En wat nou als het badje of de borstvoeding of wat dan ook uitgelopen is zodat jij om 15.00 uur nog lekker ligt te rusten???? Je weet toch niet hoe alles loopt op een dag? Nee hoor, bij ons komt er dus ook op het kaartje dat ze moeten bellen. Dan zie ik wel of ik uberhaupt de telefoon opneem of de deur opendoe. Ik ga me niet vastpinnen aan exacte tijden. Daar word je toch alleen maar gestrest van. Ik verwacht dat ons bezoek zich daar echt wel aan gaat houden. Zo niet, en als ze dus onverwacht op de stoep staan en het komt mij niet uit, dan ben ik gewoon niet thuis. Het scheelt dat onze familie en vrienden allemaal op autoafstand wonen en dus niet vlakbij. Dan ga je toch eerder eerst effe bellen lijkt me.
de rusttijden komen er hier niet op te staan maar wel nadrukkelijk dat ze moeten bellen om langs te mogen komen. Bellen ze niet en zijn ze er wel dan hebben ze pech. We houden hier zelf de agenda bij en na 20.00 uur in de avond is de tijd voor ons zelf.
Wij hadden er geen rusttijden op staan, ook niet dat mensen moesten bellen. En zo kwamen er dus wel eens mensen onaangekondigd op bezoek, leuk juist! Rusten hebben we trouwens, tot grote ergenis van de kraamverzorgende , niet gedaan. En als we het wel wilden doen, vertikte Eva het om te slapen, dus dan lukte het toch niet. Of dan waren we boven en hoorde ik opeens mijn tante! Dus ik weer naar beneden en toen werd Eva toch ook weer wakker. Of we werden gebeld terwijl we sliepen, mijn vriend nam op, maar toen ik hoorde wie het was, was ik meteen klaarwakker. Ik wilde diegene zo graag spreken! We hebben het rusten ook niet gemist trouwens. Maar het is maar net hoe je er zelf in staat en natuurlijk ook hoe je bevalling was. Ik ben van mezelf nogal hyper . Met de 2e gaan we er ook geen tijden op zetten, maar mensen moeten dan wel even bellen. Eva slaapt namelijk van ongeveer 13:30 tot 16:30, dan ga ik het eten voorbereiden, gaan we eten, nog even spelen en dan gaat Eva om 19:30 naar bed. Dus het moet wel een beetje uitkomen als mensen langskomen. Bij Eva was het een zootje ongeregeld met het komen en gaan van bezoek , dat willen we nu niet, ons maakt het niet uit, maar voor Eva is het al heftig genoeg.
Ik moet wel lachen om je zinnetje: dan ben ik gewoon niet thuis. Over het algemeen ben je in de kraamweek wel thuis, of maar heel eventjes weg (stukje wandelen). Mijn huisarts was trouwens net na de kraamweek een paar keer langsgekomen en was vrij verbaasd dat wij die keren niet thuis waren . Mijn oom en tante wonen hier 200km vandaan, maar stonden wel onverwachts op de stoep. In de kraamweek ben je toch niet veel op pad (meestal helemaal niet), dus ben je toch wel thuis . Maar zo is mijn familie, je weet zelf denk ik wel van je familie of ze dit zouden doen. Als je op je kaartje zet dat mensen eerst moeten bellen, moeten ze dit natuurlijk ook doen!
Denk dat het er aan ligt wat je zelf gewent bent en accepteerd Snoopy. Ondanks dat ik me misschien helemaal geweldig voel en zo de 4-daagse zou kunnen lopen wil ik ook tijd lekker met z'n 3tjes doorbrengen. Voor ons veranderd er ook veel en we willen ook samen genieten. Enne hier gaat de telefoon gewoon uit als we het zat zijn hoor hahahaha. Enne op autoafstand wonen is voor sommige mensen ook geen probleem om onaangekondigt te komen hoor. Vriendin van mij was net 22 uur mama geworden en ik zat daar omdat de kraamzorg nog moest komen en er geen partner in het spel is. Word ze gebeld door iemand dat die al bijna bij haar huis is om op visite te komen. Ze heeft haar rechtomkeerd weer terug gestuurd naar huis want ze had er nog even helemaal geen zin in.
Wij zetten op het kaartje dat men moet bellen. Ook zetten wij op het kaartje dat wij max. 1 uurtje uittrekken voor het kraambezoek i.v.m. rust van moeder en kind. Ik zet liever teveel op het kaartje dan te weinig.
Wij hebben heel simpel: Wil je haar oogjes zien twinkelen, laat dan de telefoon even rinkelen. Wij wonen drie hoog, dus als mensen zich er niet aan houden, en we verwachten niemand. dan doen we gewoon de deur niet open. Ik vind het goed! Ik zie er al een beetje tegenop ( heel stom ) omdat ik bang ben dat er heel veel mensen komen waar je normaal geen contact mee hebt.. die stuur ik dan ook geen kaarttje.. maar toch.
Wij zetten er ook alleen op dat ze eerst moeten bellen. Maar "gelukkig" woont onze familie bijna allemaal op een klein uur rijden dus dan bel je wel eerst even.... Wij hadden bij de eerste de rusttijden van 13.00 tot 15.00 en na 21.30 hield papa het ook voor gezien..
ach ja.. denk dat ik helemaal niks op het kaartje zet... nu bellen mensen ook al als ze willen komen, dus neem aan dat ze dat dan ook wel doen! en degenen die ik verwacht in mn kraamweek kan ik ook wel ontvangen als ik mezelf niet zo lekker voel! dat zijn dan mensen die dicht bij me staan en me lekker kunnen helpen met de beschuit met muisjes en koffie maak me er niet zo druk om, normaal gesproken is het bij ons ook al in en uitloop van iedereen.. gezellige boel dus
Bij ons is het ook inloop en uitloop. Maar ik heb een beperking en ik weet niet hoe mijn bevalling gaat lopen. Mijn vk en kraamzorg hebben echt gezet dat ik toch wel een rusttijd op mijn kaartje moet zetten omdat ik die rust echt nodig heb dan. Anders had het van mij ook niet zo gehoeven, ik ben daar absoluut niet moeilijk in. En de mensen die dicht bij ons staan weten toch wel dat ze mogen komen wanneer ze willen, dus dat zit wel goed, voor hun geld die rusttijd ook niet.
Ik lees veel mensen over een inloop uitloop bij hun thuis en dat mensen die dichtbij hun staan ook tijdens de rusttijden mogen komen. Zijn jullie dan ook zo eerlijk als je totaal kapot bent om ze te zeggen dat het even niet uit komt? Of gaan jullie vrolijk zitten zijn voor hun? Ik vraag me dit af omdat er zat mensen zijn die niet zo mondig zijn en straks helemaal stuk uit hun kraam komen.
nou als ik moe ben ben ik moe, dus zeg ik: tabeeee ik ga ff dutten, weet niet wat jullie doen maar je vermaakt je maar maar dan als nog denk ik niet dat je als je rustijden op het geboortekaartje hebt gezet, je altijd moe bent in je rusttijd... misschien ben je juist wel heel energiek van 13.00 tot 16.00 en juist moe van 11.00 tot 12.00... noem maar wat..
Nou mijn broers komen zoizo niet onder rusttijd, die moeten ook gewoon werken, maar mijn moeder en zus komen zo af en toe helpen, en dan kan ik gewoon lekker rusten dat bedoel ik ermee te zeggen eigelijk.
onze rusttijden zijn van 12.00 tot 16.00 en na 21.00 geen bezoek meer. als we echt kapot zijn zijn we wel zo eerlijk om te zeggen dat het ff niet goed uitkomt. hebben we gisteren nog gedaan. ik heb ontzettend veel pijn (aambei) en gisteren lag ik ook echt te huilen, toen hebben we wel alle visite afgebeld want dat kon ik echt niet aan.
Wij hebben het geboortekaartje van onze vrienden en kennisen een losse uitnodiging gedaan en gaven een maand later een babyfeestje voor noa zodat alle visite tegelijk kwam op dezelfde dag. Alleen de directe familie kwam vlak na de geboorte.
Wat stom! Wij hebben onze definitieve kaartjes al de deur uit gedaan naar de drukkerij, maar daar staat alleen op dat ik en de kleine rusten van 12.00 tot 15.00. Niks over rusten in de avond! Maar goed, we hebben er gelukkig wel bij laten zetten dat ze moeten bellen als ze willen komen. Nu maar hopen dat iedereen dat doet..
Wij hebben er ook alleen op staan dat ze voor bezoek eerst even moeten bellen. Zowieso wil ik de eerste week helemaal niet zo heel veel bezoek. Familie is gewoon welkom natuurlijk, maar de rest van de wereld mag eventjes wachten.
Wij hebben geen tijden op het kaartje gezet , er staat wel een versje op dat als ze langs willen komen , of ze even netjes willen bellen.. Heb het telefoonummer van mijn vriend erop gezet , zodat ze mij niet lastig vallen. Zo kan ik heerlijk een tukkie doen met mijn kleine frummel zonder dat ik aan tijd gebonden ben..
Ik schrijf gewoon als tekst op het kaartje: Wil je ons kleine meisje zien, bel dan even anders slaapt ze mischien. Dan weten ze wel voldoende denk ik