Goedemorgen De titel zegt wel genoeg, denk ik. Hoe ging het afbouwen bij jullie? Hebben jullie tips en adviezen? Onze meid is vrijdag 4 maanden, dus ik wil er nu een beetje mee gaan beginnen. Thanx!
Beide kids begonnen met 4 maanden te draaien en ik ben toen ook begonnen. Mijn oudste bakerde ik eerst 1 arm uit en een paar dagen de andere arm. Dat was best even pittig, sliep moeilijk in en korte slaapjes. Mijn jongste heb ik vanuit de puckababy in de slaapzak met lange mouwen laten slapen en dat ging meteen goed.
Wij zijn in 1 x over gegaan op een slaapzak toen hij ingebakerd omgedraaid was. Ging hier super goed!
Wij hebben na de eerste vaccinaties de puckababy uit gelaten, omdat inbakeren werd afgeraden de eerste dag erna. Eigenlijk ging dat best redelijk en hebben we dat volgehouden. Met een dag of 2 was hij er aan gewend en sindsdien slaapt hij in een gewone slaapzak.
Tim was er niet zo'n fan van maar we gebruikten het in de periode dat hij veel pijn had en onrustig was en toen was het prettig. Toen die periode over was merkten we dat hij een hekel aan dat ding had en hij wist zich steeds los te wurmen, hoe strak we het ook deden. Zijn dus maar cold turkey gestopt, over in slaapzak. Ging helemaal prima eigenlijk, hij was 3 maanden.
Oké. Ik vind het best wel spannend. Dochterlief slaapt nu zo lekker, ik kan haar in bed leggen zonder een enkel jengeltje. Het beste lijkt me nu om te beginnen met 1 arm eruit, maarja, zo'n Pacco-doek kost ook best wel weer wat... Maar hier dus ook goede verhalen met direct over naar een slaapzak. En wat verstaan jullie dan onder "even pittig" of "best redelijk"? Op hoeveel huilen moet ik me voorbereiden?
Ik heb het cold turkey gedaan en dat ging hartstikke goed. Heb het eerder gedaan door het af te bouwen maar dat werkte niet.
Ik had de paccodoek. Ondanks dat ze het afraden heb ik bij het afbouwen alleen het stuk voor de armen gebruikt zodat ik 1 armpje los kon laten. Ging erg goed. Gebruikte wel veiligheidsspelden zodat hij zijn armen niet kon loswurmen.