vraagje over restaurant

Discussie in 'De lounge' gestart door namoli, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

autentiek of toch alcoholvrije wijn

1. nee, blijf bij je visie en geen drank is geen drank

2. ja, ga toch maar voor alcoholvrije wijn

3. anders namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het verhaal van TS goed begrijp is alcohol schenken geen optie omdat ze zelf ook Moslim zijn. Als Moslism mag je geen alcohol verschepen, verkopen, vervoeren, wat dan ook. Eigenlijk niet eens afrekenen aan de kassa (cassiere). De vraag was meer, wel of geen alcoholvrije wijn als alternatief.

Ik zou zeggen, verdiep je eens in alcoholvrije drankjes, maar dan ook cocktails etc. Is hartstikke hip en dan blijf je wel je principes trouw. En als het niet loopt merk je dat snel genoeg en stop je er weer mee.

Overigens lopen de meeste alcoholvrije restaurants prima hoor. Je loopt waarschijnlijk wel wat omzet mis, maar ja, dat is dan maar zo. Je moet geen dingen doen waar je niet achter staat, enkel en alleen om het geld.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, dan lijkt de keuze mij makkelijk. Als je het niet mag van je geloof, moet je dat niet doen, want ik ben van mening dat je ook in je werk met jezelf en je geloof in het reine moet blijven.

Dan is het misschien een idee om je te onderscheiden in authentieke drankjes: muntthee bijvoorbeeld en dat serveren met een typisch marokaans koekje, misschien zijn er wel verschillende soorten muntthee uit verschillende gebieden van het land.

Met koffie precies hetzelfde verhaal. Zorg dat je de lekkerste marokaanse koffie en thee van nederland schenkt.
    En idd alcoholvrije coctails, vers sap, zulke dingen.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mja, als je iets zelf opstart waar je niet 100% achter staat/goed bij voelt, denk ik dat dat meer invloed heeft op de sfeer dan wel of geen alcohol.. Maar zo denk ik ;)

4. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Je omzet haal je voor een groot deel uit drank.

Als je in deze tijd het wil redden in de horeca wereld zou ik toch echt alcohol schenken.

Maar als je er niet achter staat dan moet je het niet doen. Het is jullie restaurant.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

Al vind ik als alcohol echt eigenlijk nog done is, alcoholvrij wel een goed idee.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #46 SyrianBeauty, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013

Klopt, die mening deel ik ook ;) ik twijfel dan ook of ik wel echt Halal vlees krijg plus dat ik liever niet in een tent zit waar dingen worden gedaan die eigenlijk niet bij ons geloof horen :) Een keer bij een tent met 'halal'? vlees gegeten maar ook werd er alcohol geserveerd daar heb ik nu zo een spijt van :)

Als het gaat om alcoholvrije dranken gaat dan denk ik er nog steeds hetzelfde over haha. Ik zou er niet binnen stappen, hun kunnen mij wel wijsmaken dat het acoholvrij is aangezien ik het niet drink maar toch ;) Het gaat om het principe!

Ja en moet je eens kijken hoe druk Meram (rotterdam) elke dag wel niet is. Merendeel door moslim maar ook veel 'anderen' :) ;)

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dubbel

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat ik bij een Italiaan ga eten wik niet zeggen dat ik Italiaans ben. Zo hetzelfde voor een Marokkaans restaurant, ik zou een wijntje wel kunnen waarderen en als dat er niet is wellicht het restaurant overslaan

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou sowieso niet beginnen aan alcoholvrije wijn. Dat is geen wijn.
    Je moet er dan toch een concessie voor doen maar je maakt wijndrinkende klanten nog niet gelukkig.
    Ik zou dan kiezen of echt zoals jullie het willen helemaal autentiek of met gewone wijn.
    Ik drink graag een glas wijn bij het eten is voor mij ook echt een onderdeel van. Maar ik zou liever hebben dat het er niet zou zijn en dan maar een keer iets anders en echt autentiek dan nepwijn drinken.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou het zakelijk houden en niet op je gevoel afgaan.... je wilt immers omzet draaien dus ik zou wel drank schenken als ik jullie was... moslims die komen eten bij jullie hebben zelf de keus... wel of geen drank... doet niks af aan het eten toch!

11. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Same here.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eens met mora.

13. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie reacties....

We hebben besloten om toch bij onze visie te blijven en gaan voor echt autenthiek dus geen alcohol en ook geen alcoholvrije wijn.

Wel gaan we zoals een paar lezeressen aangeven verschillende drankjes aanbieden die ook in marokko te verkrijgen zijn o.a. de muntthee, "speciale" koffie en een aantal typische vruchtendrankjes.

We richten ons naar moslims en ook niet-moslims om in ons restaurant te komen eten. We werken enkel met seizoensgroenten en enkel verse producten komen op tafel. Specialiteit is onze couscous met vlees en groenten!!! Echt een topper!!

Ook hadden we gedacht aan Gent ( dus een grote stad)

Zodra ons restaurant geopend wordt nodig ik jullie allen uit om eens te komen eten...je zult zien dat de wijn niet gemist zal worden :D

Grtjs

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat drinken Marokkaanse mensen zelf bij het diner? Dàt zou ik serveren.
    Ik snap wel dat als je geen wijn serveert maar ook niets anders bijzonders serveert wat de wijn vervangt dat men het dan mist. Als wijnliefhebber blijft er dan niet veel voor je over; water, frisdrank...? Ik zou zeggen vervang de wijn door iets anders origineels.

15. senta

senta Niet meer actief

Eerlijk denk ik dat he klantenkring straks meer zal bestaan uit mensen die de marokkaanse keuken willen proberen.

Ik persoonlijk zou een restaurant waar ik geen wijntje of mam biertje kan bestellen niet bezoeken. Niet dat ik zo veel drink maar wil wel de keus hebben

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel veel succes toegewenst!

17. sjak

sjak Niet meer actief

Hier sluit ik me ook bij aan, wij houden van Marokkaans eten, maar wij houden ook van een glaasje wijn. Dus als je je ook op wel-alcohol-drinkende mensen richt, dan dit dus.

18. carebear

carebear Niet meer actief

Mag Allah het laten slagen.
    Amine

19. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen