Vriend betrokken bij IUI (mocht inspuiten) en rust na IUI...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wannabe a mom, Oct 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Afgelopen vrijdag hebben wij onze eerste IUI gehad. Ik was verrast dat mijn vriend het bij mij mocht inspuiten. Het was daarom extra bijzonder. Ik had het nog niet eerder gelezen, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit gebruikelijk is of dat het per ziekenhuis anders is.

Ook mocht ik 20 minuten blijven liggen na de inseminatie. Ze vertelde me dat recente onderzoeken hebben uitgewezen dat dit beter is en dat het ziekenhuis daar graag gehoor aan geeft. Ze zei ook dat je thuis ook vaak even blijft liggen, dus waarom na de inseminatie niet? Er zit wel een logica in...ik was er in ieder geval heel erg blij mee. Was dit bij jullie ook het geval of moest je gelijk opstaan en weg gaan.

2. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey, dat is zeker speciaal zeg! Hoor het ook voor het eerst dat het mag :)

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Zo, da's beter hoor!
    In mijn zh was het altijd inspuiten en wegwezen..

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    hier is dat niet
    wel 10 minuten blijven liggen maar geen 20

5. bengel

bengel Niet meer actief

mijn vriend mocht het ook inspuiten, maar hij vond eht maar niks, hij zei: doet u maar, u heeft hiervoor geleerd hahahah
    ik mocht meteen opstaan, en ben na 1 IUI zwanger geraakt...

6. Hé Bengel, wat goed voor je dat je bij je eerste IUI al zwanger bent geraakt. Helemaal geweldig...dat geeft weer hoop!

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Wat fijn dat je vriend het mocht doen!
    Bij vrienden van ons was dat ook zo, hij heeft ook het zaad zelf ingespoten.
    Wij gaan waarschijnlijk ook zwanger proberen met IUI zwanger te worden (horen over een week de definitieve behandelmethode), maar mijn vriend vind dat ook wat eng...

We zien het wel op het moment, en anders gaan we naar huis om het alsnog lekker veilig in ons eigen bedje eens dunnetjes over doen. Dan is het ook net alsof hij mij "bevrucht" heeft... :D

Ik hoop voor je dat het net als bij Bengel gelijk raak is!

x Lisszy

8. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    In het GZG Den Bosch mag je 15 min blijven liggen. Het is idd uit recent onderzoek gebleken dat dat beter is......ik vind het zelf ook wel fijner. Thuis blijf je ook liggen!

Succes met je eerste IUI.

gr Maaike

9. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik heb 1 iui gehad, ze spoten er wat in en 3 minuten later zat ik al in de auto naar huis....
    Maar ja, bij ons stond al vast dat bij alle zwemmertjes (en dat waren er maar 0,04) er geen bewegelijkheid was.

10. Dat het zo veel verschilt per ziekenhuis.... Eigenlijk zou elk ziekenhuis dezelfde richtlijnen moeten aanhouden. Ik heb tot nu toe mijn eerste inseminatie als positief ervaren. Kijk prettig is anders, maar ze hebben mij het zo comfortabel mogelijk gemaakt én in een zo ontspannen mogelijke sfeer.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Van de keer dat ik zwanger ben geworden via 2e IUI heeft vriendlief het ook ingespoten inderdaad erg bijzonder. Licht ook denk ik aan de arts. Hier ook 20 min blijven liggen. Ik duim op een positief resultaat.

gr vruchtje

Share This Page