Ik ben 2 weken geleden bevallen en heb opeens weer last van eczeem (had ik voor de bevalling ook, maar nu iets erger). Ook heb ik opeens last van wintervoeten (niet in hele erge mate, maar toch niet prettig. Is hier een verklaring voor? Verder nog een vraag over mijn dochtertje. Ik heb gelezen dat ze bij volledige bv (wat ik geef) minstens 1 poepbroek per dag moeten hebben. Ze heeft gisteren 1 poepbroek gehad en vandaag geeneen. Ze lijkt er wel last van te hebben want als ze gaat persen moet ze steeds huilen en is ontroostbaar. Ik weet niet of dit nou darmkrampjes zijn of dat dit er gewoon bij hoort.
hoi, door de hormoonverandering zie je vaak dat eczeem en geralateerde klachten in de zwangerschap minder vaak (soms vaker) voorkomen. En na de zwangerschap verandert dat dan weer. Dit heeft allemaal te maken met het ontzwangeren, net als j ewintervoeten. Voor wintervoeten helpt vitamine, vooraal D. Als je nog multivitaminen hebt zou ik die blijven nemen. Als je veel last hebt van het eczeem moet je het behandelen. Bij borstvoeding zie je een heel wisselend ontlastingpatroon, soms 1 keer per paar dagen soms 7 keer per dag. Het is niet verontrustend dat de ontlasting even wegblijft. Darmkrampjes horen er ook bij. Je zou zelf venkelthee kunnen drinken, dat kan via de borstvoeding verlichting geven aan je dochter. Soms kun je ook even de thermometer gebruiken met een beetje vaseline erop, dat geeft net een zetje en de ontslasting komt dan soms vanzelf. Mirjam