Wat vind jij nou belangrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik ben bezig om een webwinkel op te starten.

Nu wil ik graag weten, wat vind jij nou belangrijk aan een webwinkel... en dan bedoel ik bijvoorbeeld welke funties.

Het gaat trouwens om een webwinkel in kleding.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat als kleding niet goed is? Kan zijn dat t niet goed zit, of toch anders dan het op plaatje leek, kan t dan terug? Zoja, hoe en wat met verzendkosten?

Kan ik het ook ophalen zodat ik t voor aankoop kan passen? Zoja, waar? Gelieve woonplaats, heel adres hoeft niet maar meer voor de indicatie of het zin heeft om te rijden of te ver weg is.

Hoe gaat t met betaling? Ideal? Cc? Acceptgiro?

Betalen voor of na levering?

Hoe snel de levering?

3. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    De punten die Manuk al noemt.
    Wat ik vaak prettig vind is als er foto's op de website staan waarop iemand het kledingstuk al aanheeft. Krijg je toch een beter beeld van iets dan wanneer je alleen het kledingstuk zonder iemand erin ziet. ; )

4. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    En als mensen beoordelingen aan de producten kunnen geven.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Overzicht!!!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Waar ik op let en wat ik fijn vind:
    - selecteren op maat
    - selecteren op soort kledingstuk
    - een gewone foto, een foto van de achterkant en een foto waarop iemand het aanheeft. Zo'n pesthekel aan dat er 'broek' staat, maar je nergens leest of ziet of het een gewone lengte is of een driekwartbroek etc.

Geen kinderachtig lettertype als comic sans, geen knullige fotootjes, de teksten goed na laten kijken op eventuele fouten etc.
    Een adres en een telefoonnummer, duidelijk KvK-nummer vermeld, de verzendkosten makkelijk te vinden, betalen met Ideal.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Al of the above en daarbij vind ik vooral de duidelijkheid erg belangrijk. Als ik te lang moet zoeken naar iets (ik kwam bv pas nog dit tegen: gegevens over bestelprocedure en verzendkosten onder het kopje 'contact', da's niet logisch) dan ben ik erg geneigd snel het kruisje rechtsboven aan te klikken!

Geen rare muziekjes o.i.d. en vooral niet te druk qua opmaak, gewoon rustig en functioneel.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    En een makkelijke manier om te bestellen. Ik zag een tijdje geleden een webwinkel waar je alleen per e-mail kon bestellen (je moest zelf een e-mailtje sturen, dus zelfs niet via een contactformulier). Dat is veel te foutgevoelig en omslachtig vind ik.

9. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik wil gelijk kunnen betalen of met acceptgiro of paypal. Soms ben je ergens anders en heb je geen bankpasje of cardreader bij je wat betekent dat je dus niet kunt bestellen.

Inzoomfuncties op kleding, zodat je ook van dichtbij kun zien welke stof het is. Ik heb vaak dat ik iets bestel in stof die niet prettig is puur omdat je alleen van veraf iets kunt bekijken.

Goede voorwaarden, dus tijd om te ruilen, niet teveel hoeven te betalen voor verzenden en eventueel retour.

Geen rare kleuren ofzo, gewoon licht en met idd een normaal lettertype.

Ik vind de online shop van de H&M echt perfect. Geen gedoe, gewoon klik klik klik en een week later heb je de spullen in huis.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

nou ik bestel nooit meer bij h&m, ik heb echt zo lang op mijn levering moeten wachten dat ik geannuleerd heb.
    (misschien ook handig om gelijk te melden als iets is uitverkocht)

Ik wil dan ook graag spullen snel in huis hebben.
    En wat ik ook erg belangrijk vind, afspraak is afspraak.....en als er iets fout gaat, excuus aanbieden en direct oplossen.

Ook erg leuk, korting sparen of voor een gratis produkt.
    goed voor je klantenbinding en voor de klant leuk extraatje.

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Het belangrijkste vind ik dat een webwinkel overzichtelijk is.

-Kunnen betalen met Paypal, Ideal, Overboeking en Acceptgiro (het laatste zou ik zelf niet doen als ik een webwinkel zou hebben, eerst betalen en dan verzenden en niet andersom!)
    -Sortering op het soort kledingstuk.

Verder, ja eigenlijk wat hier al genoemd is.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat voor jou wel commercieel is en voor ons handig.
    om te laten zien wat bv leuk samen is. doen ze bij kleertjes.com

ik ben hierdoor wel eens in de verleiding gekomen om meer te bestellen

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Overzicht per soort kledingstuk, per maat. Jongens/meisje/dames/heren appart. Zomer/winter appart.

Vermelding op voorraad/uitverkocht.

Foto van voor èn achterkant. Als het mogelijk is, foto van alle kleuren waarin het kledingstuk verkrijgbaar is..Zie bijvoorbeeld Wehkamp. Als je daar op de foto van het artikel klikt, kom je op het artikeloverzicht. Daar kun je op kleurvakjes klikken en krijg je het kledingstuk in een andere kleur te zien..

En voldoende kleding per maat aanbieden. Het gebeurt vaak dat ik een leuke webwinkel tegenkom, maar als ik dan de maat aanklik die ik nodig heb, staat er maar 1 shirtje. Dat vind ik zò irritant. Ik zal dan ook niet snel meer naar die webwinkel teruggaan..

14. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    de functies..
    * geselcteerd kunnen zoeken naar jongens, meisje, uni.
    * selecteren op maat..
    *bij contact, dat er een form in beeld komt die je moet invullen.
    *een knop bij een artikel als je daar vragen over hebt. ( is ook makkelijker voor jouw, weet je zelf direct welke artikel een vraag over is)
    En zeker een must.. een pagina die niet te druk is.. lekkere lichte achtergrond, duidelijke lettertype..
    Blijven mensen langer op een website om te kijken.

15. tulip

tulip Niet meer actief

- inzoomfuncties
    - duidelijke foto's en ook waar het kledingstuk door iemand gedragen wordt
    - gratis verzenden en retourneren
    - duidelijk overzicht
    - snelle levering
    - bestellen via klikken en maat selecteren en dus niet een formulier of mailtje sturen, dat gaat vaak fout.

Deel Deze Pagina