Baarmoeder te klein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaala, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ging vandaag voor mijn 28 weken scan en werd toen verteld dat mijn baarmoeder te klein is voor de baby
    Betekent dit dat ik me moet voorbereiden op een vroeggeboorte voor 37 weken? Dus rond 32-34 weken? Iemand anders die dit ook gehad heeft en iets weet?

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Nog nooit eerder gehoord. Ik heb wel eens een echo gehad (niet ivm zwangerschap) en toen zeiden ze dat ik ook een kleine baarmoeder had. En nu nog schijnt hij nigal 'smal' te zijn. Maar tot dusver rekt hij gewoon mee met de zwangerschap :)

Kan je ze niet even bellen? Lijkt me dat als dit consequenties heeft voor de bevalling ze je dit wel zouden moeten vertellen.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Kalaa, ik zou ze evntjes bellen en vragen wat de consequenties nu precies zijn. Wat kun je verwachten...

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg volgende week nogmaals een scan..Dan zullen ze het beter uitleggen maar moet dus wel een dag of 3-4 wachten..Kind te groot voor baarmoeder maar wel gewoon normale grootte voor 28+4 weken.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Mn nicht heeft hierdoor wel een vroeg geboorte gehad inderdaad, en kindje gelukkig net overleefd maar weet niet precies bij hoeveel weken ze toen beviel.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn moeder heeft ook een kleine baarmoeder, ik werd 2 maanden te vrieg geboren. En mijn zusje 1 maand.

7. MLkids

MLkids Niet meer actief

Dat je baarmoeder te klein is houdt meestal in dat de baby kleiner als gemiddeld is, waarschijnlijk zul je een groeiecho krijgen.

Een kleinere baarmoeder geeft geen directe aanleiding tot vroeggeboorte.

8. MLkids

MLkids Niet meer actief

Overigens kan het ook zo zin dat jouw baarmoeder meer in de breedte groeit als in de lengte momenteel.

9. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ja idd, maar dan gaat het toch meestal om een te kleine baarmoeder voor de zwangerschapsduur, niet om een te kleine baarmoeder voor de baby?

Na ja, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij mijn schoonzusje wel, die heeft een te kleine hartvormige baarmoeder en rekte niet goed mee. Hierdoor is ze met 30 weken bevallen van een klein (maar gezond) manneke.

Deel Deze Pagina