Weet niet of het hier goed staat anders mag ie verplaatst worden. Heb een vraagje over PSZ en inschrijven enzo. Mijn zoontje is nu 17 maanden maar ik weet niet hoe lang van te voren je moet inschrijven. Ook ben ik niet in mijn huidige woonplaats op gegroeid en weet dus hier niet echt wat goede en leuke PSZ zijn. Ik weet dat er voor basischolen zo'n lijst is maar weet iemand ook of die er is voor PSZ? Mijn zoontje zit niet op een kdv of bij een g.o ofzo hij vindt andere kindjes heel erg leuk en speelt graag samen (voor zover dat gaat op deze leeftijd). Dus een PSZ zou voor hem wel heel erg leuk zijn.
waar ik woon is het per peuterspeelzaal verschillend waneer je je kleine moet inschrijven, bij sommige peuterspeelzalen kan je kindje met 2 jaar beginnne en sommige pas met 2 en een half jaar , ze willen wel dat je je kindje een jaar van te voren inschrijft ivm wachttijd, de peuterspeelzaal waar mijn zoontje zat en mijn dochtertje heen gaat is het zo dat ze vanaf 2 en een half mag gaan, dus dan schrijf ik haar in als ze anderhalf is geworden. je kan gewoon even een belrondje maken met peuterspeelzalen in je buurt om te vragen waneer je je kleine kan gaan inschrijven, ik denk dat je dat nu wel moet gaan doen ivm wachttijden die je overal wel hebt. succes ermee groetjes sapje
Hoi! Hier kun je je kindje inschrijven vanaf 1 jaar, ze beginnen dan in principe als er plek is vanaf 2 (als het kindje er dan ook aan toe is, daar wordt natuurlijk ook naar gekeken). Het inschrijven gebeurt hier centraal (alle KDV's, BSO's, PSZ zitten onder 1 stichting). Ik zou als ik jou was ook idd even rondbellen of gewoon vragen of je een keer mag gaan kijken. Hier zitten de PSZ meestal in de gebouwen waar ook de basisscholen zitten. Wij hebben ervoor gekozen om de PSZ te nemen waar hij waarschijnlijk straks ook naar school zal gaan, dan is ie gewend aan het gebouw, moet ie alleen een deurtje opschuiven. Succes!
Hier is het zo lastig zoeken! Niet normaal zeg, via google niet eens normale website's te vinden om even rond te snuffelen... Denk dat we dus idd maar moeten gaan bellen en zelf echt kijken. Bij 1 die we tegen kwamen kon je pas vanaf 2 jaar inschrijven en dan had je nog wachttijd vond ik best wel vreemd maar is toch te ver.
En heb je geen telefoonboek of gouden gids ofzo? Daar staan wellicht ook nog wel adressen in? Of anders een lijstje opvragen via de gemeente?
Ja ik ga het via de gemeente vragen denk ik want via google word ik niet wijs. Zelfs mijn vriend raakte gefrustreerd ervan en die vind best veel via google.
De PSZ's zijn hier via google ook lastig te vinden, al hebben wij het voordeel dat er 1 stichting is. Soms is internet niet zaligmakend! Hoop dat je bij de gemeente wel succes hebt!
Ik ben zelf binnen gelopen bij de PSZ (gevraagd bij het CB waar ze zitten) en eentje in de buurt uitgekozen. Daar even met de leidster gesproken over wat hun beleid is en dit sprak me gelijk aan gelukkig. Hier was het dat je vanaf 18 maanden mag inschrijven, maar de leidster vertelde me dat ik als ik daar wilde beter nu al kon inschrijven in verband met een nieuw beleid dat allochtone peuters 4 dagdelen gaan en daardoor de wachtlijst groter wordt (ik heb me nog niet ingeschreven overigens omdat ik eerst nog eens wil gaan kijken samen met Aaron). Hier mogen ze terecht met 2 jaar en 3 maanden tenzij het CB aangeeft dat het voor het kindje beter is om eerder te gaan. In Aaron's geval betekent het echter dat hij dan in november zou gaan instromen en dat tegelijk zou vallen met Sint etc. En omdat dat een beetje erg veel is wat betreft indrukken, mag hij waarschijnlijk een maandje eerder zodat hij al gewend is als er een enge man met baard langs komt . Om een lang verhaal kort te maken: vraag anders op het CB voor adressen en ga gewoon langs. Zo krijg je een indruk en weet je meteen iets over de manier waarop zij dingen aanpakken.
Bij ons was de wachtlijst een jaar, een kleine stad. Als je uit verschillende kunt kiezen zou ik je ook even aanraden naar de werkmethode te vragen, of je je daarin kunt vinden.