kon hierin niks vinden wat de reden was van de ks.

Deel Deze Pagina