Hoi ik heb een vraagje wij willen de geboortekaartjes bestellen. Alleen nu vroeg ik mezelf af wat de normale rust tijden van overdag zijn zodat wij dat op het kaartje kunnen zetten.
ik heb het bij de intake aan de kraamverzorgster gevraagd, en zij zei dat het tijdstip niet zo heel veel uitmaakte, maar wel dat het smiddags minimaal 3 uur moest zijn, dat je die echt wel nodig hebt. hier wordt het van 13-16.00 en na 21.30 uur.
Wij hebben geen rusttijden op het kaartje gezet, omdat ik van de mensen verwacht dat ze eerst bellen voordat ze langskomen. Zo horen ze vanzelf of het kan of niet. Dat van dat bellen staat wel op het kaartje. En als ze niet deden bellen en ze kwamen tijdens een rusttijd dan zei de kraamverzorgster dat wel, en na de kraamtijd deden we dan gewoon niet open (tja, dan moet je maar bellen hoor ) Hier was de 1e keer trouwens van 1 tot half 4 geloof ik
Nou mijn zus had het er ook niet opgezet en die kreeg de hele dag bezoek over de vloer zonder te bellen. En als de kraamzorg zei dat het rusttijd was zeiden ja dat wisten we niet want er stond niks van op het kaartje, terwijl mijn zus wel had gezegt dat ze eerst moeten bellen voordat ze wilde komen, maar sommige meende dat ze wat meer waren en die dachten wij mogen zo wel komen. Ik zet het wel op het kaartje en ook natuurlijk dat ze moeten bellen als ze willen komen.
hier komt het ook zeker wel op het kaartje, want anders weet ik 100% zeker dat we volle dagen met bezoek zitten, of ze nu moeten bellen of niet.
Wij hebben ook geen tijden op het kaartje gezet, het is ons eerste kindje en daarom weet ik niet precies wat me te wachten staat. Wij hebben nadrukkelijk op het kaartje gezet dat we gebeld willen worden van te voren en het bezoek in de kraamtijd willen ontvangen (niet dat je na een maand of 3 nog altijd beschuit met muisjes moet uitdelen zoals dat vaak gebeurd). Bellen mensen niet dan voel ik me niet geroepen om de deur open te maken. Dus dan kan ik per dag bekijken welke tijden ik zelf prettig vind om bezoek te ontvangen of misschien wil ik die dag wel helemaal geen bezoek ontvangen.
Adviesje.....zet geen tijden neer maar dat de mensen moeten bellen. Zo dek je meteen jezelf in...je weet nog niet hoe het gaat lopen...thuis of ziekenhuis en of je in het zh moet blijven. Ik de drukke heerlijke kraam tijd en erna kan je je telefoon doorschakelen naar je mob. en die uitzetten als je slaapt of je zet alles door naar de mob. van je man net wat voor jullie makkelijk is...en als je meer wil rusten in het begin kan je dat gewoon in de agenda lekker plannen...leg de agenda naast de telefoon zodat jullie dat kunnen noteren en er niet gevraagd hoeft te worden maar gewoon altijd even kan kijken... ons erg goed bevallen
hier mogen me schoonoudefrs het huis plat lopen, die bellen altijd van te voren nu al, en de rest van de familie moet bellen van te voren, zoniet dan is de deur gesloten.
hoi hoi, wij hadden ook rusttijden, van 13/00-15.00 en klokslag 15.00 stonden ze op de stoep. nu bij de 2e zet ik er geen rustijden bij alleen heel duidelijk dat ze eerst moeten bellen, je weet verder idd niet hoe het allemaal gaat lopen met voedingen enzo. succes
Wij zetten ook op de kaart dat men moet bellen.. Doen ze dat niet.. tja.. dan lopen ze t risico voor een dichte deur te staan of gezegd word dat t niet past ( als er al visite is)
Ik zou er wel tijden op zetten. Ook al weet je dat ze toch eerst bellen voordat ze komen. Zul je zien dat iedereen precies die uren belt wanneer jij rust, daar zit je ook niet op te wachten
Ik ga er tijden op zetten én dat ze moeten bellen, zo kan ik het altijd nog aangeven als het niet uitkomt, rusttijd of niet. We hebben wel een "VIP lijst" met mensen die mogen komen wanneer ze willen, maar dat zijn mensen die ik er ook na een kwartier uit kan schoppen.
Hier word het ook ons eerste kindje, maar we zijn het er allebei overeens dat ze eerst moeten bellen voordat ze langs willen komen en zetten dat ook op het kaartje. Ik weet niet van te voren hoe het gaat lopen aangezien ik in het zkh. moet bevallen en tentweede kan ik niet van te voren weten wanneer ik wil rusten. Ouders en schoonouders zijn wel gewoon welkom, maar de rest dus eerst bellen en per bezoek 4 mensen anders word het te druk. Gewoon een kwestie van goed plannen en mensen ook pas laten komen als mijn man thuis is. Moet er niet aandenken om visite te krijgen/ te ontvangen als de kraamhulp er is, ookal vangt zij ze dan op, maar dan maak ik me druk om wie er allemaal is en wil ik alles goed doen en ze goed verzorgen en wil dat niet en mijn man wil dat ook niet. Hij blijft zowieso de eerste twee dagen thuis, daarna moet die helaas wel weer werken...drukke tijden op zijn werk en vakantieperiode's, maar gaat wel kijken wanneer die een keer een dag vrij kan nemen, maar als de kraamhulp hier is loopt die maar in de weg zei die, dus zal het daarna zijn.
Nee ik ga er zeker wel tijden op zetten, en ik ga er ook op zetten dat ze moeten bellen voor een afspraak, oke mijn ouders broers en zussen mogen zo wel komen. Maar gewoon vrienden en zo moeten eerst maar bellen voordat ze willen komen.
Wij zetten op het kaartje o.a. 'Voor bezoek graag even bellen. Danabelle en *naambaby* rusten van 13.00 tot 15.00 en na 21.30 uur.' Zoals iemand hierboven al schreef: je weet toch niet vooraf wat je rusttijden precies zijn. Zeker niet als je zoals ik in de zomerperiode gaat bevallen en om die reden maar halve dagen kraamzorg krijgt. Als de kraamverzorgster toevallig om 13.00 uur komt iedere dag, kan ik dan niet gaan rusten omdat zij controles bij mij moet uitvoeren en mij gaat helpen met de baby. Dan rust ik dus op een andere tijd. Wat ik hier lees, van die mensen die zomaar op de stoep staan, dat vind ik asociaal. Het is vast leuk bedoeld, maar hebben die mensen dan geen inlevingsvermogen?
Wij hadden er opgezet dat ze moesten bellen. Heel typisch (onze kennissenkring is al niet bijster groot) iedereen belde dat ze wel kwamen als de drukke tijd voorbij was, dus erg veel bezoek hebben we niet gehad! Heerlijk! ben benieuwd hoe dat nu gaat, onze situaties zijn wel verandert...
Wij waren ook aan t twijfelen over tijden erin zetten want idd wij dachten: is ons eerste kindje en weten niet nu al hoe het gaat lopen en hoe wij/ik/ de beeb zich zal voelen om vaste tijden alvast aan te stellen. Superidee om dan geen tijd aan te geven, maar wel duidelijk EERST BELLEN VOORDAT JE OP DE STOEP STAAT!!! Want ja, hele dag de deur plat lopen lijkt me ook niets als we zelf bij willen komen, wennen aan alles wat nieuw is en vooral even genieten met zijn 3en Ben benieuwd hoe dat zal lopen dan, want er zullen altijd wel mensen tussen zitten die dan of niet goed hebben gelezen, niet duidelijk vonden, toevallig in de buurt waren of gewoon lekker komen en jou wensen negeren (zitten er altijd wel paar tussen hahaha )
Misschien dubbelop maar wij hebben het er allebei in gezet... ... en Mama liggen van 12:00 tot 15:00 te rusten en na 21:00 uur zegt ook papa weltrusten.. En verderop staat wil je ons met een bezoekje komen vereren wil je dan eerst even mijn papa bellen (tel nummer) dan weet hij gelijk hoeveel beschuitjes hij moet smeren... Zo weet ik tenminste zeker dat er niet onverwachts mensen op de stoep staan...
Hier niks op de kaartjes.... want je weet toch niet hoe je je dan voelt. Bij de eerste was ik pas na 2 wk in staat om bezoek te ontvangen... ik was zooooooo moe. Bij de 2de heb ik 1 middag gerust en verder nooit omdat ik me top voelde. Wel natuurlijk opgezet dat ze moesten bellen en degene die onaangekondigd voor de deur stonden (bij de eerste, bij de 2de durfden ze niet meer) heeft de kraamzorg of mn man gewoon weggestuurd en gezegt dat het echt niet kon. makkelijk zat.
wij hebben rusttijden 12.00-15.00 uur en na 20.30 op het kaartje gezet, een een rijmpje met: wil je ons wonder zien, bel dan even, anders slaapt ze/hij misschien