vanaf wanneer deden jullie rijstebloem door de voeding??? dit kan toch ook bij een koemelkdieet?? dacht het wel... En kregen jullie kindjes erg krampen of diarree van of verstopping??? Ons mannetje heeft erg veel honger en ik weet toen ik jhbp door de voeding deed, bleef hij wel netjes de tijd tussen de voeding. Nu komt het soms veels te vroeg. Hij is nu bijna 16 weken en ik dacht misschien mag ik al wel rijstebloem door de voeding doen?? graag jullie advies, oja mijn mannetje krijgt friso intensief als melk. Heeft niet echt koemelkallergie maar wel gevoelige darmen, moest dit van de kinderarts daarom gewoon blijven gebruiken. alvast bedankt voor jullie reacties... groetjes rensje
volgens mij is rijstebloem toch vanaf 4 maanden? Staat wel op de verpakking. Gebruik het zelf niet ivm bv. Maar anders zou ik even met het cb bellen voor advies. Lijkt er inderdaad op dat de kleine hongerig is...
Als je kleine gevoelige darmen heeft zou ik geen rijstebloem gaan geven. Ten eerste is het bijvoeding en kun je daarmee beter wachten tot 6 maanden. Ten tweede heb ik heel vaak gelezen dat kindjes er juist last van hun darmpjes van krijgen, mijn zoontje ook in elk geval.
Helemaal mee eens ! Er staat 4mnd op de verpakking maar valt wel onder bijvoeding. Zelf hebben wij het overigens nooit gebruikt dus op de vraag vanaf wanneer kan ik geen antwoord geven. Maar gezien je kindje al gevoelige darmen heeft zou ik hem niet nog meer gaan prikkelen.
Rijstebloem is gewoon bijvoeding en dus iets voor na 6 maanden (ook al staat er op de verpakking 4 maanden, dat is vanwege een maas in de Nederlandse wetgeving). Bij koemelkallergie kun je beter rijstebloem helemaal achterwege laten. Kinderen die gevoelig zijn voor allergieen kunnen er flink op reageren. Soms duurt het trouwens een week of 3 voor er een echte reactie opgebouwd is, dus even proberen en zeggen 'zie je wel het gaat goed' gaat niet helemaal op. Bij gevoelige darmen kun je beter risico's mijden. Dan voelt je kind zich beter. En daarnaast, een groot deel van de kinderen heeft helemaal geen rijstebloem NODIG, het is echt geen verplichting om je kind een papfles te geven, qua voeding voegt het niet echt iets toe. Als je kind rustiger dronk met johannesbroodpitmeel, waarom gebruik je dat dan niet meer?
hee bedankt voor jullie reacties. Nou ik wilde ook graag jullie ervaringen omdat ik heel erg twijfelde of dat ik het wel moest gaan geven. Maar van jhbp kreeg hij zon diarree en ook krampen vandaar. Nou ik begin er maar niet aan... want alles gaat nu goed. Heb alleen heel erg sterk het idee dat hij ook wel wat anders wil. Als wij zitten te eten doet hij gewoon al zijn mond open vandaar. Denk als jullie goede ervaringen hebben kan ik er best over een aantal weken mee beginnen.. maar niet dus. groetjes rensje
Doen alle kinderen op die leeftijd en als je eens heel goed gaat opletten zul je zien dat je kind een heleboel andere bewegingen van jullie ook aan het nadoen is. Dat mond opendoen heeft niets met ander eten willen te maken, want je kind weet helemaal niet wat ander eten is. Het is gewoon imitatiegedrag, alles wat papa en mama doen op deze leeftijd is gewoon heel spannend. En je zult hem waarschijnlijk heel blij maken met een kleine lepeltje en een plastic schaaltje als jullie zitten te eten. Dan kan hij vast 'meedoen'.
Ik lees toch geregeld reacties van je elke keer komt het naar voren dat je hoe dan ook moet en zal duidelijk maken dat bijvoeding na 6 maanden hoort! Som beetje te overduidelijk. Ontopic, zolang je kindje het nog niet echt nodig heeft (wat dus wel kan zijn) zou ik nog even wachten, zeker ivm die krampen. Heeft hij straks op gegeven moment niet genoeg meer aan alleen zijn melk kan je het alsnog overwegen en rustig aan proberen. Succes
Als je baby al gevoelige darmen heeft zal ik het zeker niet geven. Naomi kreeg er geen ontlasting meer door. Dus wij zijn er direct mee gestopt.
hee meiden bedankt voor jullie reactie. Heb besloten om het nog maar niet te geven, dan maar wat vaker de fles. Hij drinkt niet te veel want laat vaak nog wat over maar wel te vaak. Alles bij elkaar komt hij niet boven 1 liter en daar moest ik rekening mee houden volgens het cb. Maar met bijvoeding wacht ik nog eventje, nu gaat het goed met mijn mannetje en is op zich heel tevreden, alleen op dat vaak drinken na... dank je wel voor jullie reactie, andere ervaringen zijn altijd fijn.. groetjes rensje