Klysma en Forlax

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

We zijn woensdag met ons zoontje, 14 maanden, naar de kinderarts geweest i.v.m. langtijdige verstoppingen. Hij blijkt overloopdiarree te hebben. Er zit dus in zijn endeldarm een prop ontlasting die hard is en de dunnen ontlasting komt er langs. Nu moet die prop er natuurlijk uit.

Hiervoor heb ik 3 klysma's meegekregen en 1x per dag 2 zakjes Forlax. Vandaag heeft hij zijn 2de klysma gehad en de Forlax maar de ontlasting die komt, blijft de normale zoals altijd. Terwijl er dus meer zou moeten komen door de klysma's. De kinderarts gaf wel aan dat het langer kon duren dan in de bijsluiter staat. In deze staat dat 15 minuten na toediening er ontlasting zou moeten komen. Nou, niet van gemerkt (helaas) ;)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of zou het gewoon ff duren voordat alles op gang komt?

Groetjes en dank je wel Marieke

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Onze dochter heeft dat ook gehad, maar toen was ze veel jonger (8 weken). De klysma's hielpen meestal na een uur ofzo, maar dan was echt niet alles eruit. Uiteindelijk hebben we movicolon gekregen ipv klysma's en lactulose (forlax hebben wij niet gekregen) en dat hielp wel goed. Nog steeds als dochter verstopt zit geven we haar een zakje en dat helpt als een trein. Misschien een idee om daar even naar te vragen bij je huis- of kinderarts?

3. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Die jij hebt gekregen en ik heb, zijn dezelfde ;) Kwam ik zojuist achter....

Groetjes

Deel Deze Pagina