Naar aanleiding van de 2 miskramen kreeg ik bloedonderzoeken. Hieruit kwam naar voren dat ik een lichte vorm van PCO heb (ik ben namelijk wel 2 keer spontaan zwanger geworden, maar heb soms ook maanden geen menstruatie en een cyclus van sowieso 60 dagen en op de echo lag nu en krans van eicellen stil in mijn eileider...). Ook kwam uit de test dat ik dubieus positief teste op anti-fosfolipiden en anti cardiolipine. Stoffen die te maken hebben met de bloedstolling en als het ware lichaamseigen materiaal af kunnen stoten. Vandaar dus ook waarschijnlijk de herhaalde miskramen. Ik maak me nu heel erg zorgen of ik ooit wel gewoon een kindje zou kunnen voldragen. Zijn er hier op het forum vrouwe die een zelfde diagnose hebben gehad en hier ervaring mee hebben? Ik hoop wat te horen! Liefs, Marijn
een dochter van een kennis van mijn moeder ( ja via via via maar het verhaal klopt wel echt hoor!) had herhaaldelijk miskramen, hetzelfde was bij haar het geval. zij is begonnen met het slikken van bloedverdunners, heel erg eenvoudig, een heel lage dosis en toen ze zwanger werd heeft ze het kind zonder enig probleem voldragen. heel erg boos en verdrietig zijn ze er met z,n allen over geweest dat de oplossing zo eenvoudig bleek te zijn, maarja je moet het wel weten.... hopelijk heb je hier wat aan veel liefs jose
Dankjewel voor je antwoord, ik ben heel blij om dit te lezen! Ik heb inderdaad ook al een paar keer zo'n boosheid gevoeld, dat mijn zwangerschappen eigenlijk onnodig zijn beeindigd... dat er wat aan gedaan had kunnen worden. Aan de andere kan weet ik het nu gelukkig al en niet pas na de 10e miskraam... Zijn er op dit forum ook vrouwen met hetzelfde? Ik heb een grote behoefte aan de ervaring van anderen... Liefs, Marijn
hallo Marijn, hebben ze in het ziekenhuis eigelijk al iets gezegt over behandeling of iets dergelijks? hoe nu verder? veel liefs Jose
Hallo Joseetje! Mijn gyn schrijft Clomid (voor PCO) en Ascal (een bloedverdunner voor AFS) voor... Maar aangezien ik 2 keer spontaan zwanger ben geworden wacht ik liever even af met Clomid en kijk of mijn lichaam misschien zelf weer een ei laat springen. De bloedverdunners daar begin ik wel al volgende week mee. Liefs, Marijn