Laag progesteron gehalte na eisprong

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Xon, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een te laag progesteron gehalte in mijn bloed heb.
    Dit is gemeten een week na mijn eisprong.
    Waarschijnlijk zorgt dat er dus voor dat mijn eitjes niet of niet goed springen met als gevolg dat ik niet zwanger word.
    Het zou 20 (?) moeten zijn en ik had nauwelijks 12.

Wie herkent dit?
    En wat doen ze er in het ziekenhuis aan?
    Komende periode ga ik in ieder geval beginnen met Clomid (50), maar dat stond al vast.
    Niet omdat mijn eitjes niet rijpen maar omdat het erg onregelmatig is( soms dag 11 soms dag 18, en mijn menstruatie is altijd rond dag 28/29 waardoor evt. bevrucht eitje geen kans krijgt in te nestelen).
    Ik neem aan dat ik dus naast Clomid, ook nog iets zal moeten gaan gebruiken om mijn eisprong te bevorderen.
    Iemand ervaring?

2. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Niemand die dit herkend?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, ik heb het ook (maar zit niet de hele dag achter de compu).
    Je ziekenhuis kan je hier pregnyl voor laten prikken. Pregnyl is een zwangerschapshormoon dat je corpus luteum (geel lichaam) stimuleert om langer progesteron te blijven produceren.
    Een andere optie is om na je eisprong progesteron-bolletjes in te brengen van onderen (dagelijks). Dit heeft hetzelfde effect.
    Ik mocht kiezen wat ik wilde. Niet iedereen is blij met die bollen, omdat je ze nogal eens kunt verliezen en zo.
    Ik spuit pregnyl.

Je schrijft overigens dat je denkt dat je eitjes niet goed springen door je late progesteron. Dit is niet correct.
    Progesteron wordt pas geproduceerd NA je eisprong.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een laag progesteron kan ook komen door een slechte eisprong. Ik zie dat ze daar met Clomid al iets aan proberen te doen bij jou. Mogelijk willen ze dit eerst aankijken voor ze met grover geschut komen. Kun je het beste met je gyn bespreken.
    Maar er zijn dus zeker opties.

5. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dank je!
    Ben benieuwd, wat de volgende stap is!
    Maandag weer naar het ziekenhuis.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik gebruik ook de progesteron bolletjes, mediciijn heet Utrogestan maar hier op ZP worden ze ook wel 'mutsenbollen' genoemd :D.

Bij mij was de periode tussen eisprong en ongi erg kort, meestal maar 8 dagen en dat is ook niet genoeg om in te nestelen. Met die bollen is het naar 16 dagen gegaan. Ik krijg voor 14 dagen (3 per dag) en na die dagen stop ik en dan wordt ik 2 dagen later ongi. Hier helaas nog niet zwanger maar dat ligt aan iets anders (heel lage eicelreserve).

Liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina