Hondenkenners of dierenarts aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hallo Dames,

Even een vraag die niets met zwanger worden te maken heeft.

Wij hebben sinds een week een pup, en kwamen er gister achter dat er een stukje over het oog gaat (derde ooglid?) Het is echt van een onderste randje dat bij het andere oog doorloopt.

Nu heb ik al wat gezocht op google, maar daar vind ik alleen erge ontstekingen. Ze heeft er verder geen last van, behalve dat er soms wat rotzooi/slaap uit het oog komt maar dit is volgens mij ook normaal (tot bepaalde grens dan)

Weet iemand misschien wat dit is/kan zijn?

2. wat is het voor een hond, is het soms een charpei??

3. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat voor ras is het?
    miss is het een cherry eye?

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Nee, kruising amerikaanse bulldog en boxer

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Cherry eye had ik dus op google ook al gevonden, maar hier waren vooral echte ontstekingen te zien en echt een balletje in het oog, dat is bij deze niet het geval.. ze heeft er verder helemaal geen last van

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Derde ooglid is toch altijd wit?
    Mijn kat heeft een tijdje gehad dat het 3e ooglid te zien was, tot half over zn pupil heen.
    Dat was het syndroom van Horner, maar dit ziet er toch heel anders uit...

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Waarschijnlijk een kersen oog. Pijnlijk is het meestal niet, maar het kan wel irriteren. Als je zelf wat in je oog hebt is het meestal ook niet pijnlijk, maar kan wel irriteren.
    Dat voelt je hondje dan altijd.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja hier denk ik ook aan... cherry eye.
    Ik zou er wel mee naar de da gaan iig..

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de ogen van mijn honden als ze ontstoken ogen hebben. Heb er altijd van die cafzalf voor en dan is het zo weg. Ik heb een berner sennen en een kruising golden retriever met een kruising flatcoatretriever/berner sennen.

10. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Maar als het irriteert merk je het toch wel aan het beestje? Dat ze er in wilt wrijven ofzo, ook dat doet ze helemaal niet..

Probeer het nu steeds schoon te maken met een doek met gekookt water... nog iemand tips wat ik nog meer zou kunnen doen..

En kan dit vanzelf weer overgaan zon cherry eye?

11. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Cafzalf? Via de DA? toch maar eens afspraak maken dan..
    Wilde eerst even weten of wat het was...
    Beetje onstoken zou kunnen, er komt beetje rotzooi uit.. en gister was ze niet helemaal lekker

12. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook een boxer, zij heeft ook soms last van een 'Cherry Eye'. Komt plots opzetten en gaat dan weer weg (meestal wanneer ze geslapen heeft). Kan absoluut geen kwaad voor de hond en ze hebben er ook geen last van (als dit niet dagelijks is). Het is gewoon een verstopt traankanaaltje. Wanneer mijn hond dit heeft masseer ik gewoon even het bolletje, later verdwijnt het vanzelf.

Groetjes

13. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Stelt me al iets meer gerust. Of ze het heeft na het slapen is me niet opgevallen... zag het gister voor het eerst.. en dachten als eerste aan de kat... dat die misschien de hond geslagen had met poot.. maar verder is er helemaal niets te zien..

Maaaarrr.. een cherry eye is toch echt een bolletje 'kers' in de hoek van het oog?

14. ik zou er toch even mee naar de da gaan.
    het lijkt wat los te zitten of zie ik dat verkeerd?

dat schoonmaken met gekookt water is al een goede
    ik denk niet dat je er verder zelf wat mee kan.

15. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Klopt, ik dacht hetzelfde te zien... alsof het onderste laag bij het oog los zit van het hoekje, en het oog op is gegaan

16. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Gewoon goed schoonhouden dan voorkom je een ritje naar de da en zolang het prut niet groenig wordt is er niet veel aan de hand, mijn ouders hebben een bull terrier met vaak zo'n cherry eye maar houden het goed schoon met gekookt lauw water niks aan de hand

17. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Mijn ouders waren er in eerste instantie ook naar de da gegaan maar hun kunnen ook niks meer als gekookt water en bij ontsteking een zalfje

18. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoeft niet.. onze honden hebben ook regelmatig een cherryeye en die masseer ik dan weg.. vaak ook na het slapen idd.. en het hoeft ook niet te irriteren.. het is niet schadelijk voor het oog

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Toch vind ik dit niet echt op een cherry eye lijken als ik eerlijk ben. Heb meer het idee dat er een extra stukje huid zit. Ik zou dus zeker even naar de dierenarts gaan zodat die kan kijken wat het is.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Lijkt mij geen cherry eye! Lijkt meer of er een extra stukje zit of alsof er iets los zit. Tip vwb het schoonhouden: Je moet niet zoals bij mensen van buiten naar binnen wrijven maar van binnen naar buiten. Dit om te voorkomen dat je eventueel vuil onder het derde ooglid inwrijft. Wist je dit al dan heb ik niks gezegd ;)

Deel Deze Pagina