Vraagje over reinigen laminaatvloer.

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyw80, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.

Ik dweil mijn laminaatvloer elke dag met allesreiniger
    en een keer per week met speciale laminaatreiniger.
    Nu vind ik dat mijn vloer zo dof wordt/blijft.
    Ik zit eraan te denken om hem een keer goed
    te reinigen met was ofzo om de kleur weer terug te krijgen.
    Ik weet dat dat spul er is voor bv parketvloeren maar
    is dat ook te krijgen voor laminaatvloeren?
    Wat gebruiken jullie periodiek om de vloer een keer
    een goede beurt te geven?

2. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    is het neit slecht om de laminaat met alles reiniger te doen? Wij maken hem altijd schoon met spul speciaal voor laminaat of is dat overdreven?
    Is idd wel een beetje dof.. ik lees mee..

3. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    allesreiniger is ook slecht voor je laminaat.
    Ik gebruik pledge en doe er een scheutje wasverzachter dat laat het weer glansen.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    En elke dag is al helemaal niet goed voor je laminaat, daar wordt je vloer echt niet mooier van! Allesreiniger lijkt me ook niet goed, dat geeft vaak een doffe laag.

Ik zou minder vaak dweilen en altijd speciaal spul voor laminaat gebruiken. Is er geen spul wat je ook een keer puur op de vloer kan gebruiken voor extra glans? Ik weet dat ik zulk reinigingsmiddel heb voor onze tegels en onze parketvloer (kan verdund voor reiniging en onverdund voor glans), maar weet niet of het er ook voor laminaat is.

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik lees even mee.:)
    Ik las trouwens ook ergens dat elke dag dweilen niet goed is voor de vloer. Zou dan te nat worden.
    Maar ja, als ik een keer niet dweil, ziet het er echt niet lekker fris uit.;)

6. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    dan kan je beter vochtig dweilen en niet nat denk ik. Wij dweilen niet iedere dag, alleen stofzuigen.

7. malibu

malibu Lid

19 okt 2010
    40
    0
    0
    kantoorjuf
    hilversum
    doe er soms een scheutje glansspoelmiddel bij,gaat prima

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    bij een laminaatvloer moet je nooit gebruik maken van allesreiniger of groene zeep!! Dat is echt slecht voor de vloer, wordt oa dof. Is mij gezegd bij aankoop, en je leest het ook overal.

Ik doe 1x in de week/2 weken de vloer dweilen met een lauwwarm sopje met laminaatreiniger van HG. Met dweilen ook niet te nat doen! Voor het dweilen doe ik nog wel ff stofzuigen.

Maar het schijnt dat je gerust laminaat kan dweilen met alleen lauwwarm zonder reinigingsspul.
    Maar ik vind het wel lekker fris ruiken als je wat reinigingsspul gebruikt.

moet eerlijk bekennen dat onze vloer er na 4 jaar nog steeds mooi uitziet, had ik niet verwacht omdat het toch wel een wat goedkopere laminaat vd ikea was/is.

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    vn de lidl toevallig?las het ooit ergens en vond het ookwel goed;)

soms doe ik het met schoonmaakazijn maar of dat goed is:(

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik gebruik pledge, en doe daar nog een klein scheutje glansspoelmiddel bij, ooit gelezen hier op het forum ;).

11. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik zou als ik jou was eens een keer de vloer dweilen met Ammonia. Ik zie je al denken, dat dat stinkt als een tierelier. Dat valt best heel erg mee. Je houd echt geen ammonia geur in huis hoor.
    Met ammonia haal je alle allesreinigerresten van je vloer. Je zult zien dat je vloertje weer glimt na die tijd.

Echt geloof me.
    Ik dweil wekelijks met ammonia. Maar ook geregeld met gewoon water. Vlekt ook niet en word wel schoon.

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wij hebben net een nieuwe laminaat vloer, en ons is ten strengste afgeraden om de vloer met HG laminaatreiniger of Pledge of allesreiniger te dweilen. In al deze middelen zit zeep en dat maakt je vloer doffer waardoor je vaker gaat dweilen, waardoor je dus ook meer pledge en of HG moet kopen ;) Zo maken die bedrijfen dus winst.

Wij gebruiken hier Dumby reiniger voor laminaatvloeren. Ik dweil hiermee 1 keer in de 2 weken, en m'n vloer glanst je tegemoet.
    Dit is te koop bij de betere laminaat/houten vloeren verkoper. Wij halen het altijd bij Ten Dam parket, 1 fles kost rond de 9 euro voor een liter. Op de fles staat dat je best een grote hoeveelheid moet gebruiken, maar ik gebruik altijd maar 1 dopje. Werkt perfect en ruikt ook nog eens lekker.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik meestal "Blue wonder" vloerreiniger voor alle vloeren, maar ik dweil mn laminaatvloer misschien eens in de 3, 4 weken. Stofzuigen is hier meestal genoeg - maar ik heb nog geen kindjes rondrennen en de kat is aanzienelijk minder vies als bv een hond...

14. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Blue wonder werkt hier perfect, de groene variant. mooie glimmende vloer, niks aan de hand! nooit allesreiniger gebruiken.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Hier kan ik mee aan de slag:D
    Zal eerst eens de vloer met ammonia gaan doen wat truus zegt
    en daarna de bluewonder maar eens gaan proberen.

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik zal het eens navragen aan mijn man, die is stoffeerder ( legt vloeren) voor een baas en voor zichzelf.
    Wij zelf maken het schoon met de karcher stoomreiniger ( ideaal ding!) en ik stofzuig iedere dag. werkt prima!

Je hoort nog van me!

17. brigges

brigges Niet meer actief

glansspoelmiddel???? Dat ga ik 's proberen!!

18. danip

danip Niet meer actief

Wij hebben een geoliede vloer, en ik doe het zo nu en dan met allesreiniger. Vind dat spul zo vies ruiken, maar het is wel beter voor de vloer. Het is wel ontzettend duur trouwens.

Maar het scheelt dat wij de vloer dus mat/dof hebben, dat was namelijk de bedoeling. Maar toen we nog een gelakte vloer hadden die wel glansde, gebruikte ik maar heel weinig allesreiniger zodat het blijft glimmen. Te veel schoonmaakmiddel maakt het dof.

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

zijn al die laminaat reinigers niet giftig?? als je kleine kinderen hebt die over de vloer kruipen.. die van mij had regelmatig de neiging om de vloer te likken;)
    ik gebruik altijd ajax allesreiniger, wist helemaal niet dat dat niet "mocht" :( ruikt wel lekker fris iig. ik dweil 1 of 2x per week.
    met water alleen krijg je toch nooit alle vlekken weg?? (melk, ranja, omgekeerd broodje appelstroop;))

Deel Deze Pagina