id kleine man kwijt!

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

ja hoor afgelopen jaar hebben we een id kaart aangevraagd voor de kleine man, mee genomen op vakantie en toen .....???

ja raadsel over 5 weken gaan we met vakantie maar hij is spoorloos verdwenen we zijn 3maanden geleden verhuisd we hebben alles afgezocht maar nergens kunnen we hem vinden alle logische plaatsen alle belangrijke mappen

het vreemde is onze eigen paspoorten die we ook toen hebben gebruikt die zijn gewoon op hun vaste plek.

morgen maar even de gemeente bellen! en denk maar een nieuwe aan gaan vragen

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bij mij was de id van mijn dochter toen in mijn paspoort gezet volgens mij! alleen zul je denk ik aangifte moeten doen bij de politie, ik wou vorig jaar een nieuw paspoort aanvragen en volgens hun moet ik ook nog een id hebben en ik kon dus geen nieuw paspoort aanvragen, ik moet eerst aangifte doen van vermissing.

3. marilouise

ja dat las ik op de site maar ze zeggen dat dat daar ter plaatse kan

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    dat je dat bij de gemeente aangeeft? dat scheelt een hoop ja, wij konden toen weer vertrekken! zal per gemeente misschien verschillen?!

5. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    En onlogische plekken zoals:

de koffer die je vorig jaar bij je had?
    de boeken die je toen bij je had? (als boekenlegger gebruikt?)
    een geheim vakje in de handtas?
    Boekje van het consultatiebureau (zou erg onlogisch zijn, maar je weet nooit...)

Ik zal nog even verder nadenken over onlogische plekken... En anders inderdaad maar een nieuwe aanvragen.

6. marilouise

we hebben alles afegzocht de tassen van vorig jaar staan al klaar voor nu (altijd makkelijk4,5 week met je tassen in de kamer)
    de koelbox , oude portomonnees,
    cb boekje had ik wel in de tas zitten zat die ook niet in het dashbord kastje de cd map, de reispapieren van vorig jaar, de stoelzakken ik weet het niet meer

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek

Wij hebben precies hetzelfde met het paspoort van onze meid.
    Ik ga zometeen even de koffers van vorig jaar controleren en als het pp daar niet is weet ik het ook niet meer.
    Raar!

8. marilouise

zal ik eens wat vertellen hij is boven water !!!!
    tussen de spaarkaarten van het stoepje in de la waar we het altijd op deden bergen!!!!

dus misschien een tip zoek de spaarkaarten na!

ben zo blij

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    ID kaart? Dat hoeft toch pas vanaf 14 jaar?? :(

10. marilouise

volgens mij als je naar het buitenland gat moet je je kunnen legitimeren

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Als je naar het buitenland gaat moet je je (en je kind dus ook) kunnen identificeren inderdaad. Ga je niet naar het buitenland, dan hoef je pas een identiteitsbewijs te hebben vanaf 14 jaar, al kun je 'm bij ons beter iets daarvoor aanschaffen, want vanaf 14 jaar betaal je het volle tarief (bijna E 45,-) en onder de 14 betaal je zo'n E 10.

Er zijn nu inderdaad gemeentes waar je niet eerst aangifte bij de politie hoeft te doen, maar waar je op het stadhuis een verklaring kunt tekenen. Dat scheelt al een hoop gedoe. Toen mijn portemonnee (met verlopen id kaart) een paar jaar geleden gestolen is, heb ik in een andere plaats aangifte gedaan (daar was het gebeurd) en toen moest ik eerst nog naar de politie in m'n woonplaats om daar aangifte te doen, anders kon ik geen nieuwe aanvragen. Heel onhandig!

Fijn dat je 'm terug hebt, anders had je ook nog vermissingskosten moeten betalen waarschijnlijk. Dat verschilt per gemeente, maar kan wel zo'n E 20-E 40 zijn! Beetje zonde van het geld!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmm ik heb gewoon 46 euro betaald voor fynn zijn id kaart

13. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    @Amfy Is bij ons pas sinds vorig jaar geloof ik. Wij hebben ook nog het volle pond betaald voor de ID kaart van onze dochter. Sommige regels/prijzen omtrent ID bewijzen zijn landelijk en sommige plaatselijk dus je moet echt per gemeente kijken welke regels er gelden.

14. marilouise

wij hebben vorig jaar €8,00 betaald voor zijn id. was omdat het bijschrijven zou stoppen per dit jaar en dan betaalde je alleen de kosten van het bijschrijven maar dan voor de id kaart.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij is het nu toch goedkoper geworden omdat vanaf volgend jaar een bijschrijving in het paspoort in 1 van de ouders niet meer geldig is.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ow beetje dubbel haha

17. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    offtopic: ik lees hier dat het bijschrijven in een paspoort gestopt is, maar als je kind toendertijd is bijgeschreven blijft het toch wel een geldig indentificatiemiddel voor je kind als je naar 't buitenland gaat of moet je dan alsnog een id apart voor je kind nemen (paspoort is pas in 2014 verlopen)

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Vanaf 2012 geldt de bijschrijving van je kind in je paspoort (of dat van je partner) niet meer als geldig. Ook als je kindje dus al van vóór 2012 bij jou staat bijgeschreven moet hij/zij vanaf 2012 dus een eigen id-kaart of paspoort hebben.

19. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    dank je voor je uitleg mermaid, misschien dat ik al een nieuwe id-kaart gaat halen voor de kleine

20. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider

Mooi dat ie boven water is!! Dat was inderdaad ook een erg onlogische plaats :D. Scheelt weer stress en geregel!

fijne vakantie!:)

Deel Deze Pagina