vraagje over rijlessen.

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie83, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai wendyP

Ik heb je een pb gestuurd voordat ik dit gelezen had sorry.
    Maar je mag het wel lezen hoor? :p

bedankt voor je advies

groetjes loesmari

2. Eva R

Eva R Niet meer actief

ik heb denk ik zo'n 35 lessen nodig gehad.. ben 2x gezakt en 3e keer geslaagd...

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej loesmari...

Je schrijft in je berichtje over slagingspercentage. Geef me even de naam van de rijschool en plaats waar die zit of pb die me even, kan ik het zo voor je nachecken ;) hihi

En als je het helemaal niet vertrouwd over de inschatting (wat ik zelf ook altijd wel moeilijk vind om te doen) kun je altijd een lesje nemen bij een andere rijschool. Niet om over te stappen ofzo, maar gewoon kijken wat hun vinden. Dan niet vertellen dat je bij iemand anders lest, maar dat je gewoon een inschatting wilt hebben van hoeveel lessen je nodig hebt.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zo hee...ik heb nu mn 7e les achter de rug maar ik vind t eigenlijk helemaal niet leuk dat lessen.
    Ik ben zo vreselijk onzeker, ik voel me gehaast achter het stuur omdat ik alles tegelijk moet doen (schakelen en de koppeling en remmen en gas geven, ik ben een chaoot haha).
    Ik heb mn rijbewijs echt nodig, omdat ik de kraamzorg in wilt.
    Wie herkent dit?
    Mijn instructeur zei dat het goed ging (alleen sturen is soms nog een ramp ahah) en dat ik dit jaar nog wel mn rijbewijs zal halen.

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    30 lessen is vrij standaard maar is het niet zo dat jij zelf bepaalt hoeveel lessen je wilt. Jij betaalt er toch voor. De instructeur kan je wel adviseren maar hij kan het moeilijk afdwingen dat jij meer lessen neemt.

Ik heb zelf 40 lessen genomen omdat ik er echt klaar voor wilde zijn. Gelukkig in 1 x geslaagd. Wat was ik zenuwachtig zeg. Dat wil ik nooit meer meemaken.

@bamjolan 7 lessen is nog niks. Ik vond het schakelen en alles tegelijk ook erg moeilijk maar op een gegeven moment gaat het vanzelf.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Met 7 lessen kwam ik ook in een dipje. Net als jij gigantische problemen met koppeling, schakelen, remmen en gasgeven. Gewoon het feit dat je alles tegelijk moet doen en onthouden. Niks gaat nog vanzelf. Verschrikkelijk vond ik het :) Dat dipje duurt nog even, maar over een les of 5 ga je merken dat het ineens makkelijker gaat. Ik maak nog steeds fouten hoor (in z'n 2 een inrit in, voor het stoplicht vergeten om hem van 3 in 1 te zetten...hup, slaat ie weer af :( ), maar het worden er steeds minder. Gewoon doorgaan, dat je nu veel fouten maakt en gefrustreerd bent is volkomen normaal!
    Enne...er komt nog zooooveel hierna (bijzondere verrichtingen, clusteropdrachten, routes rijden al dan niet met de tom-tom) je kan je borst nog natmaken :)

7. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Leuk man om zo te lezen wie hoeveel lessen heeft gehad.

Tis bij geen één gelijk.

Maar SHEAN: Is dat zo dan dat wanneer jij zegt zoveel lessen je wilt ook rijden?
    Ik wist wel van een pakket dat je zoveel lessen rijd maar niet dat je zelf kon weten hoeveel lessen je wilt.(met goedkeuring denk ik)
    Vertel daar eens wat meer over?

WENDYp: Heb je een pbtje gestuurd
    (ik vetrouw de intstructeur wel hij is daar entegen een hele aardige man en heeft natuurlijk ook heel veel geduld) en legt dingen goed uit.
    Hij heeft zelf liever om dingen 100x te herhalen dat ik strax na de zoveelste les nog niks op gestoken heb.

BAMJOLAN: ja dat had ik ook tot afgelopen woensdag mijn 8ste les gehad,ik stapte veel verzekerder in de auto en hij heeft volgens mij de hele les weinig hoeven te melden en zeggen echt raar vond ik het.(hij vertelde alleen waar we heen moesten)tuurlijk legde hij wel wat dingen uit maar...voor mij gevoel ging het heel erg lekker.)niet meer gespannen achter het stuur)

groetjes loesmari

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vanmiddag heb ik mijn 46e les alweer. Het schiet echt voor geen meter op. Twee weken geleden gingh et best goed en zei de instructeur dat we het nog even af gingen maken voor de vakantie. Maar vorige week was echt zo'n drama dat ik nu het gevoel heb dat ik nooit mijn rijbewijs ga halen.

Ik ben begonnen met pakket van 30 lessen voor ik geloof 1500 euro inclusief tussentijdse toets en examen. Nu zit ik daar dus al weer 16 lessen overheen. Nu dus al bijna 2200 euro kwijt...en nog steeds geen rijbewijs.

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    gister mijn 1ste les gehad, en de instructeur zei dat ik het met 31 lessen wel zou redden, maar ik heb zelf voor 37 lessen gekozen, wil namelijk graag in 1x slagen! Kost 1750 euro alles incl. en krijg 5 herexames gratis. En als ik de instructeur niet vertrouw kan ik bellen naar en speciaal nummer! Wel een prettige gedachte! Ben benieuwd in hoeveel lessen ik het ga halen!

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik geloof dat zo'n 40-45 lessen niet vreemd is hoor, het examen is idd verzwaard, de tijd waarin mijn ouders afreden in 22 lesjes, die is echt wel voorbij.
    daar komt ook nog voorbij, heb je les en rij je af in een kleine plaats of in een grote stad in de randstad? ook dat maakt veel verschil.
    wel vreemd dat je instructeur na een paar lessen al zegt hoeveel lessen je nodig hebt, mijn ervaring is dat dat tussentijds enorm veranderen kan. de een gaat opeens als een sfeer, de ander zakt in als 'n puddinkje zodra het examen in zicht komt.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    In het begin ging het bij mij ook super goed, en dat zei de instructeur ook. Maar ik zit nu op zó'n punt dat het allemaal niet meer op wil schieten. Ik ben benieuwd hoe het vanmiddag weer gaat en of er al over een examen gesproken word.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb het nam'n 20e les aangevraagd (wat toen destijds normaal was)
    14 jaar geleden, nu is alles wel strenger geloof ik je moet meer weten.
    Ik heb totaal 45 lessen gehad en ik ben de 3e keer geslaagd.
    Ik lesde 1x per week, goeie rijschool.
    Denk wel dat het na 1 les moeilijk te zeggen is voor een instructeur hoeveel lessen je nodig hebt.
    Succes ;)

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik weet het niet zeker hoor maar mij lijkt het absurd dat je instructeur kan verplichten dat je meer lessen neemt.
    De vriend van mijn zus is ook instructeur dus ik zal het even navragen.

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja ik vroeg het aan de telefoon voordat ik ging rijden en me aangemeld had bij zijn rijschool.
    Kunt u op een bepaalde tijd zien hoeveel lessen u denkt dat ik nodig zult hebben en de kosten bedraagden rond de 1500/1600.

Hij zei ja dat kan ik wel zien en er een schatting van maken ongeveer.
    Dus het waren 3 lessen later en hij zei tegen mij van hoe ik het nu zie je rijdt goed hoor petje af je rijd wel wat gespannen niks op aan te merken rijd voor het eerst keer dus, maar je pikt alles wel heel goed op en ik denk dat jij ongeveer wel rond de 30 36.Maar dat kunnen we eerst afzien.

We gaan lekker beginnen met rijden en maak je geen zorgen het komt allemaal goed.

Owkay dacht ik dat zit goed.

@Mensi: Dat lijkt mij zeker moeilijk na 1 les meteen te kunnen zien hoeveel iemand nodig heeft.
    Maar hij zei het na de 3e les 4e dat ik ongeveer richting de 30 ging en meer maar nooit 45 lessen.

Ik zei nog ik wil wel het liefst dit jaar hebben.Hij doet niet aan een pakket.
    Dus eerst maar met 1 uur beginnen pw dan zien we wel verder.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Niemand kan jou verplichten meer lessen te nemen, jij bent dan ook uiteindelijk degene die betaald.

Wat ik altijd doe, als ik vind dat mijn leerlingen meer lessen nodig hebben en hun vinden dat niet, zelf een soort proefexamen rijden. Dan zeg ik de hele rit niets. Kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden. En willen ze het dan nog steeds, vraag ik het dan maar aan, gaan ze vanzelf wel onderuit.

@degene die net 7 lessen heeft gehad (weet het even niet meer) dat is inderdaad normaal! Je weet nu van alles een beetje (schakelen een beetje, remmen een beetje, sturen een beetje) en dat komt allemaal bij elkaar. Na een paar lessen zul je zien dat het een stuk beter gaat!

16. romireno

romireno Lid

12 jun 2008
    36
    0
    0
    huismoeder
    nunspeet
    Ik mag 1 juli afrijden..Heb ondertussen 30 lessen gehad..maar omdat de aanvraag voor het examen langer duurt dan voorheen..Kom ik op nog eens 5 extra lessen. Gemiddeld heb je zo'n 40 lessen nodig..dan zit je bij het normaal standaard aantal..

Ik heb veel gereden met de prive instructeur( Vriend ) dus dan scheelt het ook wel een beetje!.

Nu hopen dat ik hem in 1Keer haal..

Misschien kun je een tussentijdse toets doen..Dan weet je waar je nog ff aan moet werken..of dat je hem kunt aanvragen..

Mocht je het niet vertrouwen..probeer het dan eens bij een ander..Een proefles ofzo.. Succes!

17. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik ga denk ik ,met hem praten over het feit dat ik dit jaar nog wilt afrijden.(als het mogelijk is)Het rijden moet ook echt goed gaan)
    Dan wil ik wel 2 uren in de week lessen.
    Hij heeft het er niet zo mee om achter elkaar 2 uren te lessen,dan maar 2 uren per week vind ik persoonlijk toch veel beter.

Zo leer ik het het snelst, en pik ik het veel sneller en beter op.
    Het liefst les ik elke dag :p

Maar 2 uren per week moet kunnen vind ik het lesgeld blijft hetzelfde en je hebt kans om eerder af te rijden toch?

@romireno:
    spannend juli afrijden.Dus mocht ik toch 40 lessen hebben + 5 weken wachttijd voor het examen kom ik ook op 45.
    ik zie wel.

Ik wacht het af tot volgende week en vertel hem dan dat ik dit jaar nog mijn rijbewijs wilt hebben als het mogelijk is.
    En dat ik het wel ziet zitten om na de 10e/11e les 2 uren in de week te gaan lessen.

Kijken wat hij ervan vind .

thnx allemaal. liefs loesmari

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik heb rond de 30 lessen gehad. Wel 5x over gedaan maar goed.. ik heb hem daar gaat het om. Het verschilt ook behoorlijk per rijschool, mijn man reed eerst bi jeen rijschool waar hij bijna niets zelf mocht doen de eerste lessen, toen bij een andere rijschool was hij zo geslaagd.

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Raar dat een instructeur na 1 les al kan zeggen hoeveel lessen je nodig hebt. Het is maar net of de progressie die je in het begin maakt ook voort zet. Ik merk zelf heel erg dat het allemaal bij het kijken blijft hangen. Blijft heel lastig.

Volgens de instructeur gaat de stuurtechniek achteruit als ik beter ga kijken en andersom.

Mijn leskaartje is bijna vol...

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ooh dank meiden voor de reacties!
    Ik dacht echt dat het aan mij lag hahahaha
    Fijn om dit te lezen iig! :D
    Ik ben pas van rijschool veranderd omdat ik niet tevreden was over de manier waarop ze met mensen omgingen (er werd mij verteld dat een kind van 3 zelfs nog kon sturen en dat t niet moeilijk was....ik vond t wel moeilijk de 2e les, dus ik heb me echt k*t er om gevoeld).
    Ik moet wat meer richting gevoel krijgen zei mn huidige instructeur maar hij zei al dat kun je eenmaal niet direct verwachten!

Deel Deze Pagina