Hallo, mijn dochtertje is bijna 9 maanden en bijna haar hele leventje al verkouden.. (snotneus en flink hoesten) Eerst was het snot altijd waterig maar nu is het echt groen en zit 's ochtends haar hele gezicht en neus onder.. Bij iedere nies hangen de druppels uit haar neus.. Echt heel sneu is het, ook het hoesten (zit gelukkig wel los) In het begin ben ik er nog een aantal keer mee naar de huisarts geweest maar volgens hem is het normaal en hoort het erbij.. Zijn er meerdere die dit hebben en is het daadwerkelijk normaal?? Ik gebruik af en toe een neuspeertje en neusspray maar ze vind het echt verschrikkelijk. Vooral met haar neusje poetsen schreeuwt ze alles bij elkaar. Kan ik er verder dan echt niets mee? Vind het zo sneu!! Kan ze allergisch zijn? Moet ik er toch weer een keer mee naar de huisarts?
hoi weet niet of je huisdieren hebt??? maar wij hebben het zelfde gehad, en hadden toen ook 2 katten hier rond lopen, door dat ik vroeger erg allergies ben geweest was ook dit mijn vermoede. naar de huisarts geweest en die dacht ook dat het daar aan zou kunnen liggen. dus toen de moeilijke maar goede beslissing genomen om de katten toch naar een anders huisje te laten gaan. Gelukkig iemand gevonden waar ze erg goed zitten. en hier eigenlijk nergens meer last van gehad. natuurlijk is ze nog wel eens verkouden maar niet meer aan een stuk door. als ze nu verkouden is dan is het een paar dagen en dan is ze er van af. ik hoop voor je dat jullie niet voor deze moeilijke keuze komen te staan maar het zou kunnen dat je dochterjte ook allergies is. ik zou zeggen ga naar je huisarts en praat er eens over dan zou hij kunnen kijken wat hij voor je kan doen. sterkte
Onze zoon is nu 4 maanden en ook al bijna 2 maanden vol met snotjes. Wij hebben ook twee poezen. Kunnen ze zo jong al testen op allergieën voor dieren? Hopelijk hoort het er gewoon bij en is het het niet. Want we houden veel van onze poezen, maar ja als het niet anders is....
laartje volgens mij testen ze nog niet als ze zo jong zijn. maar misschien kun je de poezen bv 2 weken ergens ander even onder brengen dan kun je merken of dat het is. maar het blijft lastig hoor
Ja dat zouden we kunnen proberen. Binnenkort gaat hij logeren bij mijn ouders (die hebben geen huisdieren) misschien dat het dan al beter gaat. Zou je het snel merken aan de baby als het een allergie is en de poezen er niet zijn? Of duurt het wel enkele dagen?
Hier ook een meisje dat regelmatig verkouden is. Wij gebruiken veel zoutoplossing, van die plastic 'ampullen' van Otrivin. Ja, ze vond het in het begin vervelend, maar dit mag je haast onbeperkt gebruiken, dus inmiddels is ze er wel aan gewend!
laartje bij ons duurde het ongeveer een week toen we echt goed verschil merkte. onder tussen wel het huis goed katten vrij gemaakt. maar ik denk een paar dagen bij je ouder, dan zou je het ook kunnen merken.