hallo alemaal, ik wil graag plantjes hebben in mijn twee bakken die ik aan het balkon heb gehangen van de week, maar ik heb totaal geen verstand van planten en heb dus ook geen idee welke er heel erg mooi in staan ik rij weleens ergens langs en dan denk ik van wat mooi die gekleurde bloemen aan het balkon dat wil ik ook! dus de bakken al aangeschaft nu nog de plantjes wie o wie kan mij helpen? dankjewel!
ik haal altijd fuchsia's prachtige plant, makkelijk in onderhoud en schitterende (maar dat is persoonlijk) kleur
Geraniums staan wel de hele zomer, en misschien is het ook leuk om er een bloeiend hang plantje bij te doen, die een beetje over bak komt te hangen? Je kan bij een tuincentrum om advies vragen. En eventueel zelfs je bakken meenemen, dan vullen ze het voor je.
http://nl.youtube.com/watch?v=9O_hqH0G-0A Maar dat is idd waar ik ook meteen aan dacht...en aan t tuincentrum. Daar kunnen ze je informeren over wat bij elkaar kan en hoe je er voor zorgt dat je t gehele jaar n beetje bloemetjes hebt ipv n maand en de rest n soort kale sla.
ik kijk even mee naar de tips. Mijn plantjes zijn nl al dood (4 weken oud) moesten ivm renovatie naar het balkon aan de schaduwzijde DUs nu wil ik mooi plantjes/bloemetjes die het goed doen op zonzijde
Ik werk bij intratuin,maar heb helaas niet zo heel veel verstand van planten haha Wat ik wel mooi vind is om er wat kleine hedera´s tussen te doen, die gaan mooi om je bak heen hangen en zorgt voor een vol gezicht.
ik ga voor de petunia's! Ze bloeien de hele zomer door, alleen moet je wel de verlepte bloemen eruit plukken.
Wij hebben de bakken vol staan met spaanse margrieten in allerlei kleuren. Harstikke gezellig! http://farm2.static.flickr.com/1391/903582515_a1c426e151.jpg?v=0
zijn dat vaste planten? kom net bij de bloemist weg en die had geen vaste planten ik wil wel graag dat ik het in de winter ok wel een beetje mooi heb
Dan zou je met winterheide moeten gaan werken,maar vind ik in een balkonbak niet heel erg mooi. Je hebt wel wintervast planten met een bloeiende bloem erin,maar vaak zie je die bloem ( en blad ) niet in de winter.. Dan zou je een groenblijvende plant moeten nemen. Heb je ook niet altijd bloemen maar iig wel groen. Anders even een tuincentrum in de buurt inlopen en om advies vragen. Kunnen zo een leuke bak voor je samenstellen.
Petunia's vind ik ook erug mooi! Maar dat zijn wel zuiperds en je moet de dode bloemetjes eruit halen als je wil dat ze zo lang mogelijk blijven bloeien! Dat is bij margrieten (ook Spaanse) ook zo. Ik heb nu gewone margrieten, violen en campanula. die laatste vind ik ook erg mooi, maar die zijn wel wat duurder. De violen doen het erg goed. Die gaan gewoon slap hangen als ze dorst hebben, maar sterven niet meteen af. Ik heb 1 keer de tuin volgezet met petunia's, wat een werk zeg! Ik vind ze mooi, maar koop ze nu niet zo snel meer...
Ik heb viooltjes in de bakken voor ons huis, pal in de zon en die staan al sinds oktober in de bloei. Ze blijven erg mooi, maar wel elke dag water geven, zeker met de zon de hele dag erop. Voordeel van viooltjes is dat ze bijna niet dood te krijgen zijn. Ik heb niet echt groene vingers namelijk. Verder vind ik Fuchsia's erg mooi, maar die gaan heel gauw hangen in de zon vind ik. In het tuincentrum hebben ze zoveel keus aan planten voor op het balkon of in plantenbakken. Dahlia's zijn ook erg leuk
wij hebben een echt oostenrijks balkon en in de bakken hebben we nu hang geraniums in allerlei kleuren
Hier zijn ook de petunia's favoriet. Als je elke dag de dode bloemen er even uithaalt, dan valt het wel mee qua klus. Het zijn 1 jarige zomerbloeiers, dus in de winter heb je er niks aan. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je bakken in de herfst opnieuw te vullen met bijvoorbeeld heide en dan volgend voorjaar weer nieuwe plantjes erin. Op die manier wissel je af en worden je bakken niet saai...
Van de fuchsia heb je nu ook vaste planten. Volgens mij zijn dat alleen staanders. Ik weet alleen niet of die in de winter ook mooi blijven (heb de vaste variant nu voor het eerst in de tuin staan).
Voor op balkon heb ik ook van die bakken. Ik doe er bijna iedere keer weer geraniums in, lekker makkelijk, en ik vind het mooi ook. Ze bloeien ook echt de hele zomer. Ik doe dan een paar hanggeraniums, die vallen dan mooi over de rand heen, en daarvoor zet ik gewone geraniums, staat altijd erg leuk.