Sporten bij Curves

Discussie in 'De lounge' gestart door Sassie1981, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Hallo,

In het kader van leren om goed voor mezelf te zorgen, wil ik weer gaan sporten. Lang geleden heb ik een paar maanden bij Curves gesport, maar door de gekke openingstijden ben ik toen gestopt. Ik kon het niet meer zo goed combineren en de motivatie was er ook niet meer echt.
    Een reguliere sportschool is voor mij geen optie ivm bedekkende kleding en het gemengd sporten.
    In mijn woonplaats kan ik dus alleen naar Curves. Hebben jullie ervaring met Curves? Hoe vaak ga je? Zie je echt resultaat? Volg je er een dieet bij?

2. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Is thuissporten geen optie? Misschien is HasFit iets voor jou. Zoek de app op of zoek hun workouts op youtube. Alle workout video's zijn gratis, maar je kan ook voor zo'n 5 euro per maand een workoutschema volgen die aan jouw wensen/doelen voldoen. Je kan er ook voor kiezen om een volledige schema te kopen als je geen abonnement wilt.

Ik ben met HasFit en clean eating (+ op mijn calorieën gelet) 20 kilo afgevallen na mijn laatste bevalling en ben slanker en gespierder dan ooit! Ik heb zelfs zichtbare buikspieren :D ik volg dan ook echt een workoutschema die maandelijks geupdate wordt. Hoef ik nergens over na te denken. Gewoon op play klikken en gaan!

Enige wat je nodig hebt zijn een paar dumbells en een matje ;)

Ik ben ook lid van de tribe op Facebook. Echt zo'n fijne en positieve groep. Enige nadeel is dat je engels moet communiceren aangezien het een internationale groep is :)

Chillin vindt dit leuk.
  3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Oh wauw! Ben echt heel jaloers hahaha.. Ik vrees dat ik niet de discipline heb om thuis te sporten. Hoe heb jij het aangepakt? Hoe vaak sport je?

4. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb dus een workoutschema waar ik voor betaal en me er ook aan moeten houden wil ik echt resultaten zien. En ben lid van de Facebookgroep van Hasfit tirbe. De leden communiceren en motiveren elkaar dagelijks. En uiteindelijk raak je verslaafd en weet je niet wat je op je rustdag met je leven moet doen :roflmao:

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb ook een hele poos met hasfit gesport (toen was hun maandprogramma nog gratis), nu met fitnessblender.com. Is soortgelijk (workouts gratis, programma’s niet), maar heeft dus niet zo’n maandprogramma met abonnement, maar wel meer te kopen losse programma’s en een kalender om je programma’s zelf in te plannen en te verschuiven, is dus afhankelijk van wat je leuk vindt. Als dat alles wel is, is misschien het abbonnement van hasfit de beste keus, maar anders de losse programma’s van fitnessblender misschien meer. Bij beide kun je gratis workouts zelf uitzoeken, dus dan kun je ze eerst wat uitproberen :)
    Ik vind thuissporten een groot voordeel omdat het tijd bespaart (je hoeft niet naar de sportschool) en je altijd kunt inplannen (geen openingstijden).

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Je weet het wel goed te verkopen :)
    Misschien toch maar eens in gaan verdiepen. Hoe snel zag je resultaat? Wat eet je op een dag? Mijn streven is ook 20 kilo eraf.

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    De tijdsbesparing vind ik een pluspunt, maar ik moet ergens wat discipline zien te halen. En op zich kan ik onder schooltijd gaan, kinderen naar school brengen en gelijk doorrijden.

8. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Haha als ik iemand kan motiveren doe ik dat graag!
    Ik hou mijn eten bij in de app Myfitnesspal. Daar geef je aan hoeveel je kwijt wilt en wordt er voor je berekend hoeveel calorieën je per dag kan/moet eten. In het begin lijkt het een heel gedoe, maar het went vrij snel. Ik plan in de ochtend al in wat ik allemaal ga eten en hoef ik er voor de rest niet zo mee bezig te zijn. Gewoon gezond eten. Suikers en en slechte vetten laten staan en goed drinken. Afvallen = 80% eten + 20% bewegen. Af en toe een ijsje of chips kan, maar dan moet je de rest van je calorieën erop aanpassen. Wordt dus keuzes maken. Maar daar word je al snel handig in ;) Als je gaat sporten, is het verstandig om eiwitrijk te eten met veel groenten. En vooral goed drinken!

9. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Klopt vroeger was het gratis, maar ik snap wel dat ze ergens van moeten rondkomen en wat is nou 5 euro voor een personal trainer in je eigen woonkamer :p Ik sport ook al jaren met Hasfit. Je kan bij hasfit nu ook losse programma's kopen.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, van die discipline dat snap ik. Nu had ik zelf minder discipline voor de sportschool, omdat voor mij de drempel groter was. Met thuissporten denk ik sneller “oh, ik probeer het gewoon” als ik me niet zo lekker voel bijvoorbeeld, terwijl ik dan echt niet naar de sportschool ging op zo’n dag. Maar dat is heel persoonlijk denk ik, je moet een beetje kijken wat voor jou werkt.
    Ik heb zelf geen facebook, dus bij hasfit zat ik niet bij de “community”, maar bij fitnessblender heb je op de website een “community”, daar zie ik wel ook “ accountability” oproepjes, dat je elkaar motiveert zeg maar, een soort online sportmaatje.

Curves ken ik trouwens niet, maar dat is alleen voor vrouwen denk ik dan? Behalve dat, zijn er nog dingen anders dan bij een gemengde sportschool? En wat vind je leuk qua sporten? Groepslessen of fitness?

11. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh ik ben in 10 maanden 20 kilo afgevallen. MAAR: ik ben 2 maanden na de bevalling begonnen. Dan gaat het ook wat sneller geloof ik :rolleyes:

12. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik sport altijd vroeg in de ochtend. Uurtje eerder de wekker zetten, sporten, douchen, kids klaarmaken en richting school. Voor mij de beste oplossing met kinderen en een druk leven

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Eens hoor, maar momenteel ben ik blij als ik 2x in de week kan halen (iets is beter dan niets is mijn motto nu ;) )en daardoor werken de kalender en losse programma’s van fitnessblender iets beter voor me momenteel, heb net een 4 weken programma gekocht voor 15 dollar, waar ik vast 3 maanden mee zoet ben. Denk dat beiden echt goede (soortgelijke) websites zijn, concept en opzet zijn vergelijkbaar.

Manana vindt dit leuk.
  14. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    In 10 maanden, daar mag je heel trots op zijn zeg! Daar teken ik voor :)

Manana vindt dit leuk.
  15. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik ga mij toch maar eens verdiepen in het thuis sporten. Of misschien een combinatie: 2 keer per week Curves en 2 keer per week thuis.

Manana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina