draaipoging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door diaan, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi ik heb een vraagje.

    Mijn kleine ligt in stuit. Mijn gyno heeft gezegd dat een draaipoging een idee is met 37 weken als ie zelf nog niet gedraaid is.

    Ik heb hem vragen gesteld over het draaien en antwoord gekregen maar toch wil ik wel van meer ervaringdeskundigen horen hoe het gaat.

    Eigenlijk is mijn vraag de volgende:

    Als ze een kindje draaie tijdens een fdraaipoging is er dan achteraf te controleren of het kindje zich niet verwikkeld heeft in de navelstreng?

    Ik begreep wel dat ik voor de draaipoging 45 min. ctg krijg en erna ook. Toch vind ik die navelstreng eng en ben ik bang dat ie daar in verwikkeld raakt. Weten jullie of dit te controleren is met een echo?

    groeten Diana
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Diana,

    het is heel lastig te zien hoe de navelstreng precies loopt. Soms zit ie vlak bij de nek of kronkelt ie erlangs. Het is dus zeker niet zeker te zeggen of ie om het nekje zit. Wellicht is dat nu al zo. Bij 30-40% van de baby's is dit namelijk het geval en dit gaat meestal zonder problemen geppard. Op een CTG kunnen ze wel zien of de conditie van het kindje hetzelfde is als voor de draaipoging en is dit niet zo, draaien ze het kindje terug. Maar de controle bij een versie is echt goed en altijd een poging waard, want een hoofdligging is veel fijner!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina