Hey meiden, Ik zit even met een vraagje (misschien wel verschrikklijke dom maar ik ben gewoon even benieuwd) Vorige maand heb ik clomid 100 mg gehad en deze sloeg niet meer aan. Dus ik heb duphaston gekregen voor 12 dagen lang 1 tablet. Mijn laatste tablet heb ik maandag 13 juli genomen. Nu ben ik pas vandaag (in de middag) na 18 dagen ongesteld geworden. Ik moest vandaag (vanmorgen) bloed laten prikken voor mij progesteronwaarde maar nu is mijn vraag, Is het progesteron niet allang uit het bloed verdwenen??? Is er nog wel iets meetbaar ??
ER is altijd wel iets te meten. De waarde zal echter niet zo hoog zijn bij jou omdat je net ongesteld bent geworden. Ik zou ook niet weten wat de reden kan zijn om juist in die periode je progesteron te laten prikken, maar ik ken natuurlijk je behandelplan niet. Bij ons in het ziekenhuis houden we de volgende referentiewaarden aan voor Progesteron: Folliculair: 0.5-4.5 nmol/L Luteaal: 15-60 nmol/L Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
dank vooor je antwoord. Ik snap ook niet zo goed waarom ze nu progesteron willen bepalen. Maar ze zullen vast wel een reden hebben. Dus ik kan ervanuit gaan dan de waarde onder de 4,5 zal liggen ??
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe afwijkend jij bent Grapje Normaal gesproken zal hij rond die waarde liggen ja, maar mogelijk is hij aan het begin van je cyclus nog dalende.